יום חמישי, 28.03.2024 שעה 13:20

ג'וקוביץ': היריבות עם פדרר ונדאל עיצבה אותי

הסרבי השלים זכייה 14 בגראנד סלאם והשתווה לסמפראס במקום השלישי אי פעם: "חלום שהתגשם". דל פוטרו: "האהבה מהקהל גדולה מהטורניר, אנצור זאת בליבי"

|
נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)
נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)

כבר שנים שאנחנו יודעים ששמו של נובאק ג’וקוביץ’ יכול להיאמר בנשימה אחת עם אלה של פדרר ונדאל, אולי גדולי הטניסאים אי פעם, אבל הלילה (בין ראשון לשני) הוא שם את החותמת הסופית על כך כשהשלים זכייה מספר 14 בטורני גראנד סלאם עם ניצחון 3:6, 6:7(4) ו-3:6 על חואן מרטין דל פוטרו בגמר אליפות ארצות הברית הפתוחה.

עם הזכייה הזו השתווה הסרבי לפיט סמפראס במספר הזכיות בטורנירים החשובים ביותר והוא נמצא (יחד עם האמריקאי) במקום השלישי אי פעם, אחרי השווייצרי והספרדי. זכינו להיות נוכחים בעידן אליו שותפים שלושת הטניסאים המעוטרים אי פעם.

בראיון שלאחר הזכייה התייחס ג’וקוביץ’ להשוואת מאזנו של סמפראס כשאמר: “זה באמת מדהים להשתוות לסמפראס. יש לזה המון משמעות עבורי, להיות איתו כתף אל כתף. הדבר הראשון שראיתי שקשור לטניס בטלוויזיה היה הזכייה הראשונה או השנייה שלו בווימבלדון. זה נתן לי השראה להתחיל לשחק טניס. גדלתי כשאני משחק וחושב על כך שיום אחד אני אוכל לעשות את מה שהוא עושה. אבל להיות במקום הזה, זה חלום שהתגשם”.

נובאק ג'וקוביץ' חוגג (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' חוגג (רויטרס)

הסרבי, שעלה למקום השלישי בדירוג העולמי בעקבות הזכייה לאחר שמוקדם יותר השנה התדרדר למקום ה-22, אמנם עדיין מסתכל על פדרר ונדאל מלמטה, אבל הוא לא מצטער שהוא נאלץ להתחרות בהם כל השנים: “אולי לפני 10 שנים הייתי אומר שאני לא שמח להיות חלק מהעידן הזה עם נדאל ופדרר, אבל היום אני שמח, באמת שמח. אני מרגיש שהיריבויות עם החבר’ה האלה, המשחקים עם פדרר ונדאל, הפכו אותי לשחקן שאני היום, עיצבו אותי להיות כזה. דחפנו אחד את השני לקצה גבול היכולת כל פעם ששיחקנו זה מול זה”.

ג’וקוביץ’ עבר תקופה קשה כאשר במשך יותר משנתיים, מהזכייה ברולאן גארוס ב-2016 עד הזכייה בווימבלדון השנה, הוא לא הצליח לזכות במייג’ור. יותר מכך, במשך שישה גראנד סלאמים רצופים (מאוסטרליה ב-2017 ועד הרולאן גארוס השנה) הוא לא עבר את שלב רבע הגמר. אבל הוא חזר בגדול עם שתי זכיות בגראנד סלאמים האחרונים של השנה, ווימבלדון וארה”ב, וכן בסינסינטי (הטורניר מסדרת המאסטרס בו הוא זכה כדי להיות הראשון שמשלים זכייה בכל תשעה טורניר המאסטרס בסבב) וגם לכך הוא התייחס בסיום:

נובאק ג'וקוביץ' והגביע (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' והגביע (רויטרס)

“אם הייתם אומרים לי בפברואר השנה, כשעברתי את הניתוח, שאזכה בווימבלדון, באליפות ארה”ב ובסינסינטי, היה לי קשה להאמין. אבל יחד עם זה, כל הזמן היה בי חלק שהאמין וקיווה ודמיין שאני יכול לחזור לרמה הרצויה של טניס בקרוב מאוד. החיים הראו לי שדברים טובים לוקחים זמן. לוקח זמן לבנות אותם באמת. החודשיים האחרונים היו נהדרים. אני מרגיש שאני ברמה חדשה. הזכייה בווימבלדון ובאליפות ארה”ב, זה קשה להאמין”, סיכם נולה.

מן הצד השני דל פוטרו, שחזר מפציעה שכמעט גרמה לו לפרוש ב-2015, הגיע לגמר השני שלו בקריירה בגראנד סלאם אחרי שזכה בארה”ב ב-2009. הארגנטינאי פרץ בבכי בכסא לאחר סיום המשחק ואמר בטקס שלאחריו: “לא קל לי לדבר עכשיו. אני עצוב כי הפסדתי, אבל שמח עבור נובאק. מעולם לא ויתרתי, גם כשהייתי פצוע. הגעתי פה לגמר אחרי 9 שנים, שזה מדהים כי זה הטורניר האהוב עליי בסבב”.

נובאק ג'וקוביץ' מנחם את חואן מרטין דל פוטרו (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' מנחם את חואן מרטין דל פוטרו (רויטרס)

דלפו החמיא ליריבו: “שיחקתי בקצה היכולת שלי כמעט כל הזמן, חיפשתי מכות מנצחות, אבל לא יכולתי לעשות אותן כי נובאק היה שם כמעט כל פעם. לקחתי סיכונים עם הפור-הנד שלי כי זו הדרך היחידה לנצח שחקן כזה. הטעויות שלי היו בגלל הרמה שלו. נובאק מהיר מדי, ההגנה שלו טובה, קשה מאוד לנצח שחקן כמוהו”.

במהלך המשחק זכה דל פוטרו לעידוד מאלפי ארגנטינאים ביציעים במה שהזכיר לעיתים משחק כדורגל יותר ממשחק טניס וגם לכך הוא התייחס בסיום: “אתה יכול לנצח או להפסיד גביע, אבל האהבה של הקהל היא יותר גדולה אפילו מהטורניר, וזה מה שאני קיבלתי. זה יהיה בליבי למשך המשך חיי”.

חואן מרטין דל פוטרו (רויטרס)חואן מרטין דל פוטרו (רויטרס)
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */