יום שישי, 29.03.2024 שעה 09:01

פספוס: מקום חמישי למיננקו בגמר המשולשת

אליפות אירופה באתלטיקה: הישראלית פתחה עם 14.37 מ', אך נחלשה לאחר מכן ולא הביאה למשלחת מדליה נוספת: "הייתה בעיה עם הטכניקה". זהב לפאפאחריסטו

|
חנה מיננקו במהלך הגמר (רויטרס)
חנה מיננקו במהלך הגמר (רויטרס)

אכזבה גדולה הערב (שישי) לחנה קנייזבה מיננקו בגמר הקפיצה המשולשת באליפות אירופה באתלטיקה. הישראלית קיוותה לזכות המדליה השנייה עבור המשלחת הישראלית שהגיעה לברלין אחרי הזהב של לונה צ’מטאי-סלפטר, אך סיימה במקום החמישי בלבד בגמר ונותרה מחוץ לתמונת הפודיום. 

הקופצת הישראלית פתחה בצורה טובה את הגמר עם קפיצה ל-14.37 מטר (4 סנטימטרים פחות מהתוצאה שרשמה במוקדמות) שהציבה אותה במקום השלישי בתום סבב הקפיצות הראשון. בקפיצה השנייה מיננקו פסלה, ולאחר שפרסקבי פאפאחריסטו היווניה רשמה 14.60 מטר בקפיצתה השנייה ועלתה למקום הראשון, הישראלית ירדה למקום הרביעי.

מיננקו נוחתת בבור הקפיצות (רויטרס)מיננקו נוחתת בבור הקפיצות (רויטרס)

בקפיצתה השלישית רשמה מיננקו תוצאה חלשה של 14.12 מטר בלבד וברביעית שוב פסלה, ומיד לאחר מכן גם ירדה למקום החמישי. גם בקפיצה החמישית הישראלית לא הצליחה לשפר את מיקומה כשרשמה 13.65 מטרים בלבד. בקפיצה האחרונה הצליחה מיננקו להגיע למרחק של 13.94 מטר, ובכך נקבע כי היא סיימה את התחרות במקום החמישי בלבד.

מי שזכתה במדליית הזהב היא פאפאחריסטו שרשמה את תוצאת השנה שלה עם 14.60. במקום השני ועם מדליית הכסף סיימה קריסטין גיריש עם תוצאה של 14.45 מטר, כאשר מיד אחריה השלימה את תמונת הפודיום הספרדייה אנה פלטיירו שרשמה קפיצה של 14.44 מטר.

חנה קנייזבה מיננקו: “”זה מאוד מאכזב”

מיננקו המאוכזבת אמרה לאחר התחרות: "הייתה לי תחרות מאוד קשה. הוצאתי מעצמי את המקסימום האפשרי. אין ניסים ואי אפשר לשנות דברים שבועיים לפני תחרות. עשיתי הכל כדי להגיע לכאן ולעשות תחרות טובה וזה מה שיצא לי. זה מאוד מאכזב. זה היה עבורי שיעור חשוב לחיים. אני יודעת מה הטעויות שלי ואעבוד עליהן. אני מודעת לפוטנציאל שלי ואני מאוד מציאותית. השנה הייתה קשה ולא הצלחתי לעשות תוצאות טובות. הייתה לי בעיה עם הטכניקה. אני מודה לכל מי שתומך ומאמין בי לכל אורך השנה. אני מתנצלת שלא זכיתי במדליה, מאוד רציתי. עשיתי טעות ואני משלמת עליה. יכולתי להיות עכשיו במקום אחר". 

חנה קנייזבה מיננקו על המסלול בברלין (רויטרס)חנה קנייזבה מיננקו על המסלול בברלין (רויטרס)

 

זהב ל-לאגארד ב-100 מטר משוכות, אינגבריגטסן ניצח ב-1,500

מלבד תחרות הקפיצה המשולשת, נערכו שמונה גמרים נוספים בברלין היום. בריצה ל-110 מטר משוכות זכה בזהב פסקל מרטינו לאגארד, עם זמן של 13.17 שניות, ואחרי פוטו פיניש צמוד מאין כמוהו מול סרגיי שובנקוב שהסתפק בכסף. אורלנדו אורטגה הצרפתי סיים עם הארד. 

בגמר הריצה ל-1,500 מטר ניצח הנורבגי יקוב אינגבריגטסן עם 3:38.10 דקות, כשהקדים את מרסין לבנדובסקי הפולני שסיים שני וג’ייק וויטמאן במקום השלישי. בריצה ל-400 מטר ניצח הבריטי מתיו הודסון-סמית’, שעצר את השעון על 44.78 שניות. אחריו סיימו צמד האחרים הבלגים קווין וג’ונתן בורלה, שהסתפקו בכסף ובארד בהתאמה. 

אינגבריגטסן  (רויטרס)אינגבריגטסן  (רויטרס)

אצל הנשים. בגמר ה-400 מטר משוכות סיימה עם הזהב לאה שפרונגר שרשמה 54.33 שניות, בעוד שבריצה ל-800 מטרים ניצחה נטליה פרישצ’פה עם זמן של 2:00.38 דקות. התחרות בקרב 7 הסתיימה עם הריצה ל-800 מטר, בסיומה נקבע כי נאפיסטו תיאם זכתה במדליית הזהב, כשקטרינה ג’ונסון-תומפסון הבריטית סיימה כסגניתה וקארולין שייפר מגרמניה שלישית. בהטלת הכידון זכתה כריסטין הוסונג שרשמה הטלה של  ובקפיצה לגובה מריה לסיטסקנה שעברה את הרף בגובה של שני מטרים 67.90 מטר.   

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */