יום שבת, 01.06.2024 שעה 11:15

שוב אותו הסרט: זהבי הוא קפטן הנבחרת בפועל

כוכב גוואנגז'ו ר.פ שב לנבחרת ישראל ב-1:0 לאלבניה, ללא סרט קפטן על היד, אבל עם אותה דומיננטיות: "ערן נשאר ערן". עמית קרקו, שליחת ONE לאלבניה

|
בירם כיאל וערן זהבי מתחממים (רויטרס)
בירם כיאל וערן זהבי מתחממים (רויטרס)

ב-3 בספטמבר הודיע קפטן נבחרת ישראל בזמנו, ערן זהבי, כי הוא פורש מהנבחרת וזאת פחות מיממה לאחר שזרק את סרט הקפטן מידו, לאחר ספג גידופים מחלקים מסוימים של הקהל הישראלי במשחק מול מקדוניה שהתקיים באצטדיון סמי עופר. כמעט שנה חלפה, האוסטרים, וילי רוטנשטיינר ואנדראס הרצוג, מונו למקבלי ההחלטות המקצועיות בנבחרת ישראל וערן זהבי חזר מהודעתו, זאת לאחר שהתנצל באופן פומבי על התנהגותו.

אמש (שישי) עשה הקשר את הופעת הבכורה המחודשת שלו במדים הלאומיים ורצה להוכיח לכולם כי היה למי להתגעגע, אך הגורל לא היה לטובתו. זהבי רשם מחצית טובה ופעלתנית מאוד מבחינתו אבל גם החמצות מסמרות שיער, שאחת מהן בעוד אחת מהן עלתה לו בהמשך המשחק לאחר שנפגע תוך שהוא מנסה לעבור את השוער האלבני.

אלישע לוי ויוסי בניון מרגיעים את ערן זהבי (אחמד מוררה)אלישע לוי ויוסי בניון מרגיעים את ערן זהבי (אחמד מוררה)

שבוע החזרה של זהבי התחיל ביום שני האחרון, בו התכנסה הנבחרת לאימון ראשון בו נכחו כל שחקני הסגל שזומן. העיתונאים נקראו להגיע מוקדם יותר כדי לקבל את התנצלותו הפומבית של הקפטן לשעבר לאחר שנה של שתיקה לגבי הנושא, פחות או יותר, מצדו ומצד אנשי הנבחרת.

“ברור שאני מתנצל”, אמר זהבי במהלך דברים והבטיח: “היום כבר לא אגיב ככה”. לאחר מכן, יצא הקשר מהחדר והצטרף לחבריו על כר הדשא, שם קשה היה שלא לשים לב להתקהלות סביבו הן מבחינת השחקנים והן מבחינת הצוות המקצועי. מי שנראה מאוד מרוצה מחזרתו היה חברו הטוב, דור מיכה, בעוד השניים הרבו להיות קרובים ודי משועשעים במהלך האימון עצמו.

ערן זהבי (עמרי שטיין)ערן זהבי (עמרי שטיין)

העובדה כי האימון הראשון גם אימון פתוח לקהל הרחב, זימנה לזהבי הזדמנות לכבוש את לב האוהדים בשנית, על אף שלא נדרשה יותר מבעיטה אחת בהנפת רגל כדי לשמוע את הקהל מברך על חזרתו של מי שנחשב עדיין לאחד הכוכבים הכי גדולים בכדורגל הישראלי. לאחר שהסתיים האימון, זהבי היה האחרון לרדת מהדשא, בעיטה אחת-שתיים בונוס כדי לחדד את “הנשק” וכמובן שאי אפשר בלי לגשת אל האוהדים שהגיעו, קיבלו אותו באהבה, קראו בשמו והוא בתמורה היה שם כדי להעניק להם את הסלפי המבוקש וכמו כוכב אמיתי, גם נתן את חולצת האימון שלו לאחד מהילדים שהגיע כבר מצויד בחולצה של הקשר מתקופתו במכבי ת”א.

גם מאמן הנבחרת, אנדי הרצוג, הבין כי כדי לקרב את האוהדים הישראלים אליו הוא יצטרך להיצמד לכוכב וכך ניצל את הרגע בו הקהל מבקש תמונה עם זהבי כדי להיכנס פנימה ולהתקרב אל זהבי. כפי שהצהיר במסע”ת בתחילת השבוע שעבר (“אגונן על זהבי בימים הקרובים”), הרצוג הוסיף לעשות זאת, על אף שהקפטן לשעבר הסתדר מצוין גם לבדו.

ערן זהבי באימון (רדאד ג'בארה)ערן זהבי באימון (רדאד ג'בארה)

יום הטיסה לאלבניה, השחקנים נכנסים זה אחר זה בשער הטרמינל. זהבי, בניגוד לאימונים והמשחקונים, נראה הפעם מרוחק משאר חבריו, אולי בשל העובדה כי בחר להישאר עם משקפי השמש על עיניו על אף שמדובר במקום סגור. נראה די שומר על דיסטנס מסוים, בעוד שוחח עם ראש מערך ההסברה של ההתאחדות, שלומי ברזל, ועם אחד מאנשיו הקרובים, ערן שדו, מאמן הכושר של הנבחרת שהמשיך עמו את השיחה גם לאחר מכן בעת הטיסה עצמה.

תחילה, זהבי, כמו כל שאר שחקני הנבחרת, ניסה לנוח במעט בדרך לאלבניה אך ככל שהזמן עבר, הגיעו אליו כאמור שדו ביחד עם ניסו קפילוטו ושרן ייני, שהתעורר גם הוא, להשלמת “הפרלמנט” שנפתח ליד ספסלו ונמשך עד לרגעי הנחיתה.

ערן זהבי (שחר גרוס)ערן זהבי (שחר גרוס)
ערן זהבי מדבר עם איתן טיבי, שרן ייני וערן שדו (עמית קרקו)ערן זהבי מדבר עם איתן טיבי, שרן ייני וערן שדו (עמית קרקו)

“ערן נשאר ערן, אבל רואים שחל בו שינוי כלשהו בגישה”, אמר אחד משחקני הנבחרת. למה הכוונה נשאר ערן? ככל הנראה הכוונה שהקשר עדיין מנהיג באופיו וזה ככל הנראה דבר שיהיה קשה לקחת ממנו גם אם יורידו ממנו את הסרט פיזית. בכלי התקשורת הבהיר זהבי כי הוא יעזור לביברס נאתכו, מי שמונה לקפטן לאחר הפרשה, בכל מה שיצטרך אך מהצד או במילים האחרונות ללא הסממן על זרועו.

באימונים ניתן לראות בבירור את ההבדל בין שני סוגי הקפטנים אותם מייצגים השניים, בזמנו ועד היום היה זהבי דומיננטי הן חברתית והן מקצועית ואילו נאתכו, שנחשב לאחד השחקנים היותר מוערכים מקצועית בכדורגל הישראלי, נחשב דווקא למנהיג השקט, כזה שנותן רוח גבית לחבריו אבל בדרכו הצנועה יש לציין.  

ביברס נאתכו וערן זהבי (עמית מצפה)ביברס נאתכו וערן זהבי (עמית מצפה)

עם הגעת הנבחרת לאצטדיון אתמול, עלו השחקנים על כר הדשא למשך דקות ארוכות ואילו זהבי שנראה מפוקס מאוד, נכנס לחדר ההלבשה בין היתר גם כדי לקבל טיפול אחרון לפני רגע האמת. את המשחק פתח חלוץ גוואנגז’ו ר.פ כחלוץ לצדו של מונס דאבור בחוד, כשכבר בדקות הפתיחה הוא נראה רעב לדחוף את הנבחרת קדימה ועם תפילה קטנה ליושב במרומים. זהבי שטף את המגרש וניסה להזין את חבריו בכדורים, מדי פעם גם שחרר כמה בעיטות מקו ה-16 בניסיון לסכן את שוער היריבה, אך שוב, ללא הצלחה.

ארבע דקות לפני סיום המחצית זהבי קיבל את הזדמנות המשחק לצד הישראלי, הקשר קרא מסירה של בראט ג'ימשיטי אחורה לשוער תומאס סטראקושה, חטף את הכדור, עבר את השוער, אבל לא הצליח לבעוט מקו הרוחב במה שהתברר לבסוף גם כמהלך שסיים את דרכו של השחקן במפגש הנוכחי. בסיום, ניסה להסביר כי שמע “קנאק” ברגע שחלף על פני השוער האלבני ולא הצליח להמשיך עוד מה שאכזב אותו מאוד.

בראט ג'ימשיטי מרחיק את הכדור מול ערן זהבי (רויטרס)בראט ג'ימשיטי מרחיק את הכדור מול ערן זהבי (רויטרס)

במסיבת העיתונאים שלאחר המשחק הוכח שוב את גודל האחריות של הקפטן לשעבר, לפחות על פי מאמנו האוסטרי שתירץ את ההפסד בכך שחלוצו נפצע ועל כן נוצר בלבול בתכנון המשחק. "החמצה כזאת יכולה לקרות גם לשחקנים ענקיים כמו ערן”, אמר בסיום מנור סולומון, כוכב דור העתיד של הכדורגל הישראלי ומי שיתפוס אולי בעתיד את מקומו ככוכב הראשי בתסריט הבא של סרט ההמשך, “המסע אל החלום – יורו 2024”.

עד אז, ערן זהבי ימשיך להיות ערן זהבי לטוב ולרע ואנחנו, בתור ישראלים שרוצים בהצלחת הנבחרת, רק נקווה לקבל את הצד הווינרי של הקפטן לשעבר, ולא רק בליגה הסינית, אלא גם במשחקי הנבחרת.

אסור לפספס
נגןכואב: ספיד נפצע בתחרות גלגול הגבינה מההר
כואב: ספיד נפצע בתחרות גלגול הגבינה מההר
נגןקאסמירו עובד עם היורש על ביעטה מעל החומה
קאסמירו מלמד את הבן שלו לבעוט מעל החומה
נגןהאם זה השער העצמי היפה ביותר בהיסטוריה?
האם זה השער העצמי היפה ביותר בהיסטוריה?
נגןהפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
הפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */