יום שישי, 29.03.2024 שעה 01:32

סרינה התפרצה בגמר וספגה 17 אלף דולר קנס

גמר הנשים באליפות ארה"ב ממשיך לעורר הדים: במהלך ההפסד לאוסקה קראה האמריקאית לשופט רמאי וגנב: "גברים צעקו על שופטים ולא נענשו". האיגוד הגיב

|
סרינה וויליאמס משתוללת (רויטרס)
סרינה וויליאמס משתוללת (רויטרס)

בעקבות הדרמה שהתרחשה אמש (בין שבת לראשון) בגמר הנשים באליפות ארצות הברית הפתוחה והתפרצותה השנויה במחלוקת של סרינה וויליאמס לעבר שופט המשחק, איגוד הטניס של ארה”ב הטיל הערב (ראשון) על האמריקאית קנס בגובה 17 אלף דולר בגין אלימות מילולית. 

כזכור, לאחר משחק הגמר נאומי אוסקה הפכה ליפנית הראשונה שזוכה בגמר גראנד סלאם לאחר שגברה על סרינה 2:6 ו-4:6, אך לצד האושר של היפנית היו גם המון עצבים מצד האמריקאית.

במהלך המערכה השנייה קיבלה סרינה אזהרה מהשופט קרלוס ראמוס בשל “אימון אסור” במהלך משחק, לאחר שהמאמן, כך נטען, סימן לה מהיציע לעלות לרשת. האמריקאית זעמה, הגיעה לשופט ואמרה לו: “זה לא היה אימון אסור, אני לא מרמה, הייתי מעדיפה להפסיד, אני רוצה שתדע את זה”.

לאחר המשחק הבא סרינה הטיחה את המחבט שלה במשטח וקיבלה עוד אזהרה ולאחר מכן התפתח שוב דין ודברים בינה לבין ראמוס, במהלכם אמרה לו סרינה: “אני לא רמאית, אתה צריך להתנצל בפניי, אני מעולם לא רימיתי בחיי. יש לי בת ואני מלמדת אותה את מה שנכון. אתה רמאי”. בעקבות זאת, השופט העניש אותה באיבוד נקודה במשחקון הבא.

סרינה וויליאמס מתלוננת (רויטרס)סרינה וויליאמס מתלוננת (רויטרס)

האמריקאית התעצבנה ובהפסקה לאחר המשחקון הבא אמרה לשופט “אתה שקרן. אתה לעולם לא תשפוט במגרש שאני משחקת בו בכל ימי חייך. מתי תתנצל בפניי? תגיד שאתה מצטער. אתה גנב. זה לא פייר”, תוך טענה שהוא גנב לה נקודה. בעקבות ההתפרצות הזו, השופט קרא לשתי השחקניות והודיע להן שהוא נותן את המשחקון הבא כולו לאוסקה, מה שהעלה אותה ליתרון 3:5 במערכה האחרונה, משחקון אחד מזכייה.

סרינה, שקיוותה להשיג תואר גראנד סלאם ראשון כאמא, איבדה את העשתונות, ביקשה לדבר עם מנהל הטורניר, הטיחה בפניו שמדובר בשערורייה ונשמעה אומרת: “זה לא בסדר, נלחמתי עבור זה. זה קרה לי כבר כאן, זה לא הוגן. יש הרבה גברים ששיחקו פה שאמרו הרבה דברים והם לא קיבלו עונשים. בגלל שאני אישה אתם הולכים לקחת את זה ממני?”. בשלב זה הקהל הצטרף לחגיגה עם קריאות בוז צורמות לעבר השופט ומנהלי הטורניר.

במסיבת העיתונאים אמרה על הנושא: “אי אפשר לחזור אחורה ולהתחרט, לא אקח מילים בחזרה, אבל ראיתי גברים שמנפצים מחבטים, צועקים על שופטים ולא מקבלים אזהרות. מעולם לא לקחו משחקון מגבר כי הוא צעק "גנב" לשופט”.

סרינה וויליאמס (רויטרס)סרינה וויליאמס (רויטרס)

לסרינה אגב יש היסטוריה ארוכה של מקרים קודמים על אותה במה. ב-2009 שופטת קו קראה “פוט פולט” (דריכה על הקו בהגשה) בנקודה במשחק חצי הגמר מול קים קלייסטרס. סרינה התפרצה ואיימה לדחוף את הכדור לגרונה של השופטת ונענשה בנקודה והפסידה את המשחק. ב-2011 בגמר מול סאם סטוסר, סרינה שאגה לפני שנקודה הסתיימה ונענשה והחלה בוויכוח גדול עם שופטת הכיסא. בסיומו של המשחק סטוסר הפכה לאלופה.

אבל הקהל והמנהלים לא יכלו לשנות את החלטת השופט והמשחק המשיך, כשסרינה לוקחת את המשחקון הבא, אך לא מצליחה לשבור את אוסקה במשחקון הבא, והיפנית חגגה ניצחון בעוד סרינה סירבה ללחוץ את ידו של השופט קרלוס ראמוס.

הטקס בסיום המשחק נפתח עם קריאות בוז איומות מצד הקהל הזועם, כשמנהל הטורניר ניסה להתחיל בטקס, זאת בעקבות אירועי הגמר, מה שהעיב על הזכייה של אוסקה ועל הטורניר כולו. אגב, בדרך כלל גם שופט הגמר משתתף בטקס בסיום, אך הפעם ראמוס עזב את המגרש מיד בתום המשחק ולא הגיע לטקס.

סרינה וויליאמס והשופט (רויטרס)סרינה וויליאמס והשופט (רויטרס)

בטקס עצמו אמרה סרינה: “אני לא רוצה להיות חצופה ואני לא רוצה לשאול שאלות, רק להגיד שהיא (אוסקה) שיחקה נהדר וזה הגראנד סלאם הראשון שלה”. וזכתה במחיאות כפיים. לאחר מכן הוסיפה: “אני יודעת שאתם כעסתם וגם אני, נתגבר על זה, אבל בואו ניתן לכולם את הקרדיט, אנחנו נתגבר על זה. מזל טוב נאומי. תודה למאמנים שלי, תודה לקהל אתם הכי טובים בעולם, תודה רבה כל כך ואני מקווה להמשיך ולשחק פה שוב” והוסיפה, ספק בצחוק אבל בעודה צוחקת “אנחנו נראה. תודה רבה כל כך”.

סרינה ואוסקה בסיום (רויטרס)סרינה ואוסקה בסיום (רויטרס)

לאחר שאוסקה ספגה קריאות בוז וכיסתה את פניה במבוכה, סרינה הנסערת ראתה את הדמעות של יריבתה ואמרה לקהל המשולהב מיד: "היא כרגע זכתה בגראנד סלאם, לא ככה אני רוצה שהיא תרגיש". לקהל לקח שניות ארוכות, אבל אז הוא הציף את אוסקה במחיאות כפיים. היפנית הביישנית העזה אז להרים את העיניים וכשקיבלה את הגביע, הוא כמעט נשמט מידייה .

לאחר מכן קראו לאלופה, נאומי אוסקה, והקהל שוב הגיב במחיאות כפיים. היפנית בת ה-20 אמרה לאחר הזכייה: “אני יודעת שכולם עודדו את סרינה ואני מצטערת. אני רוצה לומר לכולם תודה על שצפיתם במשחק”.

על כך שהיא היפנית הראשונה בהיסטוריה שזוכה בגראנד סלאם: “זה תמיד היה החלום שלי לשחק מול סרינה בגמר בארה”ב, אני שמחה שיכולתי לעשות את זה” ואז היא פנתה לסרינה ואמרה: “אני מאוד שמחה שיכולתי לשחק מולך, תודה”.

נאומי אוסקה עם הגביע (רויטרס)נאומי אוסקה עם הגביע (רויטרס)

מאוחר יותר רואיין פטריק מארוטוגלו, מאמנה של סרינה, שצולם מסמן לסרינה במהלך שבגללו היא נענשה באזהרה הראשונה, ואמר: “אם אהיה כן, אכן סימנתי לה, אבל היא לא ראתה את זה. 100% מהמאמנים מסמנים מהלכים מהיציע, צריך לשנות את החוקים”.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */