יום שישי, 19.04.2024 שעה 01:49
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

אווירה קשה בב"ש, הסגל ידולל בצורה משמעותית

האלופה צפויה להתמודד עם הפסד כלכלי של כ-40 מ' ש"ח לאחר ההדחה, אוגו עלול להצטרף לוואקמה בטורקיה. כעס על האוהדים וחשש מקנס בעקבות האבוקות

|
ז'וליין סטו, מרואן קבהא, ג'ון אוגו ולואי טאהא (משה חרמון)
ז'וליין סטו, מרואן קבהא, ג'ון אוגו ולואי טאהא (משה חרמון)

אווירת נכאים בהפועל באר שבע. אחרי קיץ רווי בטעויות ורעשי רקע, האלופה הישראלית סיימה את דרכה בזירה האירופית כבר באמצע אוגוסט, לאחר הפסד אמש (חמישי) 3:1 (5:3 בסיכום הכללי) מול אפואל ניקוסיה. בעקבות הכישלון, בבאר שבע יקבלו בקרוב החלטות כואבות בנוגע לדילול הסגל, כשכעת ברק בכר ושחקניו שפישלו בענק, ייאלצו להתרכז אך ורק בזירה המקומית.

האדומים נותרו המומים בסיום המשחק באצטדיון GSP ובחדר ההלבשה הייתה אווירה מתוחה מאוד, כשהשקט ששרר העיד על המצב הקשה. בצוות המקצועי ביקשו מהשחקנים להיות מאוחדים דווקא ברגעים אלה. הבעלים אלונה ברקת התאכזבה מאוד מהתוצאה ואפילו לא הגיעה לבית המלון של השחקנים ואנשי הצוות כמנהגה לאחר המשחק.

ברק בכר (משה חרמון)ברק בכר (משה חרמון)

"אכזבנו בענק, ההדחה מאירופה היא בלאגן אחד גדול", סיפרו שחקנים והוסיפו: "לא חשבנו שנעוף מאירופה כבר בשלב הזה ולמרות ההדחה הכואבת עשינו הכנה טובה ויכולנו לעשות את זה אם היינו מרוכזים. נעשו בזמן האחרון הרבה טעויות ועכשיו יצטרכו לשחרר הרבה שחקנים כי כולם רוצים פה לשחק. אם לא ידללו את הסגל כשנשארו רק הליגה והגביע, שחקנים יהיו עוד יותר ממורמרים וזה ימשיך להשפיע".

תחושות האכזבה הגדולות ליוו את כל שחקני הקבוצה והצוות המקצועי, נוכח שתי ההחמצות הגדולות בפתיחת המחצית השנייה. "אם היינו כובשים את השני בדקה ה-50, ניקוסיה לא הייתה מצליחה להתאושש. הכדורגל אכזרי", אמרו בב”ש. למרות משחק הקרבה של שחקני ההגנה והקישור עד שער השוויון של הקפריסאים במצב נייח ממנו כל כך חששו, שוב טעויות וחוסר ריכוז בהגנה הובילו לשערים קלים. 14 שערים ספגה האלופה ב-6 המשחקים בקמפיין האירופי ובבאר שבע יודעים שעם כמות ספיגת שערים כזו, לא ניתן להתקדם באירופה: "אי אפשר להגיע לאף שלב בתים אירופי כשסופגים כל כך הרבה", הסבירו במועדון.

שיר צדק וחן עזרא (משה חרמון)שיר צדק וחן עזרא (משה חרמון)

בימים האחרונים בהנהלת המועדון הקפיאו את המהלכים לחיזוק הקבוצה ובעקבות סיום הקמפיין האירופי, ישנם סימני שאלה בנוגע לסגל. בעקבות כך, צפויים להתפנות ארבע משבצות של זרים, כשאחת תנוצל להפשרתו של הבלם מיגל ויטור. בקבוצה יודעים שיהיו חייבים להתחזק, אך כעת סקפטיים לגבי הצטרפותו של נייג'ל האסלביינק או שחקנים זרים אחרים בעלות גבוהה, זאת בשל הפיצויים הגבוהים שברקת תשלם לשחקנים מהם יצטרכו להיפרד בקרוב. אגב, אחרי עזיבתו של וואקמה, שחקנים מקווים שהאסלביינק יצטרף. "הוא יוסיף לנו פיזיות ועוצמה שטוני יותיר מאחוריו", סיפר אחד השחקנים.  

מיגל ויטור (מרטין גוטדאמק)מיגל ויטור (מרטין גוטדאמק)

האווירה הקשה, תבוא לידי ביטוי גם בקבלת החלטות משמעותיות שיעשו בזמן הקרוב מאוד. אי ההעפלה לשלב בתים של הליגה האירופית ימנע מאלונה ברקת לשלשל לקופת המועדון כ-40 מיליון שקלים (לפי הערכה), דבר שלו הייתה רגילה בשנתיים האחרונות. בעקבות מכירתו של וואקמה וסימן שאלה בנוגע למספר שחקנים בכירים נוספים, נראה כי ב”ש בדרך לבנייה מחודשת. בנוסף, לאור העובדה שהאלופה תתמודד מעתה רק בזירה המקומית. דילול הסגל יעלה מיליונים לברקת, בעיקר כי רוב השחקנים המועמדים לשחרור מחזיקים בחוזים ארוכי טווח בשכר גבוה שרוב קבוצות אחרות בליגת העל יתקשו לשלם.

עדן בן בסט (משה חרמון)עדן בן בסט (משה חרמון)

תחילה, במועדון יאיצו את המגעים להיפרדות מלפחות 5 שחקנים: מוחמד גאדיר, וובה בראון, גיא מלמד, קורהוט ואנסטיס. החלוצים גאדיר ומלמד, זוכים למספר הצעות מקבוצות ליגת העל, ביניהן מכבי נתניה ומכבי פתח תקווה, כשישנם אף קבוצות נוספות המעוניינות בשירותיהם וכבר בימים הקרובים המהלכים האלו יואצו. פגישה מתוכננת ביום ראשון עם הנהלת מכבי פ”ת בנוגע למלמד. גאדיר לעומת זאת, נואש ממצבו ובתחילת השבוע הוא ידרוש שוב להשתחרר מיידית מהקבוצה. קיים סיכוי טוב שגם הקשר ניב זריהן יבקש לצאת להשאלה כדי לקבל דקות משחק להן לא זוכה כל כך מאז הגיע ממ.ס. אשדוד.

גיא מלמד (איציק קדוש)גיא מלמד (איציק קדוש)

בראון וקורהוט מועמדים להצטרף לבית"ר ירושלים. המגן ההונגרי מעוניין להישאר בישראל, אך רק בקבוצה בכירה והחלו כבר גישושים על ידי נציגי בית"ר, אך עדיין לא הוגשה הצעה רשמית. אחרי התרת חוזהו של פקהארט, בקבוצה מקווים להתיר עד סוף השבוע הבא את ההתקשרות עם אנסטיס. משא ומתן מתקיים עם סוכנו בנוגע לפיצוי הכספי אותו יקבל בתמורה לביטול החוזה.

גם עתידו של ג'ון אוגו בהפועל באר שבע אינו ברור. הקשר הניגרי שהוכיח את יכולתו במשחקים האחרונים, עדיין לא הגיע להסכם עם המועדון על המשך דרכו. למרות עזיבתו של וואקמה לטורקיה, אוגו מעוניין להישאר בבאר שבע, אך בחוזה ארוך טווח בלבד וזו המחלוקת העיקרית כרגע בין הצדדים. ל-ONE נודע כי לאוגו יש התעניינות רצינית משתי קבוצות, האחת אולימפיאקוס היוונית והשנייה מקבוצה מהליגה הראשונה בטורקיה. בעקבות המעבר של וואקמה לטורקיה והקושי במו"מ עם הנהלת המועדון, מספר סוכנים יחפשו לאוגו קבוצות נוספות בטורקיה או ביעד אחר בחו"ל.

שחקן נוסף שאולי ישלם את המחיר ויצטרף לשחרור המאסיבי הוא הקשר שהגיע הקיץ, ז'וליין סטו. לפי גורם המקורב למועדון, הצרפתי לא התאקלם בבאר שבע עד כה וקשיי השפה שלו אינם מוסיפים לכך. סטו, שחתם לשנתיים בשכר של כ-250 אלף יורו לעונה, לא שותף מאז התבוסה בזאגרב, וגם במהלך השבוע הועדף מתן אוחיון על פניו בעמדת הבלם למרות שזהו אחד התפקידים המוכרים לו.

למרות ההדחה, במועדון הדרומי ניסו לקחת דברים חיוביים מהמשחק. המאמן בכר היה מרוצה מהאגרסיביות ומשחק הלחימה של חניכיו עד שער השוויון. בבאר שבע החמיאו לעדן בן בסט ושמואל שיימן, שערכו בכורה בהרכב הפותח בזירה האירופית בקבוצתם החדשה ומהלך משותף של השניים שהגיעו מהפועל חיפה הוביל לשער היתרון. 

חברו הטוב של אוגו, וואקמה, ערך הופעת פרידה פושרת ורצה הגורל ושער השוויון של ניקוסיה הגיע דווקא לאחר כדור שפגע בו אחרי בעיטה של קאחו הברזילאי. בקבוצה הרגישו במהלך האימונים האחרונים שוואקמה נחוש להעניק מתנת עלייה לפני עזיבתו, אבל היכולת הבינונית שלו העלתה תהיות בנוגע לשיתופו בסופו של דבר. לפני הצגתו הרשמית הצפויה בטרבזונספור, שחקני הקבוצה נפרדו ממנו על כר הדשא בסיום וגם ברשתות החברתיות. וואקמה מצדו, נשאר דקות ארוכות בסיום על כר הדשא והודה לקהל.

אריאל הרוש ובן שהר (משה חרמון)אריאל הרוש ובן שהר (משה חרמון)

למרות שלפי התרגולים האחרונים הסתמן שאורן ביטון יאבד את מקומו בהרכב, המגן השמאלי המוכשר הופתע מכך שלא נרשם בסגל המשחק, לטענת הקבוצה משיקולים מקצועיים. החלוץ בן שהר שוב לא פתח בהרכב ובסביבתו דואגים לפיחות המקצועי במעמדו. "לצערי עפנו מהליגה האירופית", אמר הקשר מרוואן קבהא שחזר להרכב הפותח לאחר חודש היעדרות וגילה יכולת טובה בקישור. "אנחנו השחקנים תמיד רוצים לנצח בכל משחק ובכל מקום. יש הרבה דברים טובים, בטח המוטיבציה שהייתה לנו במשחק. עכשיו יש מטרות חדשות, אנחנו חייבים לעמוד בהן ושנה הבאה ננסה להגיע רחוק יותר באירופה".

מרוואן קבהא (איציק בלניצקי)מרוואן קבהא (איציק בלניצקי)

ההחמצות בפתיחת המחצית השנייה שיכלו לסיים את הסיפור: "עם טעויות אי אפשר להתווכח. החמצות זה חלק מהמשחק, אנחנו מנצחים כקבוצה ומפסידים כקבוצה. אין מה לעשות, הפסדנו את המשחק הזה, כולם רצו לנצח אבל מפה נרים את הראש כדי להיות מוכנים לליגה".

ההופעה עם מאריבור בליגת האלופות אל מול ההדחה עם ב”ש: "כולנו עצובים במועדון שלא הגענו גם לליגה האירופית. אנחנו עם הפנים קדימה, מפה אפשר רק לעלות ואני מאמין שכל הצוות, השחקנים, ההנהלה והקהל נהיה ביחד ונצא מזה ביחד. הפועל באר שבע הוכיחה הרבה פעמים שאף פעם היא לא נשברת".

ברק בכר מאוכזב (אחמד מוררה)ברק בכר מאוכזב (אחמד מוררה)

בעניין אחר, בעקבות זריקת האבוקות ורימוני העשן בפתיחת המשחק שגרמה להפסקה בת מספר דקות, האלופה צפויה לספוג קנס כספי כבד על ידי ביה"ד של אופ"א. שופט המשחק רשם את האירוע בדו"ח השיפוט ובבאר שבע חוששים מקנס של עשרות אלפי יורו בעקבות היד הקשה שמנחילה אופ"א בשימוש באמצעים פירוטכניים. בהנהלת המועדון יש כעס רב על אותם אוהדים שהדליקו והשליכו את האבוקות לכר הדשא, וכעת יחלו בבדיקות כדי לאתר את הזורקים.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */