יום שישי, 29.03.2024 שעה 09:31

טרגדיה: האתלטית נועה חייט נהרגה בתאונה

אבל באתלטיקה הישראלית: חייט בת ה-20 מצאה את מותה בתאונה קשה כשרכב פגע באופנייה. רבים ספדו לה: "צנועה, נעימה ואהובה. סימלה את היופי בספורט"

|
נועה חייט ז
נועה חייט ז"ל (באדיבות LilianePhoto.com)

טרגדיה בענף האתלטיקה הישראלי. האתלטית הצעירה נועה חייט, מדליסטית באליפות ישראל בריצות ארוכות, נהרגה הערב (רביעי) בתאונת דרכים בחיפה, כשהיא בת 20 בלבד במותה. הלווייתה תתקיים מחר (חמישי) בשעה 18:30 בבית העלמין כפר סמיר שבחיפה (שער ברוש).

בשעות אחר הצהריים דווח על תאונת דרכים קטלנית בצומת הרחובות פרויד-ראול ולנברג שבחיפה, בין רכב לבין רוכבת אופניים צעירה שנהרגה כתוצאה מהתאונה. מאוחר יותר נודע כי אותה רוכבת היא נועה חייט, אלופת ישראל בריצות שדה וטריאתלטית מבטיחה. הנהגת, תושבת העיר בת 33, נלקחה לחקירה ונסיבות התאונה נבדקות במשטרה.

נועה בת ה-20, תושבת העיר חיפה, עסקה בספורט, הצטיינה באתלטיקה והשתתפה באליפויות ישראל. בנוסף, עסקה גם ברכיבה על אופניים וכן בטריאתלון. מעבר להיותה ספורטאית מצטיינת, תוארה נועה כאדם מלא טוב לב, נעימה, צנועה ואהובה על כל מכריה. “זה אסון נורא”, אמרו באיגוד האתלטיקה בהתייחס לתאונה הקשה.

נועה חייט ז"ל (פייסבוק)נועה חייט ז"ל (פייסבוק)

כבר כשהייתה בת 17, ב-2015, זכתה נועה במדליית ארד באליפות ישראל לבוגרות בריצת 10,000 מטר, הישג אותו שחזרה בשנה שלאחר מכן. כמו כן, היא זכתה בתואר אלופת ישראל בריצות שדה וכן סיימה כסגנית אלופת ישראל בטריאתלון לנוער. בנוסף, חייט חתומה גם על הישגים מרשימים נוספים - אלופת ישראל לנערות בריצת כביש ל-3 ק”מ ב-2016, סגנית אלופת ישראל 2014 לקדטיות במרוצי כביש, מקום שלישי באליפות ישראל באופני כביש וב-2013 אף זכתה במדליית הארד במכביית הנוער בריצת 3,000 מטר.

מאיגוד האתלטיקה נמסר: “איגוד האתלטיקה על אנשי ההנהלה, מזכירות האיגוד, מאמנים, שופטים, אתלטים ושאר פעילים שראו, ידעו והעריכו, אבלים הערב ומרכינים ראש לזכרה של נועה חייט ז"ל – אלופה אמיתית, אבל בעיקר אישה ענווה ואוהבת בריות שהלכה לעולמה והיא בת 20 בלבד לאחר שרכב פגע בה בעת שרכבה על אופניה בדרך פרויד פינת ראול ולנברג בעיר חיפה, בה נועה התגוררה. יהי זכרה מבורך לעד!

נועה חייט (פייסבוק)נועה חייט (פייסבוק)

“נועה עסקה באתלטיקה, שחייה, רכיבת אופניים ומה שמחבר את הכל יחד – טריאתלון. כבר כשהייתה בת 17 זכתה נועה במדליית ארד באליפות ישראל לבוגרות ב-10,000 מטר. נועה הייתה אתלטית פעילה מצטיינת שזכתה בתואר אלופת ישראל לנערות בריצת כביש ל-3 ק"מ בשנת 2016. היא הייתה סגנית אלופת ישראל 2014 לקדטיות במרוצי כביש. ב-2013, כשהייתה בת 16 בלבד, זכתה במדליית הארד במכביית הנוער בריצת 3000 מטר. בשנים האחרונות היא עמדה על דוכן מקבלות המדליה כמעט בכל תחרות לריצת ארוכה. כך היה ב-2015 וב-2016 כשזכתה במדליית הארד באליפות ישראל בריצת 10,000 מטר, ובשנתיים האחרונות עשתה זאת בריצת 5000 מ'”.

“נועה תיזכר באתלטיקה כמי שתמיד שאפה גבוה ואף פעם לא נבהלה ממעמד או מרצות בכירות ממנה. היא נתנה תמיד את כולה בריצות והדבר בא לידי ביטוי בתוצאות ובהישגים. הדבר בא לידי ביטוי, בין היתר, בשיאים אישיים של 17:40.90 ד' בריצת 5000 מ' ו-36:49.60 ד' ב-10,000 מטר – שדירגו אותה במקומות 19 ו-17 ברשימות כל הזמנים בהתאמה. המילים ז"ל מוקלדות, אולם הלב מסרב להאמין שנועה כבר לא איתנו”.

שרת התרבות והספורט מירי רגב מסרה: “הצטערתי לשמוע על מותה הטראגי של נועה בתאונת דרכים עת שהייתה על אופניה. נועה, ספורטאית צעירה ומוכשרת שהתבלטה בתחום הריצות והטריאתלון, אלופת ישראל ואלופת המדרגות בחיפה. השקיעה ממרצה וזמנה לאמן ילדים בענף הספורט שכל כך אהבה - טריאתלון. הליכתה בטרם עת היא אסון נורא וכואב לספורט הישראלי. השרה רגב ומשרד התרבות והספורט מרכינים ראשם לזכרה של נועה חייט ז"ל - אלופה אמיתית. יהי  זכרה ברוך”.

גם אלופת אירופה הטרייה, לונה צ’מטאי-סלפטר, נפרדה מנועה חייט בפוסט עצוב: “אני כל כך המומה מהחדשות הטראגיות: חברתי היקרה, אתלטית שנהניתי כל-כך להתאמן ולהתחרות לצידה, אדם טהור כל-כך, הלכה לעולמה בתאונת דרכים איומה. נועה חייט, נוחי על משכבך בשלום. תנחומיי למשפחה”, לצד תמונה של השתיים יחד על הפודיום.

האתלט גזאצ’ו פנטה, כתב: “עצוב מאוד לשמוע. נועה חייט ז״ל הייתה אתלטית ברמה גבוהה מאוד, רצינית, ושקטה. משתתף בצער המשפחה והמאמן אילן גולדמן”.

באגודת הספורט מכבי חיפה כרמל, מטעמה התחרתה נועה, נמסר: “אגודת מכבי חיפה כרמל המומה וכואבת את לכתה בטרם עת של ספורטאית האגודה, נועה חייט. נועה השתייכה מגיל צעיר לאגודה בענפי השחייה, האתלטיקה והטריאתלון. לאורך השנים הצטיינה והשיגה תארים רבים. ליבנו עם משפחתה”.

מאיגוד הטריאתלון הישראלי נמסר: “איגוד הטריאתלון הישראלי על אנשי ההנהלה, מזכירות האיגוד, נבחרת האיגוד, מאמנים, איגודים, שופטים, מתחרים וכל פעילי הענף מרכין את ראשו על לכתה בטרם עת של נועה חייט ז"ל, חברת הנבחרת בעברה. מזועזעים וכואבים את האובדן הנוראי של נועה ז"ל והיא רק בת 20, סגנית אלופת ישראל לנוער בטריאתלון בעברה ואלופת ישראל בריצות שדה. בחורה מוכשרת, צנועה ונעימת הליכות ואהובה על כולם. ליבנו עם המשפחה ומאמנה אילן גולדמן מקבוצת מכבי חיפה טריאתלון. נועה, 20, נקטפה אמש בתאונת דרכים מצערת בעיר הולדתה, חיפה, שעה שרכב חולף פגע בה בעת שרכבה על אופנייה. נועה סימלה את כל היופי בספורט - צניעות לצד הצטיינות, דרך ארץ לצד חברות. נזכור את דרכה ואישיותה לעד”.

החדשות על מותה בטרם עת של האתלטית המוכשרת הגיעו עד לאיגוד הטריאתלון האירופי, שם פרסמו פוסט לזכרה: “איגוד הטריאתלון האירופי רוצה להביע את תנחומינו העמוקים לחברינו מאיגוד הטריאתלון הישראלי על מותה של הטריאתלטית הצעירה והמבטיחה נועה חייט. שזכרה יהיה מבורך”.

עצמה – המרכז לאגודות ספורט עצמאיות, ביכו גם הם את לכתה של נועה בטרם עת: “נועה חייט, אלופת הארץ בריצת שדה, נהרגה בתאונת אופניים והיא רק בת 20. נועה הייתה ספורטאית מצטיינת ואדם מדהים. משתתפים בצערה של המשפחה, יהי זכרה ברוך”. 

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */