יום חמישי, 28.03.2024 שעה 14:19

קרב המינים: נשיא ה-WTA מאשים במוסר כפול

גם אחרי גמר הגברים, סערת סרינה ממשיכה להכות גלים ובסבב הנשים גיבו את האמריקאית: "אין יחס זהה לגברים ונשים". ג'וקוביץ': "השופט דחף אותה לקצה"

|
סרינה וויליאמס (רויטרס)
סרינה וויליאמס (רויטרס)

אליפות ארצות הברית הסתיימה הלילה (בין ראשון לשני) עם זכייתו של נובאק ג’וקוביץ’ בטורניר הגברים עם ניצחון על חואן מרטין דל פוטרו הארגנטינאי, מה שהעניק לו גראנד סלאם מספר 14, השוואת מספר הזכיות לזה של פיט סמפראס במקום השלישי בהיסטוריה וחזרה למקום השלישי בדירוג העולמי. ועדיין – מה שיזכרו מהטורניר הזה הוא גמר הנשים וסערת סרינה וויליאמס.

כזכור, במהלך גמר הנשים הטניסאית המעוטרות אי פעם התווכחה עם השופט מספר פעמים, קראה לו “רמאי” לאחר שנתן לה אזהרה ו-”גנב” לאחר שהוריד לה נקודה, ולאחר מכן פרצה בדמעות לאחר שלקח לה משחקון בעקבות תגובותיה ודרשה לשוחח עם מנהל הטורניר.

במהלך הדין ודברים מולו סרינה נשמעה אומרת: “יש הרבה גברים ששיחקו פה שאמרו הרבה דברים והם לא קיבלו עונשים. בגלל שאני אישה אתם הולכים לקחת את זה ממני?”. דבריה של סרינה עוררו סערה בארצות הברית ובעולם הטניס כולו, ורבים נדרשו לעסוק בהבדל שבין היחס לגברים לבין היחס לנשים בטניס. לאחר שהסתיים גמר הגברים והטורניר כולו, בסבב הנשים גיבו את סרינה ואת דבריה.

סרינה וויליאמס (רויטרס)סרינה וויליאמס (רויטרס)

נשיא ה-WTA, סטיב סימון, הוציא הודעה רשמית מטעם סבב הנשים ובה נכתב: “גמר הנשים הביא לקדמת הבמה את השאלה האם סטנדרטים שונים מיושמים עבור גברים ועבור נשים, בנוגע לשיפוט במשחקים. ה-WTA מאמין שלא צריך להיות הבדל בסטנדרט הסובלנות שניתן לרגשותיהם של גברים ונשים, ואנחנו מחוייבים לעבוד כדי להבטיח שכל השחקנים יזכו לאותו יחס. אנחנו מאמינים שזה לא מה שקרה אתמול בלילה”.

אבל לא רק ב-WTA גיבו את סרינה ואת דבריה. אחרי גמר הגברים, גם הזוכה והפיינליסט התייחסו לעניין. נובאק ג’וקוביץ’ אמר: “אני אוהב את סרינה וכאבתי בשבילה. אני חושב שהשופט לא היה צריך לדחוק את סרינה לקצה, במיוחד בגמר גראנד סלאם. היו שם הרבה רגשות, סרינה בכתה, נאומי בכתה, זה היה מאוד קשה. השופט שינה את מסלול המשחק, לא היה בזה צורך לדעתי”.

עם זאת, כשזה מגיע לשאלה שלה יחס לגברים מול נשים, ג’וקוביץ’ לא מוכן להביע ביקורת על הסבב והוא חלק על הצהרתו של סימון כשאמר: “אני לא חושב שזה הזמן והמקום הנכונים להיכנס לנושאים האלה. אני לא מסכים עם מר סטיב סימון, באמת שלא. אני חושב שגברים ונשים זוכים ליחס כזה או אחר בהתאם לסיטואציה. זה לא נכון להכליל. אני לא חושב שהדיון הזה נחוץ”.

נובאק ג'וקוביץ' וחואן מרטין דל פוטרו (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' וחואן מרטין דל פוטרו (רויטרס)

גם דל פוטרו הגיב ואמר: “אני מרגיש רע עבור סרינה, היא אלופה אמיתית, היא נותנת המון לספורט הזה. כמובן שהגמר לא היה מה שאנשים ציפו, אני מאמין שנשים צריכות לקבל את אותו יחס שהגברים מקבלים, לזכות באותו סכום כסף. הן עושות מאמץ גדול לשחק בטורנירים האלה והן זכאיות לאותם דברים להם אנו זכאים. סרינה היא אחת הטניסאיות הגדולות בהיסטוריה, אני מאחל לה רק טוב, אנחנו רוצים להמשיך לצפות בה”. 

גם קטרינה אדאמס, נשיאת איגוד הטניס האמריקאי, הגוף שמארגן את אליפות ארה”ב, נדרשה לעניין והציגה עמדה תקיפה: “גברים אומרים דברים לשופטי המשחק בין משחקונים ושום דבר לא קורה. אנחנו רואים את הגברים עושים את זה כל הזמן. אין שוויון כשזה מגיע למה שגברים עושים לשופטים ומה שנשים עושות, ואני חושבת שחייבת להיות אחידות. אני מאמינה בשוויון מגדרי ואני חושבת שכשמסתכלים על המצב, מדובר בדברים שישתנו בשבועות הקרובים. אנחנו חייבים להתייחס זה לזה באופן הגון ושווה”.

אסור לפספס
נגן מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */