יום שבת, 20.04.2024 שעה 08:52

יוליה גלושקו עלתה לסיבוב השני באליפות ארה"ב

הישראלית (162 בעולם), שחזרה לגראנד סלאם לאחר יותר מ-4 שנים, נפצעה במערכה השנייה, אך הצליחה להתאושש בדרך ל-6:3, 5:7 ו-4:6 על ניקולסקו (61)

|
יוליה גלושקו (פייסבוק איגוד הטניס)
יוליה גלושקו (פייסבוק איגוד הטניס)

אחרי ארבע שנים ושלושה ימים, יוליה גלושקו חזרה סוף כל סוף לשחק בטורניר גראנד סלאם ועשתה זאת בצורה מוצלחת כאשר גברה הערב (שלישי) 6:3, 5:7 ו-4:6 על מוניקה ניקולסקו הרומנייה המדורגת 61 בעולם ועלתה לסיבוב השני באליפות ארצות הברית הפתוחה, בו תפגוש את נעמי אוסקה היפנית/אמריקאית המדורגת במקום ה-19 בעולם.

בזכות הניצחון, גלושקו תשלשל לכיסה 93,000 דולר, כאשר לשם השוואה, מתחילת 2018 הרוויחה גלושקו 30,388 דולר. בנוסף, הטניסאית הישראלית תטפס בעקבות הניצחון ההירואי שרשמה לסביבות המקום ה-127 בעולם. 

יוליה גלושקו (יניב גונן)יוליה גלושקו (יניב גונן)

אחרי שצלחה שלושה סיבובי מוקדמות והעפילה לטורניר, גלושקו, שכאמור חזרה לטורניר גראנד סלאם לאחר תקופה ארוכה של ארבע שנים, צלחה את הסיבוב הראשון של ה-US OPEN, לאחר שבביקור האחרון שלה בפלשינג מדו ב-2014, נכנעה בסיבוב הראשון למדיסון ברנגל האמריקאית לפני ארבע שנים ושלושה ימים. אגב, אותו טורניר ב-2014 היה גם הגראנד סלאם האחרון בו לקחה חלק שחר פאר טרם פרישתה ממשחק פעיל והופעתה של גלושקו הייתה ההופעה הראשונה של טניסאית ישראלית בגראנד סלאם מאז אותו טורניר.

גלושקו שברה פעמיים את ההגשות של ניקולסקו, אך נשברה שלוש פעמים בדרך ל-6:3 של הרומנייה במערכה הראשונה. את המערכה השנייה גלושקו פתחה בסערה ועלתה ליתרון 0:4 מהיר, אך מעדה כשניסתה לעלות לרשת ונפגעה, כאשר לאחר טיפול ממושך, בעזרתה הרבה של היריבה הרומנייה, הצליחה לחזור למשחק, אך המומנטום כבר נעצר וניקולסקו הצליחה לחזור לעניינים ולהשוות ל-5:5, אך גלושקו התעשתה בזמן וניצחה שני משחקונים רצופים בדרך ל-5:7 ולמערכה שלישית ומכרעת.

יוליה גלושקו חוגגת (ניר קידר, איגוד הטניס) יוליה גלושקו חוגגת (ניר קידר, איגוד הטניס)

המערכה השלישית נפתחה בשני משחקונים שהלכו דווקא לכיוונה של ניקולסקו, אך גלושקו הצליחה להתעשת ולחזור עם שלושה משחקונים רצופים משלה ל-2:3. שתי השחקניות שמרו על ההגשות בארבעת המשחקונים הבאים והישראלית הצליחה להתעלות במשחקום העשירי של המערכה המכרעת ושברה את ההגשות של יריבתה בדרך ל-4:6 מרשים ולסיבוב השני של ה-US OPEN.

לאחר המשחק, אמר מאמנה של גולשקו, אמיר חדד: “אני מאוד גאה במלחמה ובנחישות של יוליה. היא עברה פציעה לא קלה והמשיכה כמו לביאה להילחם והכי חשוב לנצח משחק חשוב וגדול כמו זה. באותה הזדמנות אני רוצה להגיד ליוליה וקרן שלמה, כל הכבוד אתם עושים המון אנשים מאושרים ומחזירים את הטניס למפה”.

אמיר חדד והראל לוי (יניב גונן)אמיר חדד והראל לוי (יניב גונן)

מערכה ראשונה: 3:6 למוניקה ניקולסקו

כבר במשחקון הראשון, גלושקו פתחה חזק מול ניקולסקו ועלתה ליתרון 0:40 על ההגשות של הרומנייה, שצימקה ל-40:15, אך הנקודה הבאה הייתה שייכת לישראלית ששברה את ההגשות ועלתה ליתרון 0:1, אך במשחקון הבא ניקולסקו השוותה ל-1:1 ושברה את ההגשות של גלושקו על האפס. הישראלית הצליחה לשבור פעם נוספת את ההגשות של ניקולסקו ועלתה ליתרון 1:2. במשחקון הבא גלושקו הצליחה להציל שתי נקודות שבירה, אך בסופו של דבר נשברה וניקולסקו השוותה ל-2:2 ולאחר מכן הצליחה לשמור על ההגשות שלה ועלתה ליתרון 2:3. המומנטום של הרומנייה נמשך והיא שברה את גלושקו פעם נוספת בדרך ל-2:4, לאחריו שמרה על ההגשות ועלתה ליתרון 2:5 מבטיח. גלושקו צימקה ל-5:3, אך ניקולסקו הגישה בדרך ל-3:6 וניצחון במערכה הראשונה.

מערכה שנייה: 5:7 ליוליה גלושקו

גלושקו שמרה על ההגשות ועלתה ליתרון 0:1 ומיד לאחר מכן הצליחה לשבור את הרומנייה בדרך ל-0:2. הישראלית שמרה פעם נוספת על ההגשות ועלתה ליתרון 0:3 ולאחר מכן אף שברה פעם נוספת ועלתה ליתרון 0:4. במהלך המשחקון החמישי של המערכה השנייה, גלושקו עלתה לכיוון הרשת, מעדה ונפלה והחלה למרר בבכי, בעוד ניקולסקו ניגשה אליה בנסיון לסייע ולטפל בה בעזרת קרח עד להגעתו של הצוות הרפואי. לאחר מכן גלושקו חזרה לשחק ונשברה, כאשר הרומנייה צימקה ל-4:1 ולאחר מכן הצליחה להציל שלוש נקודות שבירה של גלושקו וצימקה ל-4:2. הישראלית חזרה מפיגור 30:0 בדרך ל-2:5, אך הרומנייה עשתה לאחר מכן את אותו דבר בדיוק וצימקה ל-5:3 ובמשחקון הבא אף שברה פעם נוספת את גלושקו בדרך ל-5:4. ניקולסקו השוותה ל-5:5 לאחר משחקון הגשה מושלם. גלושקו הצליחה להציל שתי נקודות שבירה ועלתה ליתרון 5:6 ולאחר מכן אף הצליחה לשבור פעם נוספת בדרך ל-5:7 מרשים ומערכה שלישית ומכרעת.

יוליה גלושקו (יניב גונן)יוליה גלושקו (יניב גונן)

מערכה שלישית: 4:6 ליוליה גלושקו

גלושקו הצילה נקודת שבירה, אך בסופו של דבר נשברה וניקולסקו עלתה ליתרון 0:1 ולאחר מכן סיפקה משחק הגשות מושלם ועלתה ליתרון 0:2. גלושקו שמרה על ההגשות וצימקה ל-2:1 ולאחר מכן אף הצליחה לשבור את הרומנייה ולהשוות ל-2:2. הישראלית הצליחה לשמור על ההגשות בדרך ל-2:3, אך ניקולסקו הצליחה לשרוד משחקון צמוד והשוותה ל-3:3. גלושקו שמרה פעם נוספת על ההגשות שלה בדרך ל-3:4, אך גם הפעם הרומנייה הצליחה גם היא לשמור על ההגשות שלה והשוותה ל-4:4. הישראלית שמרה על ההגשות בדרך ל-4:5 והצליחה לשבור את ניקולסקו בדרך ל-4:6 גדול ולסיבוב השני, בו תפגוש את נעמי אוסקה. 

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */