יום שישי, 19.04.2024 שעה 03:42
ליגת ווינר סל 23-24
87%1822-211223מכבי ת"א
76%1744-198921הפועל ת"א
73%1777-187122עירוני רמת גן
60%1557-162120הפועל ירושלים
57%1654-172121הפועל חולון
50%1818-179222בני הרצליה
50%1859-181922עירוני קריית אתא
41%1987-182122הפועל חיפה
39%1915-189923עירוני נס ציונה
38%1706-168521הפועל עפולה
30%1711-152520הפועל אילת
24%1860-173021הפועל ב"ש/דימונה
23%1956-178122הפועל גליל עליון
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 108 - 73
  • מכבי ת"א
  • הפועל עפולה
  • שישי, 19/04, 13:45
  • הפועל ת"א
  • הפועל גליל עליון
  • ראשון, 21/04, 18:00
  • בני הרצליה
  • עירוני רמת גן
  • ראשון, 21/04, 18:15
  • הפועל אילת
  • הפועל חולון
  • ראשון, 21/04, 20:30
  • הפועל ירושלים
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • שלישי, 30/04, 00:00
  • עירוני קריית אתא

הלפרין פרש ומונה למנהל הספורטיבי של ירושלים

הרכז המעוטר תלה את הנעליים בגיל 34 במסע"ת מיוחדת וסיים קריירה נהדרת, בדרך לתפקיד מקצועי אצל האדומים מהבירה: "רציתי להמשיך, אבל הגוף אמר די"

|
יותם הלפרין (אורן בן חקון)
יותם הלפרין (אורן בן חקון)

בתום 17 שנים על הפרקט בהן לבש יותם הלפרין את מדיהן של כמה מהקבוצות הגדולות באירופה, הרכז בן ה-34 כינס היום (שלישי) מסיבת עיתונאים מיוחדת באולם הארנה, בה הוא הודיע על פרישתו ממשחק פעיל ומעתה הוא ישמש כמנהל הספורטיבי של הפועל ירושלים. 

הלפרין, ששיחק בחמש השנים האחרונות במדי הפועל ירושלים, איתה זכה בשתי אליפויות, הניף חמש צלחות ליגת ווינר נוספות בתקופתו במכבי תל אביב. בנוסף, זכה השחקן בשני גביעי יורוליג עם הצהובים. הלפרין זכה לשחק גם לא מעט שנים מעבר לים, בשורות אולימפיה לובליאנה, אולימפיאקוס, ספרטק סנט פטרסבורג ובאיירן מינכן.  

הלפרין התייחס להחלטה הקשה ואמר: “האמת שזה התפתח למשהו הרבה יותר גדול ממה שציפיתי, כשהודעתי לגיא הראל שאני פורש כיוונתי למשהו מצומצם והוא התעקש שזה יהיה גדול. אני מודה לכל מי שהגיע, זה חשוב לי מאוד ואני מעריך את זה, זה יום חשוב מאוד בשבילי. לפני 26 שנה התחלתי לעשות משהו שחשבתי שיהיה התחביב שלי בחיים, איזה מזל שההורים שלי הקשיבו לי, לילד בכיתה ג’ שרק רצה לשחק כדורסל. לא הייתי מחליף רגע אחד במסע הזה, זה לא יום קשה או עצוב, אבל יום גדול בשבילי”.

יותם הלפרין פרש, ימונה למנהל הספורטיבי

“אני בטוח שכל מי שפורש אחרי 26 שנים בהן הוא עשה משהו שהוא כל כך אוהב יודע שזה לא קל, אבל אני מרגיש שעשיתי את שלי ושאני בר מזל. הכרתי הרבה אנשים, עשיתי הרבה דברים ואז הגיע הרגע בו הגעתי להפועל ירושלים, גיא הראל דיבר איתי ואמרתי ‘מה המשוגע הזה רוצה ממני’, אבל הכל באמת היה אמיתי, תודה לכל מי שתמך ותודה על זה שבחרתם בי. בחרתי להמשיך את המסע הזה יחד, אמנם לא כשחקן, אבל יחד. רציתי לשחק עדיין כדורסל, עוד קצת, אבל הפציעות והגוף אמרו לי שדי”.

“תודה למאמנים, לשחקנים, לאוהדים, לתקשורת וכמובן, לקהל הגדול של הפועל ירושלים. תודה לגיא הראל, בחרת בי ואני אוקיר לך תודה על כך למשך כל חיי, תודה למשפחה שלי, אני מקווה שעשיתי אתכם גאים לפחות כמו שאני גאה בכם. תודה לך הכדורסל, תדאג שיהיה לנו פה כדורסל מצליח של הישגים, כי על זה חונכתי, הפכת ילד בכיתה ג’ לכל כך מאושר, תודה לך”.

יותם הלפרין (אורן בן חקון)יותם הלפרין (אורן בן חקון)

“ברגע שנפתח הקיץ, היו הצעות על השולחן, בהתחלה חשבתי על זה, אבל אחר כך כבר התחלתי להתבשל והבנתי שיהיה מסוכן מדי מבחינתי להמשיך לשחק, הפציעות היו יכולות לגרום לי לנזק חמור והגוף אמר מספיק, אני שמח שאני יכול להמשיך בדרך שלי בהפועל ירושלים”.

“חשבתי שאני בא ואומר מול שלושה עיתונאים תודה רבה וזהו, אני לא מאמין שכולם הגיעו לפה לכבודי וזה באמת מרגש, אני לא בן אדם שאוהב או רגיל לקבל אהבה בכמויות כאלה ואולי זאת הפעם האחרונה כך שאני באמת מאושר ותודה לכל מי שהגיע לפה, לכולכם היה חלק בקריירה ובחיים שלי לאורך השנים”. 

יותם הלפרין (אורן בן חקון)יותם הלפרין (אורן בן חקון)

הבעלים אייל חומסקי התייחס ואמר: “כמעט בא לי לבכות, אבל אני אתאפק. זה רגע מרגש ומכונן בהפועל ירושלים, כל הזמן אנחנו אומרים שאנחנו קבוצה אחרת ואין בן אדם שיכול לבטא את זה יותר מיותם. עברנו תקופה עם הרבה מתח כי זה קרה בצורה שהוא לא רצה בה והקדים את זמנו וממש התפללנו שיותם יישאר איתנו”.

“אני רוצה לדבר על יותם כאיזו שהיא אגדה על המגרש ומחוצה לו וזה הדבר המשמעותי ביותר שבונה את הפועל ירושלים גם לשנים שקדימה. כמובן שאנחנו רוצים לזכות באליפויות ולהגיע רחוק באירופה, אבל יש פה קהילה, ארגון ואופי, אני לא חושב שבמועדון אחר יותם היה עוצר רגע לפני הנפת צלחת האליפות ומדבר על אוהדי הקבוצה שכבר לא איתנו וזה מה שמייחד אותנו, אנחנו גאים בזה ואני חושב שזה הדבר החשוב ביותר, בטח במדינה שלנו”.

יותם הלפרין (אורן בן חקון)יותם הלפרין (אורן בן חקון)

הבעלים והמנכ”ל גיא הראל התייחס גם הוא לפרישתו של הלפרין: “את אותו טלפון שעשיתי ליותם לפני חמש שנים כדי שהוא יגיע אלינו אני זוכר, כשאמרו לי שיותם החליט לבוא להפועל ירושלים סגרתי את הטלפון ואמרתי לאשתי שקרה פה משהו גדול, יכול להיות שבלבלתי לו את המוח, אבל זה יצא טוב. יותם יודע לשקף לי את נקודת המבט הנכונה ביותר ויש לנו שעות של שיחות אל תוך הלילה, במסגרתן המילה ‘אני’ לא נאמרת אפילו פעם אחת מצד יותם, שחשב רק על טובת הפועל ירושלים”.

“ההישגים והאישיות של יותם הלכו ביחד וזה מה שגרם לו להיות מי שהוא, להיות יותם. הוא לא הבין בכמה אנשים הוא נגע ולכמה אנשים הוא היה משמעותי במהלך הקריירה שלו, אז אני רוצה להודות לך יותם על מה שנתת כשחקן ועל מה שעוד תמשיך לתת. כשיותם דיבר איתנו ואמר שהוא רוצה להמשיך לשחק, אבל לא יוכל לתת את אותה התפוקה בגלל המצב הרפואי והגופני שלו, אמרתי לו שהוא הרוויח את הזכות לבחור את התפקיד הבא שלו בהפועל ירושלים, הוא שאל אותי למה אני מכוון ואני אמרתי שלדעתי הוא צריך להיות המנהל הספורטיבי שלנו ולנהל את הקבוצה יחד עם מאמן הקבוצה ולבנות ביחד איתו את הקבוצה”.

“הקיץ כבר בנינו את הקבוצה, אבל אני בטוח שיש לנו וליותם עוד דרך ארוכה בהפועל ירושלים, אני לא צריך לספר לכם שמדובר במוח כדורסל מבריק ואני בטוח שהוא הולך לעזור לנו מאוד. גם מערך הסקאוטינג ומחלקת הנוער יהיו תחת אחריותו של יותם. יותם דמות הכדורסל המרכזית בהפועל ירושלים וזה כבוד גדול שלנו שיותם בחר בכיוון הזה, זה יהיה תהליך למידה של יותם את התפקיד וגם שלנו”. 

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */