יום שישי, 29.03.2024 שעה 07:41

נדאל פרש, דל פוטרו עלה לגמר אליפות ארה"ב

המותחן הארוך מול תים ברבע הגמר כנראה הכריע את הספרדי שנאלץ לפרוש עקב פציעה בברכו אחרי 7:6(3) ו-6:2 לארגנטינאי שהתקרב לעבר שחזור ההישג מ-2009

|
רפאל נדאל נפרד מניו יורק (רויטרס)
רפאל נדאל נפרד מניו יורק (רויטרס)

לזה לא ציפינו. הלילה (בין שישי לשבת) נרשמה דרמה גדולה בחצי גמר אליפות ארצות הברית הפתוחה, כשרפאל נדאל, אחד הלוחמים הגדולים בהיסטוריה של הטניס, נאלץ לפרוש עקב פציעה בברכו אחרי 7:6(3) ו-6:2 לחואן מרטין דל פוטרו, שלמרות המגבלה הפיזית של יריבו ראוי להרבה מחמאות על יכולת נהדרת וכעת, ינסה לשחזר את ההישג הבלתי נשכח שלו מ-2009, אז הניף בניו יורק את הגביע, שהוא גם תואר המייג’ור היחיד שלו בקריירה.

המותחן הארוך ברבע הגמר, שגם היה משחקו הארוך ביותר של השור ממיורקה בניו יורק, כנראה הכריע את המדורג ראשון בעולם, שנראה בעיקר בסט השני כמי שאינו מצליח להתגבר על הכאבים ברגלו. בשל כך, הספרדי חתם את השנה “רק” עם תואר גראנד סלאם אחד (ברולאן גארוס – מגרש המשחקים הפרטי שלו) והחלום הגדול לעקוף את רוג’ר פדרר בכמות תארי המייג’ור ימשיך לחכות (17 לספרדי מול 20 לשווייצרי).

דל פוטרו מנחם את נדאל (רויטרס)דל פוטרו מנחם את נדאל (רויטרס)

עם כל הכבוד לדלפו החביב ובהחלט יש כבוד, הסיפור הלילה הוא המדורג ראשון בעולם שהוכיח שגם הוא אנושי ויצא מאוכזב מהגראנד סלאם האחרון של השנה לאחר שהסט הראשון התעלה לרמה נהדרת והארגנטינאי יצא עם ידו על העליונה רק בתום שובר שוויון מרתק. הסט השני היה חד צדדי במיוחד, אך בעיקר לאור הפציעה של המדורג ראשון בעולם שהתקשה לנוע ואילו יריבו ניצל זאת והציג לראווה את הפורהאנד הקטלני שלו. בתוך כך, הענק הארגנטיני עשה צעד משמעותי במיוחד לעבר שחזור ההישג הגדול בקריירה שלו מ-2009, ולאור היכולת בשתי המערכות הלילה ב”ארתור אש” הוא בהחלט בדרך הנכונה לסגירת מעגל יוקרתית בניו יורק בתקווה למייג’ור שני.

על אף הפוטנציאל האדיר, דלפו (שנחשב לאחד השחקנים האהובים בסבב) הגיע בסה”כ לגמר הגראנד סלאם השני שלו בקריירה ואחרי שכשל בארבעה חצאי גמר גראנד סלאם, סוף כל סוף הצליח לפלס דרכו למעמד היוקרתי – כשכעת, הוא במרחק נגיעה מהגביע הנכסף. בנוסף, הייתה גם נקמה ספורטיבית קטנה הלילה, כשדלפו החזיר לשור ממיורקה על ההפסד באותו מעמד בשנה שעברה ורשם ניצחון ראשון ב-2018 על יריבו הספרדי אחרי שני הפסדים (אחד בחצי גמר ווימבלדון האחרון). 

חואן מרטין דל פוטרו (רויטרס)חואן מרטין דל פוטרו (רויטרס)

מערכה ראשונה – 6:7(3) לדל פוטרו

פתיחה נהדרת לדלפו שבעזרת הפורהנד הקטלני ניצל טעויות לא מחויבות של יריבו כדי לשבור ולעלות ל-0:1 מהיר, אך הספרדי התעשת במהרה ואיזן ל-1:1 אחרי ששבר והותיר את הארגנטינאי על 40:15. הפעם רפא היה דרוך יותר והצליח לשמור על ההגשות כדי לעלות ליתרון ראשון במשחק, 1:2. הארגנטינאי יצא ממצב לא פשוט של 30:30 בעיקר הודות להגשה העוצמתית שלו בדרך ל-2:2 ב”ארתור אש”. משחקון הגשה קליל של המדורג ראשון בעולם הניב 2:3, כשהפעם ההגשה הייתה אפקטיבית במיוחד.

רפאל נדאל (רויטרס)רפאל נדאל (רויטרס)

שוב דלפו יצא ממצב לא פשוט ו-30:30, אך שמר על קור רוח ועם הפורהנד הנהדר ושתי חבטות מרשימות לאורך הקו השיב ל-3:3. משחקון פשוט אדיר לנדאל שהותיר את יריבו על ה-0, וקינח עם החזרה מצוינת עליה דלפו לא הצליח לענות, 3:4 לרפא. הפעם זה היה קל יותר עבור המדורג שלישי בעולם ששמר ואיזן ל-4:4 שקול ומרתק. הארגנטינאי ניצל טעות ענקית של נדאל כדי לשבור בשנית ולעלות ל-4:5, מרחק משחקון מניצחון במערכה הפותחת. פספוס ענק, דלפו כשל תחת הלחץ הגדול ורפא אמר תודה על שתי טעויות בלתי מחויבות של יריבו כדי לשוב ל-5:5. הספרדי המשיך את המומנטום ועלה ל-5:6 אחרי משחקון קליל בו הארגנטינאי היה עדיין בהלם. המדורג שלישי יצא מבור לא פשוט של 30:30 ושלח את הסט הראשון לשובר שוויון, 6:6.

חואן מרטין דל פוטרו (רויטרס)חואן מרטין דל פוטרו (רויטרס)

שובר השוויון נפתח בצורה נהדרת עבור דלפו שהפעיל לחץ כבד על נדאל ועלה ל-2:4. הפעם המדורג שלישי בעולם לא נבהל מגודל המעמד והשלים את המשימה עם 3:7 בטיי ברייק בדרך ל-6:7 ענק בסט הראשון.

מערכה שנייה – 2:6 לדל פוטרו

המומנטום הארגנטינאי נמשך בדרך ל-0:1 בסט השני, אך המדורג ראשון בעולם יצא מבור לא פשוט ונקודת שבירה נוספת כדי לאזן ל-1:1 באחד המשחקונים המרתקים ביותר מהפתיחה. לנדאל שוב לא היו תשובות להגשות הנהדרות של יריבו, שעלה ל-1:2. דלפו פשוט המשיך להשתלט על המשחק ושבר בפעם הראשונה בסט הנוכחי כדי לעלות ל-1:3 מבטיח, זאת לאחר שהספרדי נזקק לטיפול רפואי. שוב המדורג שלישי בעולם הצליח לשמור על ההגשות ולעלות ל-1:4 מבטיח, לספרדי פשוט אין תשובות. זה גם לא הלך פשוט, אבל רפא שמר על משחקון ההגשה וצימק ל-4:2. שוב הארגנטינאי שמר על ההגשות כשהותיר את הספרדי על ה-0 בדרך ל-2:5, כשרפא נראה כמי שאינו מסוגל להתמודד עם הכאבים ברגלו. הספרדי הפסיד כמעט את המשחקון הבא ואת המערכה ובסיומה ניגש ללחוץ את ידו של יריבו ופרש מההתמודדות אחרי 2:6.

רפאל נדאל (רויטרס)רפאל נדאל (רויטרס)
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */