יום חמישי, 18.04.2024 שעה 20:45
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

חוקר פרטי עקב אחרי רעננה, עלולה לעמוד לדין

איגוד המאמנים השתמש במשרד חקירות כדי לבחון את צורת העבודה של המועדון וגילה כי בונדר ותמיר כהן משמשים בתפקידים מקצועיים ללא הכשרה מתאימה

|
מנחם קורצקי ודני בונדר (חגי מיכאלי)
מנחם קורצקי ודני בונדר (חגי מיכאלי)

מערכת היחסים העכורה בין הפועל רעננה ודני בונדר לבין איגוד המאמנים נמשכת מאז העונה שעברה, כאשר נקבע כי בונדר לא יוכל לשמש כעוזר מאמן בשל ההכשרה הלא מתאימה שלו. העונה, כך מסתבר, הוא נרשם בתור אנליסט בהפועל רעננה, כאשר תמיר כהן נרשם בתור מנהל קבוצה, כאשר שניהם לוקחים חלק מסוים באימון הקבוצה. 

ל-ONE נודע היום (רביעי) כי איגוד המאמנים עקב באמצעות חוקר פרטי, אבי דור, ממשרד החקירות "חקר האמת" אחר אימוניה של הפועל רעננה והחליט העונה לשים סוף לעובדה שאנשים כמו בונדר וכהן משמשים בתפקידים כמקצועיים ללא ההכשרה המתאימה, כשדור אוסף חומרי וידאו בהם מוצגים השניים כמי שמעבירים את האימונים ביחד עם מנחם קורצקי. בעוד דור נשכר עבור המעקב אחר בונדר, באיגוד הופתעו לגלות גם את כהן שותף לעבירה על התקנון.

צפו בחומרי החקירה נגד הפועל רעננה

החומרים יוגשו בקרוב לתובע ההתאחדות עורך הדין ניר רשף, שכבר עודכן בפרשה וממתין להם. עו"ד רשף יצטרך לקבל החלטה האם הפועל רעננה תועמד שוב לדין על נושא בונדר וכעת גם לגבי כהן. כזכור, אשתקד האיגוד פרסם הודעה חריפה בעמוד הפייסבוק שלו בעקבות ריבוי המקרים של פיטורי מאמנים בחודשיים שעברו מאז תחילת העונה שעברה, ובמיוחד של הקבוצה מהשרון ששלחה מאמן שני הביתה, כאשר אחרי פיטוריו של גיא לוי ירד בונדר לקווים ושימש כמאמן זמני, כשאין לו תעודת מאמן אלא רק תעודת מדריך.

לאחר מכן, עו”ד רשף, שלח מכתב התראה לפני העמדה לדין משמעתי להפועל רעננה ובו הוא דורש לאסור על דני בונדר לאמן, כאשר אחר כך ניתנה למועדון ארכה כדי להסדיר את הנושא והדבר לא נאכף כשבונדר קיבל אישור זמני לאמן בליגת העל ועמד על הקווים בשני משחקים עד שהגיע מנחם קורצקי.

תמיר כהן (שחר גרוס)תמיר כהן (שחר גרוס)

דור מסר בתגובה ל-ONE: "נשכרתי על ידי האיגוד המאמנים להבין אם בונדר עוזר לאמן ולברר על אופי הפעילות שלו בזמן האימונים. הגעתי למקום, ראיתי אותו ועוד אנשי צוות נמצאים, הוא לקח חלק פעיל מאוד באימון הקבוצה. לבוש בגדי ספורט, נועל נעלי פקקים, מחלק פקודות והוראות באימון השוטף. הכל מצולם ומתועד והעברתי את החומר לאיגוד. נושא התביעה לא קשור אליי, אבל להבנתי יש כאן עילה לתביעה. הוא לא אמור לקחת חלק פעיל ובפועל הוא היה פעיל מאוד".

מנכ"ל הפועל רעננה, גיל קופר, אמר בתגובה ל-ONE: "לבונדר יש תעודת מדריך, הוא אנליסט מאוד פעיל שמביא את האינפוטים שלו למאמן. הוא מעורב באימון, כן, כמו כל הצוות המקצועי של מנחם, שאוהב להעביר את האימונים אבל גם נותן קרדיט לצוות הנרחב. אנחנו נותנים לו לעבוד איך שהוא רואה לנכון. תמיר הוא מנהל קבוצה, אבל הוא היה שחקן גדול ויש לו הרבה מה לתרום, כל הצוות עוזר. אנחנו הפועל רעננה ולא מכבי חיפה, אין לנו 20 איש, כולם פה עושים הכל. יכולים לחקור מה שהם רוצים. יכול להוכיח שזוהר ברק הוא עוזר המאמן ויש לי גם אלפי צילומים כאלה. גם אפסנאי יכול לקחת חלק פעיל באימון, מסאז'יסט גם".

אבי דור ממשרד החקירות "חקר האמת" (פייסבוק)אבי דור ממשרד החקירות "חקר האמת" (פייסבוק)

מנכ”ל מנהלת הליגות ניקולס לב מסר בתגובה: “אנחנו נבדוק את הנושא מול איגוד המאמנים ומול הפועל רעננה ולאחר מכן נוכל להתייחס”.

תגובת הפועל רעננה לידיעה: “תמוה שאיגוד המאמנים מתעסק פעם אחר פעם בהפועל רעננה ועוד יותר תמוה בעינינו העיתוי בו בחר אתר ONE שמקושר לאופירה אסייג לפרסם את הסיפור, לאחר התקרית שאירעה בשבוע שעבר. בעקבות החלטת ההתאחדות בעונה הקודמת שכל מאמן בליגת העל יהיה מחויב לתעודת מאמן הוסט דני בונדר לתפקיד האנליסט עד לאחר שיסיים את קורס המאמנים בדצמבר הקרוב. כמו כן, הוחלט כי  עוזר המאמן הזמני יהיה זוהר ברק, כל הצוות המקצועי והצוות המסייע לוקח חלק פעיל באימון בצורה כזו או אחרת - כל עוד זה מתבצע בניהולו ותחת סמכותו של המאמן מנחם קורצקי. צריך להבין, איגוד המאמנים הוא איגוד חסר שיניים, מצער מאוד עבור מועדון הפועל רעננה וכל ציבור חובבי הכדורגל בישראל שכספי המאמנים בישראל מיועדים לכאורה לחוקרים פרטיים במקום הכשרות מקצועיות ופיתוח יכולותיו של המאמן הישראלי”.

שחקני הפועל רעננה באימון (שחר גרוס)שחקני הפועל רעננה באימון (שחר גרוס)

תגובת איגוד המאמנים לתגובת רעננה: “תגובה עצובה שמאפיינת את התנהלות המועדון, איגוד המאמנים ימשיך לפעול ביושרה מקצועית למען מאמני הכדורגל הן בעבודה על פי ההסמכה והן בקיום השתלמויות בחינם ברחבי הארץ למאמנים. מיותר לציין שמעל 1,500 מאמנים השתלמו באמצעות איגוד המאמנים בעונה החולפת”.

משרד התרבות והספורט פנה לאמיר נבון מהייעוץ המשפטי של ההתאחדות לכדורגל ומסר בתגובה בלעדית ל-ONE: “לאור הטענות החמורות המוצגות בכתבה, מהן עולה לכאורה חשד להפרת חוק הספורט, פנינו להתאחדות לכדורגל לקבלת הבהרות. משרד התרבות והספורט ישקול המשך צעדים בהתאם לממצאים שיוצגו בפניו”.

אמיר נבון (אורן בן חקון)אמיר נבון (אורן בן חקון)

איגוד המאמנים דורש להעמיד את רעננה, בונדר ותמיר כהן לדין: “התרסה רועמת, רמיסת מקצוע המאמן עד עפר”

לאחר מכן הגיש האיגוד דרישה להעמיד לדין את הפועל רעננה, בונדר וכהן לבית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל, זאת באמצעות עורך הדין רועי כהן. בדרישה נכתב כי "ביום 30.7.18 נשלח לאדוני הנכבד מכתב תלונה בנוגע לעובדה שעפ"י רישומי טופס המשחק גביע הטוטו ביום ראשון 29.7.18 בין הפועל רעננה למ.ס אשדוד רשום בטופס המשחק מר דני בונדר בתפקיד "אנליסט" בקבוצת הפועל רעננה המשחקת בליגת העל וזאת חרף העובדה שידוע לכל ואף מוצג בתקשורת כי מר בונדר משמש באימוני הקבוצה כעוזר המאמן ראשי מר מנחם קורצקי.

ע"פ תקנוני ההתאחדות לכדורגל, סעיף 7 ח' לתקנון הרישום שתוקן השנה (12/17) על מנת להסדיר את נושא מעמד עוזר המאמן בקבוצה מקצוענית נקבע כי "על קבוצה מקצוענית חלה החובה להעסיק כעוזר מאמן ראשי מאמן בעל הסמכת האימון בדרגה השנייה אחרי הסמכת האימון הגבוהה ביותר המוענקת על ידי ההתאחדות". ההוראה מחייבת קבוצה בליגת על להעסיק עוזר מאמן בעל ההסמכה של מאמן – בעל תעודת UEFA A אשר יוכל לאמן מגיל 17 נערים א'/נוער למעט בליגת על וכן קבוצות מליגה ג' ועד כולל ליגה לאומית מקצוענית מלבד ליגת העל ומעל להוראה זו בתקנון ההתאחדות ישנו סעיף 2 א' לחוק הספורט החל על כל ענפי הספורט בישראל לרבות ענף הכדורגל והקובע כי "לא יוכל אדם לעסוק כמאמן או כמדריך ספורט אלא אם כן יש בידו תעודת הסמכה לאותו ענף".

דני בונדר (אחמד מוררה)דני בונדר (אחמד מוררה)

לנוכח הרצון של האיגוד למגר את התופעה של ביצוע תפקידי אימון ללא ההכשרה המוסמכת על פי החוק ובכך פגיעה במעמד המאמן, האיגוד ביקש להביא הוכחות מהשטח על התופעה הפסולה ומבדיקה שבוצעה על ידי חוקר פרטי ששכר האיגוד בשם אבי דור ואשר ממצאיו יועברו לאדוני הנכבד, עולה כי מר דני בונדר שעל פי רשימות איגוד המאמנים הינו בעל הסמכה של מדריך ונמצא בימים אלו בקורס מאמנים משמש בפועל כעוזר מאמן על מגרש האימונים כמו גם מר תמיר כהן שגם כן בעל הסמכה של מדריך ונמצא בקורס מאמנים והינו רשום כמנהל קבוצה ובפועל שניהם מעבירים את אימוני הקבוצה, מחלקים הוראות אימון ומבצעים פעולות אימון מרכזיות במגרש תוך עבירה על הוראות מינהל הספורט וחוק הספורט ותקנון הרישום בהתאחדות לכדורגל, כאשר תעודת מדריך מאפשר הסמכה לאימון עד שנתון נערים ב' בלבד.

“נבקש לציין כי על פי האינפורמציה שבידי איגוד המאמנים ועל פי פרסומי התקשורת בעונה החולפת מר בונדר שימש באימוני הקבוצה כעוזר מאמן ראשי ובעקבות חילופי מאמנים במועדון בעבר אף שימש בפועל כמאמן ראשי עקב פיטורי המאמן גיא לוי ורק בעקבות תלונת איגוד המאמנים הפסיק את עבודתו כמאמן ראשי, כמו כן ידוע לאיגוד  כי מר בונדר שימש לפני שתי עונות בפועל כמאמן ראשי בליגת העל לנוער בקבוצת הפועל רעננה תוך הפרה בוטה של תקנון הרישום .לצערנו הדבר מעיד על שיטתיות לכאורה בהפרה וצפצוף על הוראות תקנון ההתאחדות לכדורגל וזאת על פי סעיף 7 ח' לתקנון הרישום בהתאחדות לכדורגל, לכן עבודתם של מר בונדר ומר כהן כעוזרי מאמן בטייטל של "אנליסט" ו"מנהל קבוצה" ואו כל תפקיד אחר של אימון בקבוצת הפועל רעננה הינה בניגוד לתקנון ומהווה הפרה חמורה.

 מוחמד אלאך עם יו"ר איגוד המאמנים ניסים בכר ומ"מ אמיר כהן (מערכת ONE) מוחמד אלאך עם יו"ר איגוד המאמנים ניסים בכר ומ"מ אמיר כהן (מערכת ONE)

כפועל יוצא, וכל עוד מר דני בונדר ומר תמיר כהן לא יהיו בעלי ההסמכה הדרושה, קבוצת הפועל רעננה ומר דני בונדר ומר תמיר כהן עוברים על הוראות תקנון ההתאחדות לכדורגל ומר בונדר ומר כהן לא יכולו לשמש ולו לדקה אחת בטייטל של "אנליסט" ו"מנהל קבוצה" או כעוזרי מאמן בליגת העל וכל הופעה כזו במסגרת ליגת העל הינה עבירה על תקנון ההתאחדות לכדורגל. נבקש לציין כי יו"ר איגוד המאמנים מר ניסים בכר התריע בעבר בפני מר בונדר במספר פעמים כי הוא עובר על תקנון ההתאחדות לכדורגל ואין לו את ההסמכה המתאימה לשמש כעוזר מאמן בליגת העל, אך לצערנו מר בונדר בחר להתעלם מהתרעות אלה במפגין ולהמשיך ולהפר את תקנון ההתאחדות לכדורגל”.

“כמו כן התריע בעבר מר בכר בפני נציגי הפועל רעננה כי הם עוברים על תקנון ההתאחדות לכדורגל ועליהם להפסיק זאת לאלתר וגם הם בחרו להתעלם ולהמשיך בהפרה של התקנון. חרף כל הפניות ובאופן תמוה בוחרים קבוצת הפועל רעננה ומר דני בונדר וכעת נודע שגם מר תמיר כהן להפר במודע וכלל עם ועדה את תקנון ההתאחדות לכדורגל ובפועל יוצא מכך פוגעים במעמד המאמן ובמקצוע המאמן, אי לכך החליטה הנהלת איגוד מאמני הכדורגל לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותה, כדי למנוע מצב שבו מאמן ללא הכשרה מתאימה ובניגוד לתקנון, יאמן קבוצה בליגת העל בכדורגל ובכך ירמוס ברגל גסה והתרסה את התקנון”.

אשר אלון (נעם מורנו)אשר אלון (נעם מורנו)

איגוד המאמנים עובד לילות כימים על תדמית המאמן בכדורגל הישראלי ובהסדרת מעמדו תוך דגש להסמכה והמקצועיות הנדרשת בהכשרתו, מאמן כדורגל זה מקצוע ולא חלטורה שניתן בכסות של טייטל של "אנליסט" ואו "מנהל קבוצה" לרמוס לכאורה את כל מנגנון ההסמכה וההכשרה הנדרשת באימון כדורגל במסגרת ההתאחדות לכדורגל, בשנה החולפת איגוד המאמנים פעל יחד עם ההתאחדות לכדורגל לשינוי תקנון הרישום בדצמבר 2017 ולהסדרת מעמד וההכשרה וההסמכה הנדרשת לתפקיד עוזר המאמן ושוב לתדהמתנו בוחר מר דני בונדר בהתרסה רועמת למצוא לכאורה טכניקות לעקוף את הוראות תקנון הרישום ולהפוך אותם בפועל לריקות מתוכן”. 

“איגוד המאמנים לא ייתן יד לזילות מקצוע המאמן ומבקש מאדוני הנכבד תובע ההתאחדות- לשים סוף לכל ניסיון לגרום לדרישה להסמכת המאמן על פי המדרג שקבעה ההתאחדות כהמלצה בלבד ולנקוט ביד קשה והחלטית כנגד מפירי התקנון הקבוצה הפועל רעננה ומר דני בונדר ומר תמיר כהן כדי לגדוע לאלתר את התופעה שיכולה להביא לרמיסת מקצוע ומעמד המאמן עד עפר. על מנת למנוע הפרה מתמשכת ובוטה של תקנון ההתאחדות לכדורגל ממש בימים אלו ולקראת משחקי ליגת העל במחזור הקרוב נדרשת התערבותך המידית בנידון. לאור האמור לעיל נבקש להעמיד לדין משמעתי את קבוצת הפועל רעננה ואת מר דני בונדר ומר תמיר כהן".

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */