יום חמישי, 28.03.2024 שעה 10:11

בפעם השלישית: ג'וקוביץ' זכה באליפות ארה"ב

הכוכב הסרבי המשיך את התקופה החלומית אחרי עוד הופעה אדירה וחגג בענק תואר מייג'ור 14 עם 3:6, 6:7(4) ו-3:6 מוחץ על דל פוטרו, שנותר עם המחמאות

|
נובאק ג'וקוביץ' והגביע (רויטרס)
נובאק ג'וקוביץ' והגביע (רויטרס)

רבים כבר הספידו אותו, אמרו שהוא גמור אחרי שנתיים רעות ופציעה לא פשוטה, אך בחודשים האחרונים נובאק ג’וקוביץ’ הוכיח לכולם שהוא אחד מהגדולים בהיסטוריה של הטניס, כשחזר לעצמו ובענק. הג’וקר הסרבי זכה הלילה (בין ראשון לשני) בגראנד סלאם השני שלו תוך חודשיים אחרי 3:6, 6:7(4) ו-3:6 מוחץ על חואן מרטין דל פוטרו והניף בפעם השלישית את הגביע היוקרתי של אליפות ארצות הברית הפתוחה.

אחרי שהפסיד את הסט הראשון ונשבר בפתיחת המערכה השנייה, דלפו, בעזרת חבטת הפורהנד הקטלנית, ידע לחזור ולשלוח את המערכה לשובר שוויון, אך שם הכוכב הסרבי, שמצא תשובה כמעט לכל חבטה, הוכיח בפעם המי יודע כמה, את האופי האדיר שלו ובתום 4:7 בטיי-ברייק מותח עלה ל-0:2 גדול במערכות.

נובאק ג'וקוביץ' והגביע (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' והגביע (רויטרס)

בסט השלישי הארגנטינאי הרגיש שכבר אין לו מה להפסיד, הלך על כל הקופה ואף שוב הצליח לחזור משבירה, אך נולה עם כמה נקודות אדירות (כולל כמה החזרות כמעט מהיציע) ויכולת מרשימה במיוחד ליד הרשת (זכה ב-28/37 הנקודות כשעלה לרשת) נטל שוב את ההובלה עד לניצחון המרשים, כשבסיום הזוכה המאושר לא שכח לפרגן גם ליריבו ולחברו בחיבוק מרגש.

נובאק ג'וקוביץ' מנחם את חואן מרטין דל פוטרו (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' מנחם את חואן מרטין דל פוטרו (רויטרס)

זה היה תואר המייג’ור ה-14 של הסרבי, שאחרי תקופה לא פשוטה שב לעצמו עם שתי זכיות רצופות (ווימבלדון וארה”ב) וכעת, כבר לוטש את עיניו לעבר רפאל נדאל (17 גביעי גראנד סלאם). כמו כן, הודות לגביע הלילה ב”ארתור אש” נולה השווה את מאזן תארי הגראנד סלאם לזה של פיט סמפראס והמשיך לכתוב עצמו באותיות של זהב בספרי ההיסטוריה של עולם הטניס.

נובאק ג'וקוביץ' חוגג (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' חוגג (רויטרס)

כמו בכל גמר, גם כאן יש צד מאוכזב – דלפו שהגיע לגמר גראנד סלאם שני בקריירה (לראשונה אחרי תשע שנים) חלם לשחזר את ההישג הבלתי נשכח מ-2009 בניו יורק, אז ניצח את רוג’ר פדרר הגדול, אך הפעם יצא בידיים ריקות ולמרות ההפסד הוא בהחלט יכול להיות מעודד מהשנה המרשימה שעובר, כשהגיע לדירוג השיא בקריירה (מקום שלישי) והראה שהוא עדיין שייך לטופ העולמי של הטניס.

נובאק ג'וקוביץ' וחואן מרטין דל פוטרו (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' וחואן מרטין דל פוטרו (רויטרס)

מערכה ראשונה – 3:6 לג’וקוביץ’

נולה פתח מעט מהוסס, כשדלפו כבר הגיע ל-30, אך לבסוף הסרבי הצליח לשמור על ההגשות ולקחת את המשחקון הראשון, 0:1. משחקון נהדר של המדורג שלישי בעולם, שניצל בתבונה את העוצמות בהגשה כדי להשאיר את ג’וקוביץ’ על ה-0 ולאזן ל-1:1. זה הלך קשה, אך ג’וקוביץ’ יצא ממצב לא פשוט של 40:40 בעזרת הפורהנד הנהדר כדי לעלות ל-1:2. עוד משחקון נהדר של הארגנטינאי שהשווה ל-2:2, נולה התקשה להתקרב ולסכן את ההגשות של יריבו.

נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)

הפעם הסרבי היה יעיל יותר במשחקון ההגשה ועם שתי נקודות נהדרות זכה במשחקון, 2:3, אך שוב דלפו עשה את המוטל עליו ונבהל מגודל המעמד בדרך ל-3:3. הרמה הנהדרת נמשכה, כשהסרבי נכנס לקצב ככל שחולפות הדקות והותיר את דלפו על ה-0, כדי לעלות ל-3:4. לזה נולה כ”כ חיכה, חזר ל-40:40 והשיג סוף סוף את השבירה המיוחלת בדרך ל-3:5, כשמשחקון לאחר השלים את המשימה וזכה בסט הראשון עם 3:6.

מערכה שנייה – 6:7(4) לג’וקוביץ’

זה לא הלך בקלות, אך דלפו יצא מההלם של הסט הראשון וקטף את המשחקון הראשון, 0:1. נולה המשיך בשלו ועם משחקון כמעט מושלם כולל שתי חבטות העברה מרשימות איזן ל-1:1. הג’וקר הסרבי שוב ניצל מספר טעויות של יריבו כדי לשבור בשנית ולייצר לעצמו 1:2 מבטיח בסט השני. המדורג שישי בעולם (נולה) שמר על ההגשות לאחר השבירה כשהציג לראווה את חבטת הבקהנד המרשימה כדי לעלות ל-3:1, אך דלפו שמר עצמו קרוב וצימק ל-3:2.

חואן מרטין דל פוטרו (רויטרס)חואן מרטין דל פוטרו (רויטרס)

סוף סוף זה הגיע, הארגנטינאי עם משחקון יוצא מן הכלל כולל פורהנד אדיר הצליח לשבור חזרה בדרך ל-3:3, כשלאחר מכן המשיך את המומנטום ויצר 3:4 מרשים, הכל פתוח עד שלב זה. בתום משחקון שארך 20 דקות (!) נולה הצליח להתגבר על שלוש אפשרויות שבירה וקבע 4:4 מותח בארתור אש. הארגנטינאי הצליח לשמור על ההגשות, על אף שנולה הפעיל עליו מעט לחץ, אך קבע 4:5. נולה לא נבהל ובעזרת נקודה עם יד רכה ליד הרשת איזן שוב ל-5:5, אולם המדורג שלישי בעולם שוב הצליח לנצל את ההגשות העוצמתיות ולקבוע 5:6. הפעם משחקון די קליל סידר לנולה שוויון וטיי ברייק ראשון בהתמודדות אחרי 6:6.

דלפו כבר עלה ל-1:3 אחרי שהשיג מיני שבירה, אך נולה חזר ל-3:4 ולא נתן ליריבו לברוח בשובר השוויון המותח. הסרבי שוב הוכיח שהכל בראש ועם 4:7 ענק עלה ל-0:2 אחרי 6:7(4) מבטיח במערכות, בתקווה עבורו למייג’ור מספר 14.

נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)

מערכה שלישית – 3:6 לג’וקוביץ’

המערכה השלישית נפתחה במומנטום דומה ועל אף שזה לא הלך בקלות נולה, שהרגיש כבר הרבה יותר בטוח, עלה ל-0:1, אך דלפו טרם ויתר על ההתמודדות והשווה ל-1:1. הסרבי עשה עוד צעד חשוב בדרך לזכייה ושמר על ההגשות בדרך ל-1:2, כשטרם נרשמו שבירות בסט. בתום משחקון פשוט אדיר של הג’וקר הסרבי עם כמה החזרות לפנתיאון כמעט מהיציע, הוא שבר גם בסט השלישי, עלה ל-1:3 ובדרך הבטוחה לזכייה בתואר.

חואן מרטין דל פוטרו (רויטרס)חואן מרטין דל פוטרו (רויטרס)

נגמר? הארגנטינאי לא הלך לשום מקום וניצל ירידת מתח של יריבו כדי לשבור מיד חזרה ולצמק ל-3:2, ולאחר מכן גם לשמור ולאזן ל-3:3 לקול קריאות הקהל הארגנטינאי התומך בארתור אש. לא בקלות, ועם לא מעט עבודה קשה מהקו האחורי, נולה עלה ל-3:4. הסרבי ניצל רפיון גדול בהגשות של יריבו כדי לשבור ל-3:5 ולאחר מכן, להשלים את המשימה הגדולה עם 3:6 ולחתום את הגראנד סלאם האחרון של השנה בזכייה גדולה.

נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)
אסור לפספס
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
נגןסוס טורקי: המהפך של מסוט אוזיל בחדר כושר
סוס טורקי: המהפך של מסוט אוזיל בחדר כושר
נגןכמה סטייל: שחקני נבחרת צרפת מגיעים למתחם
כמה סטייל: שחקני נבחרת צרפת מגיעים למתחם
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */