יום שישי, 29.03.2024 שעה 13:34
ארי שמאי

הפועל לא בליגה של מכבי, אבל אין לנו טענות

ארי שמאי בטור אישי ל-ONE: "ההבדל הוא פיננסי, לא מנטלי", "על פי המחצית הראשונה יהיה למכבי מזל להיות סגנית העונה", וגם: עצה למשה חוגג

1. “היינו שווים למכבי בחצי הראשון” ניחם את עצמו קובי רפואה בסיום המשחק, והוא לגמרי צודק. אין ספק שהיינו שווים למכבי באותה מחצית איומה ונוראה שבה בעטו שתי הקבוצות לשער בקושי פעם אחת, ולרגעים בה גם היה נדמה שיהיה לסגנית האלופה מזל לזכות בתואר הסגנות גם העונה. אז נכון קובי, במחצית הראשונה היינו באמת שווים למכבי, שבעצמה לא היתה שווה.

ולא שיש טענות לקובי רפואה, שלא רק ניחם את עצמו כאמור, אלא גם שידר מסר לשחקנים. אנחנו לא הפועל של לפני שנתיים שלוש שחטפה חמישייה ממכבי, אנחנו הפועל שנבוא לכל דרבי שלא על מנת להפסיד. וגם אם זה קצת נכון, לנו, בניגוד לרפואה מותר גם לספר עוד כמה דברים. שהפועל גם השנה לא בליגה של מכבי, ושהבעיה של הפועל, לידיעת רפואה, היא לא בעיקר “מנטלית”, לבטח מול מכבי של המחצית השנייה.

קובי רפואה (רדאד ג'בארה)קובי רפואה (רדאד ג'בארה)

ואין לנו טענות לרפואה שהפועל היא לא בליגה של מכבי, וגם לא לניסנובים.  כי בזמן שאנחנו עוד נרגשים מהעובדה שהסגל שלנו עד כדי כך מוצלח שאפילו לרונאלדו של הליגה הלאומית, אותו פייסל מוליץ’ שגרם למגנים מעפולה עד נשר לתחושה משולבת של סחרחורת ומבוכה, אין מקום בהרכב הראשון, איביץ’ מסתכל לאחור ורואה טאלנטים כמו דור מיכה ועומר אצילי מחכים לתורם, שלא לדבר על האיסלנדי ואלירן שבכלל לא היו בסביבה. בקיצור רפואה, זה פיננסי, לא מנטלי.

2. וכמו שלא שמחנו בתיקו, לא נלבש שק בהפסד, ונסיק ממנו, כמו גם מהמשחקים הקודמים במפעל המעצבן הזה, גם דברים טובים. הפועל נחמדה מאוד, מזל שכפר סבא דעכה במחצית השנייה של העונה שעברה אחרת עוד קבוצות היו רודפות אחרי זיקרי, עאבד כבש בחודש מחצית מהממוצע השנתי שלו כמעט, עומר דמארי נראה לרגעים חד מאוד, ונגד ההגנות החדירות של הליגה זה בהחלט עשוי להספיק. ואם כבר מנטליות, אהבנו את ההתנפלות הבוטה ומשובבת הנפש של רמזי ספורי על ברסקי שהגזים במשולשים. אז גם אם אנחנו לא “בליגה” של מכבי מבחינת הרמה, אולי נוכל להפריע לה בליגה עצמה. ואל תספרו לי על שמחת עניים אחיי אוהדי מכבי, כאילו אתם לא שמחתם השבוע שבאר שבע עפה מאירופה. 

שחקני הפועל ת"א מאוכזבים (אחמד מוררה)שחקני הפועל ת"א מאוכזבים (אחמד מוררה)

3. ברוך הבא אחמד עאבד, ברוך השב רמזי ספורי, כמה כיף לברך כך את אחינו. הפועל, וגם על כך גאוותינו, היתה תמיד “ידידת המגזר”, תשאלו את אחי ריפעת טורק ועוד רבים וטובים ונהדרים שהגיעו אחריו. וברוך הבא גם משה חוגג, שאשמח להשיא לו עצה מכאן. תשמע משה, בפעם הבאה, וזה הרי יקרה בקרוב, שאיזה עיתונאי ישאל אותך אם אתה מתכוון להביא ערבי לבית”ר, תשאל אותו מי הם בדיוק הערבים ששיחקו במכבי בשנים האחרונות ושלח אותו לשאול את אותה שאלה את מיץ’ גולדהאר, הוא בטח יגיד שזה במקרה.

משה חוגג באימון בית"ר (אורן בן חקון)משה חוגג באימון בית"ר (אורן בן חקון)

4 . וזה היה הדרבי הראשון בו לא חזו שני אוהדים ותיקים, מיוחדים ומרגשים של הקבוצות, פרדי אברמוב ז”ל מהצד הצהוב, וחיים ( “שפיגלר ) בינדר שהלכו לעולמם. אז לזכרו של פרדי, שלא הכרתי, אבל הבנתי מאחיי אוהדי מכבי שהיה מהמרגשים שבאוהדים, ולזכרו של “שפיגלר”, אוהד מסור שכבר בשנות השבעים היה חבר באותה קבוצה מצומצמת של עשרות בודדות של אוהדים שנסעו במשאיות ומוניות שירות לבאר שבע. תזכרו חברים, זה רק ספורט, רק אהבה בלב, אל תשכחו שאפילו אני ברכתי אתכם כבר שלוש פעמים לזכייה בסגנות האליפות. לפי המחצית השנייה שלכם אגב, יכול להיות שהתואר הזה, חס וחלילה, יעבור השנה לבאר שבע. 

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים