יום שישי, 19.04.2024 שעה 04:29
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

"גברי - היו"ר הטוב בתולדות הכדורגל הישראלי"

עולם הספורט נפרד מגברי לוי, שהלך לעולמו בגיל 80. אבי לוזון: "הנהיג את הכדורגל ביד רמה". חלובה: "אף יו"ר לא הגיע לרמתו". לוין: "מלא כישרונות"

|
גברי לוי (משה חרמון)
גברי לוי (משה חרמון)

הספורט הישראלי, והכדורגל בפרט, הוכה הבוקר (חמישי) בהלם עם ההודעה על פטירתו של יושב ראש ההתאחדות לכדורגל לשעבר, גברי לוי, שהלך לעולמו בגיל 80 לאחר מאבק במחלה קשה. רבים מעולם הספורט, שהכירו והוכירו את האיש, ספדו לו.

ניר לוין, ששיחק תחת גברי לוי בהפועל פ"ת כאשר לוי היה יו"ר הקבוצה, אמר: "פשוט עצוב, הוא היה בן אדם מלא כישרונות. הוא היה יו"ר בתקופות הכי קשות של הפועל פ"ת. הוא הצליח בדרכים מדהימות כל פעם להחזיק את הקבוצה על הרגליים, להביא כספים, לנהל קבוצה לא פשוטה שמתמודדת על האליפות, בסוף שנות השמונים ותחילת שנות התשעים כאשר אברהם גרנט אימן.

“יש לי הרבה זיכרונות ממנו, אקח רגע אישי, שיחקתי בגנט הבלגית שנה אחת, גברי ואברהם עשו מאמץ להחזיר אותי. הייתה לי בהתחלה תקופה לא פשוטה, הקהל לא היה שבע רצון, יצאתי לאחר אחד המשחקים לרכב, הגיעו כמה אוהדים, גברי בדיוק יצא, הייתה לו מטקה של טניס בבגאז’ של האוטו, הוא הוציא אותה, כאשר לא הייתה לו כוונה להשתמש בה, אבל כך הוא הרחיק את האנשים. הוא הגן עליי. בסיום אותה עונה גמרתי כמלך שערים, הקבוצה סיימה במקום שני והגענו לגמר הגביע".

גברי לוי (מור שאולי)גברי לוי (מור שאולי)

לוין המשיך ואמר: "גברי היה עם יכולות מדהימות לנהל את הקבוצה ולהחזיק אותה. האסיפות היו אצלו בבית. הייתה לנו אסיפה מפורסמת לפני גמר גביע המדינה. כל מי שהיה בהפועל פ"ת באותה תקופה יש לו זיכרונות טובים מגברי. אני לא אשכח גם שחלק מהמו"מ איתו התנהל בסטודיו למחול שהוא ניהל ברמת גן. בחדר אחד רקדניות ורקדנים מתאמנים, ובחדר אחר אתה יושב מול גברי לנהל את המו"מ. לאחר מכן פגשתי אותו כאשר היה יו"ר ההתאחדות בנסיעות של הנבחרת. הוא היה דמות משמעותית בכדורגל הישראלי".

אבי לוזון, יו"ר ההתאחדות אחרי איצ’ה מנחם, שהחליף את גברי לוי, אמר: “גברי לוי היה יו"ר התאחדות טוב וחזק, הנהיג את ההתאחדות לכדורגל והכדורגל הישראלי ביד רמה. דאג תמיד לכדורגל. אני באופן אישי הכרתי אותו עוד בהיותו יו"ר הפועל פ"ת, היינו תמיד חברים. לא הייתה בינינו מעבר ליריבות ספורטיבית שום דבר. זכור לי מקרה אחד שההסתדרות לא רצתה לתת למכבי פ"ת לשחק שנה אחת באצטדיון 'האורווה' בגלל מחלוקת כספית, וגברי לוי אמר, ‘תשחקו, אני מנהל את האצטדיון, ואני נותן לכם לשחק’ וכך היה עד שהסתדרנו עם ההסתדרות. כאשר הייתי בתחילת הדרך בהתאחדות לכדורגל כחבר הנהלה, הוא תמיד קירב אותי אליו, התייעץ איתי וסמך עליי. אני באופן אישי תמיד אהבתי אותו. יהי זכרו ברוך”.

שטרן חלובה, שעבד צמוד לגברי לוי בהתאחדות לכדורגל במשך שנים רבות, ספד לו: “יום עצוב לכל הספורט הישראלי, לא רק לכדורגל. גברי היה איש ישר, ישיר, עומד על שלו, לא עושה חשבון לאף אחד, מה שצריך לעשות עשה. עברתי יו"ר אחד או שניים בהתאחדות, אבל אף יו"ר לא הגיע לרמה שלו, להבנה, לרצון שלו. הוא הראשון שהתחיל מלחמות מול הטוטו והסכמי השיווק ועמד על זה שהכדורגל יקבל את מה שמגיע לו, התחיל גם להיאבק על זכויות השידור, כשהיה צורך, עשה שינוי במבנה הליגות. כשהוא עזב את ההתאחדות לטובת המנהלת שלא קמה בסופו של דבר זה היה יום עצוב. אני מכיר את גברי כאחד שלא מוותר, לפני שהוא נכנס לניתוח, פגשתי אותו, ישבנו ודיברנו, הוא אמר לי - ‘יש לי הרגשה שאני לא יוצא משם’. התחלתי לגחך, אמרתי לו, 'אתה גברי, תנצח את הכול’, הוא התחיל לצחוק. יהי זכרו ברוך”.

גברי לוי (שי לוי)גברי לוי (שי לוי)

שאול אייזנברג שהיה קצין העיתונות של ההתאחדות לכדורגל וליווה את גברי לוי מקרוב במשך הרבה שנים, ספד לו: “גברי לוי היה יושב הראש הטוב בתולדות הכדורגל הישראלי. כמי שעבד לצידם של שישה יושבי ראש בהתאחדות לכדורגל משך עשרות בשנים, אין לי צל של ספק שגברי לוי היה הטוב מכולם. פעמיים התפטר גברי מתפקידו בתחילת שנות האלפיים ופעם אחת הציבור אפילו לא ידע, כי מכתב והודעת ההתפטרות נשאר אצלי עד היום. לבסוף שכנעתי אותו להמשיך.

“הוא היה דומיננטי, כריזמטי ומסור עד שנפל ב״רשת״ בעלי הקבוצות הגדולות שהבטיחו לו לנהל את מנהלת הליגה שיזמו, גרמו להתפטרותו מהנהגת ההתאחדות ומוטטו אותו תרתי משמע. ההתאחדות לכדורגל בהנהגתו של גברי ידעה ימי שיא ולא רק בתוצאות על כר הדשא אלא כ״מסגד״ תוסס לאנשי הכדורגל מדן ועד אילת. עברתי איתו/לצידו עולם ומלואו - מסעות מסביב לגלובוס, ארגון משחקי הבית של הנבחרת בפאלרמו ובאנטליה בתקופת האינתיפאדה ונסיעה משותפת עם שר החוץ דאז סילבן שלום למשרדי אופ״א בשווייץ שהניבה את החזרת המשחקים לישראל.

גברי היה ״גבר״ בלשון החברה, קיבל החלטות לא פשוטות והודה בטעויות כמו למשל ההחלטה להיפרד מהמאמן הדני המהולל ריצ’ארד נילסן, מי שהביא משב רוח רענן לכדורגל הרדוד שלנו. הייתה גם לגברי הרפתקה בקבוצת הכדורסל של הפועל תל אביב כשלקח על עצמו משימה בלתי אפשרית ובבוקר אחד החליט שאינו יכול יותר. גברי אהב את הכדורגל אבל הריקוד ודורות של רקדנים שטיפח הייתה דרך החיים שלו והכל כשלצידו האישה האצילית לאה”.

גברי לוי (חגי ניזרי)גברי לוי (חגי ניזרי)

מההתאחדות לכדורגל נמסר: “ההתאחדות לכדורגל והכדורגל הישראלי מרכינים ראש עם היוודע דבר פטירתו של גברי לוי, שכיהן כיושב ראש ההתאחדות בין השנים 1996-2003. גברי לוי, בזכות יכולותיו המוכחות ואופיו המיוחד, פעל ככל יכולתו לטובת קידום הכדורגל הישראלי בכל דרך, בכל מקום ובכל עת.

“לוי ז"ל האמין כי הכדורגל הוא אמצעי חברתי ראשון במעלה לקירוב לבבות, לעשייה לטובת הכלל ולתפארת המדינה. הססגוניות של לוי, החום שהקרין והמקצוענות בה פעל ואליה חתר, היו מסממני ההיכר שלו לאורך שנים רבות של פעילות בענף הכדורגל ובהתאחדות”.

מ"מ יו"ר ההתאחדות, תמיר גילת, אמר: "הפרידה מלוי קשה והדיבור עליו בלשון עבר כמעט בלתי נתפס. גברי, בזכות הרבה קסם ובעיקר הודות ליכולות ניהול מרשימות ודומיננטיות ייחודית, נתן לכולנו את התחושה שהוא לעולם יהיה חלק מהכדורגל שלנו. החובה שלנו היא להבטיח כי גם אחרי מותו, כך יהיה. גברי ליווה, גידל וטיפח אלפי שחקנים ושחקניות ועשה זאת מתוך אהבה עצומה למשחק הכדורגל. עולם הכדורגל הישראלי, ואנשי ההתאחדות בפרט, כואבים היום את פטירתו ואני משוכנע כי יימצאו הדרכים הנכונות והראויות להנציח את פועלו ותרומתו. יהי זכרו ברוך".

גברי לוי והמעודדות (שי לוי)גברי לוי והמעודדות (שי לוי)

יו"ר מנהלת הליגות ארז כלפון מסר: ״הכדורגל הישראלי כולו מרכין היום את ראשו עקב פטירתו של יו״ר ההתאחדות לכדורגל לשעבר גברי לוי. אנו מוסרים את תנחומינו לגיא ולכל בני המשפחה. גברי לוי, בשורת התפקידים בהם כיהן, תרם רבות לקידום הכדורגל הישראלי ועל כך תודתנו מסורה לו לעד. יהי זכרו ברוך״. כמו כן נמסר מהמנהלת כי משחקי הכדורגל בסוף השבוע הקרוב יפתחו בדקת דומיה לזכרו של גברי לוי.

שרת התרבות והספורט מירי רגב ספדה: "הצטערתי לשמוע על פטירתו של גברי לוי, רקדן, כוריאוגרף ויו"ר התאחדות הכדורגל בעבר. גברי לוי ז"ל היה אחד המנהיגים הבולטים בתחומי המחול והכדורגל בישראל. הוא הקים והדריך להקות מחול לצד אהבתו הנוספת לכדורגל הישראלי. לאחר פרישתו מתפקידו כיו"ר ההתאחדות לכדורגל, שב לשמש כיו"ר מועדון הכדורגל הפועל פתח תקווה ועשה זאת, כתמיד, במסירות ובמקצועיות, האופייניות לו. גברי ז"ל היה ברוך כישרונות ותרם רבות לעולמות התרבות והספורט בישראל. גם לאחר לכתו, פועלו רב השנים של גברי ז"ל ימשיך להדהד ולהשפיע בפנתיאון הענקים שלנו. יהי זכרו ברוך".

ממכבי חיפה נמסר: “מועדון כדורגל מכבי חיפה מרכין ראש ומשתתף בצער משפחת לוי עם לכתו של גברי, אוהב המשחק שתרם רבות לקידום הכדורגל הישראלי”.

גברי לוי (איתי חסיד)גברי לוי (איתי חסיד)

ממכבי ת”א נמסר: “מועדון הכדורגל ומשפחת מכבי תל אביב מרכינים ראש בעקבות מותו של גברי לוי שכיהן כיו"ר ההתאחדות לכדורגל בין השנים 1996-2003. המועדון קיבל את אישור אופ"א לקיים דקה של מחיאות כפיים לזכרו לפני משחק הערב במסגרת מוקדמות הליגה האירופית נגד פיוניק ירבאן. גברי לוי היה מטובי אנשי הכדורגל בישראל ומי שעמד בראש ההתאחדות לכדורגל בשעותיה היפות ביותר. יהי זכרו ברוך”.

מאמן בני יהודה יוסי אבוקסיס הביע את צערו על מותו של יו״ר ראש ההתאחדות לשעבר: ״אני רוצה להשתתף בצערם של כל בני המשפחה של גברי לוי. משתתף בצערם גם באופן אישי וגם בשם בני יהודה. הוא באמת היה אחד האנשים בכדורגל. אני זוכר אותו כשחקן, הוא היה יושב ראש שתרם הרבה לכדורגל ועשה הרבה דברים למענו ואני באמת משתתף בצער המשפחה״.

מנכ"ל מכבי ישראל, נאור גלילי: "אנו משתתפים בצערה של משפחת לוי, ומרכינים ראש לזכרו של גברי - שתרם רבות לאורך השנים לכדורגל הישראלי, במגוון תפקידים מובילים בהם השפיע ותרם רבות מהיצרתיות והתבונה שאפיינה אותו. יהי זכרו ברוך".

גברי לוי (חגי ניזרי)גברי לוי (חגי ניזרי)

מהטוטו נמסר: "זהו יום עצוב ואבדה גדולה לעולם הספורט הישראלי בכלל ולכדורגל הישראלי בפרט. במשך שבע שנותיו כיו"ר ההתאחדות לכדורגל, גברי שימש גם כדירקטור בטוטו, תרם והשפיע רבות על פיתוחה של תרבות הספורט בישראל, על שלל סוגיו, צבעיו וגווניו. הוא יחסר לנו מאוד".

יגאל כרמי יו"ר הוועד האולימפי בישראל: "הוועד האולימפי בישראל ומשפחת הספורט האולימפי בישראל משתתפים בצערה הרב של משפחת לוי, עם היוודע דבר מותו של גברי לוי, מי שהיה בעבר חבר הנהלת הוועד האולימפי, כנציג ההתאחדות לכדורגל. גברי לוי היה מהמנהיגים החשובים בספורט בישראל ואיש רב פעלים משכמו ומעלה. לצד תרומתו לקידום הספורט ניחן בכישוריו ככוריוגרף יצירתי מאוד ועמד מאחורי טקסים של אירועי ספורט גדולים בארץ כמשחקי הפועל והמכביה".

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */