יום שבת, 21.09.2024 שעה 03:20

אחרי דרמה: אוסקה גברה על סרינה בגמר ארה"ב

האמריקאית הייתה חלשה, רבה עם השופטים ונענשה, יריבתה ניצלה את המצב כדי לנצח 2:6 ו-4:6 והפכה ליפנית הראשונה בהיסטוריה שזוכה בתואר גראנד סלאם

|
נאומי אוסקה עם הגביע (רויטרס)
נאומי אוסקה עם הגביע (רויטרס)

גמר טורניר הנשים באליפות ארה”ב הפתוחה סיפק לנו הלילה (בין שבת לראשון) קרב נהדר בין הדור הישן לדור החדש של טניס הנשים ובסופו נאומי אוסקה בת ה-20 עשתה היסטוריה והוכתרה לזוכת הגראנד סלאם היפנית הראשונה, לאחר  שגברה על הטניסאית המעוטרת בהיסטוריה, סרינה וויליאמס, 2:6 ו-4:6.

מה שנזכור מהמשחק הזה היא לאו דווקא הזכייה הראשונה של אוסקה המוכשרת, אלא הסאגה של וויליאמס מול השופט הראשי, שהאשים אותה באימון אסור במהלך משחק מכיוונה מאמנה, העניש אותה שלוש פעמים, הפעמיים הבאות אחרי שקראה לו “רמאי” ו-”גנב”, כאשר במצב של 3:4 ליפנית במערכה השנייה, העונש היה משחקון אוטומטי שהגדיל את היתרון ל-3:5 ולמעשה גרם לאמריקאית להפסיד את המערכה והטורניר כולו.

סרינה וויליאמס רבה עם השופטים (רויטרס)סרינה וויליאמס רבה עם השופטים (רויטרס)

סרינה, שרצתה לזכות בתואר הגראנד סלאם ה-24 בקריירה אל מול הקהל הביתי בניו יורק, תאלץ להמתין לעונת המשחקים הבאה ותנסה לרשום תואר ראשון באחד מארבעת הטורנירים הגדולים כאמא באליפות אוסטרליה הפתוחה. האמריקאית לא הייתה מספיק טובה, ביצעה לא מעט טעויות לא מחויבות ונכנעה לאנרגיות המדהימות של אוסקה, שהייתה עדיפה לכל אורך המשחק.

בצד המנצח, היפנית הוכיחה שלטניס הנשים יש עתיד מזהיר, לאחר שכבר בגיל 20 הצליחה לרשום את הישג השיא שלה עם זכייה אדירה בגראנד סלאם. אוסקה, שהדיחה בסיבוב השני את יוליה גלושקו, היא הזוכה הראשונה בתולדות יפן בתואר גראנד סלאם, לאחר שקיי נישקורי הגיע הכי קרוב עד כה, אך הפסיד למרין צ’יליץ’ בגמר אליפות ארה”ב ב-2014. 

סרינה ואוסקה בסיום (רויטרס)סרינה ואוסקה בסיום (רויטרס)

מערכה ראשונה: 2:6 לאוסקה

סרינה קצת התקשתה במשחקון ההגשה הראשון שלה, אך לבסוף הצליחה לעלות ל-0:1, היפנית שמרה על ההגשות שלה והשוותה ל-1:1. האמריקאית נראתה בדרך לניצחון במשחקון הבא, אך ארבע נקודות רצופות של היפנית העניקו לה את השבירה ו-1:2 במשחקונים. אוסקה המשיכה להציג יכולת גבוהה בדרך למשחקון נוסף ויתרון מבטיח של 1:3. סרינה הציגה טניס מבולבל עם טעויות לא מחויבות והיפנית ניצלה זאת כדי לשבור שוב ולעלות ל-1:4, במשחקון הבא לאמריקאית היו כבר שתי נקודות שבירה, אולם היא לא ניצלה אותן ואוסקה ברחה ל-1:5 מהדהד. לאחר חמישה משחקונים בשליטה יפנית, סרינה התעוררה וצימקה ל-5:2. היפנית שמרה שוב על ההגשות שלה וחתמה מערכה ראשונה חלומית עבורה עם 2:6.

נאומי אוסקה (רויטרס)נאומי אוסקה (רויטרס)

מערכה שנייה: 4:6 לאוסקה

וויליאמס פתחה את המערכה הבאה בצורה טובה הרבה יותר והצליחה לעלות ל-0:1, אך היפנית הגיבה מיד עם משחקון מצוין משלה והשוותה ל-1:1. לאחר קרב אדיר במשחקון השלישי, האמריקאית הצליחה להתעלות, שמרה על ההגשות שלה ועלתה ל-1:2. סרינה הגבירה את הקצב ובתום מאבק גדול הצליחה לשבור את ההגשות של היפנית בדרך ל-1:3. אוסקה הוכיחה אופי נהדר ומיד שברה את ההגשות של וויליאמס כדי לצמק ל-3:2. הטניסאית בת ה-36 קיבלחה אזהרה שנייה מהשופט אחרי התערבות של המאמן שלה והיפנית ניצלה זאת למשחקון הגשה קליל ושוויון 3:3. סרינה חזרה ליכולת של המערכה הראשונה, הציגה משחק רע והטניסאית בת ה-20 שברה שוב כדי להחזיר לעצמה את היתרון, 3:4. לאחר שהמשיכה לריב עם שופט המשחק, סרינה קיבלה אזהרה נוספת והפעם ההעונש היה משחקון ליפנית שעלתה ל-3:5 מבלי לשחק. האמריקאית לא הייתה מוכנה לוותר ועם משחקון על האפס צימקה ל-5:4. היפנית לא התבלבלה, עמדה בלחץ והצליחה לשמור על ההגשות שלה בדרך ל-4:6, שהעניק לה את הישג השיא שלה בקריירה.

נאומי אוסקה חוגגת (רויטרס)נאומי אוסקה חוגגת (רויטרס)
אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */