יום שבת, 20.04.2024 שעה 18:50
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 0 - 4
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • 0 - 0
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

חדרה תשחק בליגת העל אם תגיש ביטחונות

המועדון ערער על ההחלטה של הבקרה התקציבית לבית הדין העליון של ההתאחדות. הדיין: "אם הקבוצה מציגה ערבות בנקאית גם בלי ניהול תקין, איפה הבעיה?"

|
שחקני חדרה בעונה שעברה (עמרי שטיין)
שחקני חדרה בעונה שעברה (עמרי שטיין)

הפועל חדרה ממשיכה להילחם על זכותה לשחק בליגת העל. לפני כשבוע וחצי קיבלה הקבוצה מכתב מהרשות לבקרת תקציבים שהודיע לה כי כל עוד אין לה אישור ניהול תקין מרשם העמותות היא עלולה לפתוח את העונה הקרובה בליגה הלאומית משום שהתקציב שלה לא יאושר לליגת העל. בעקבות זאת, המועדון ערער על ההחלטה של הבקרה לבית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל, שדן בכך היום (ראשון) וקבע כי אם הקבוצה תציג ביטחונות לתקציבה - היא תשחק בליגת העל גם בלי האישור לניהול תקין.

לפי המכתב שנשלח מיו”ר הבקרה, עופר אורליצקי, התקציב של הפועל חדרה לא אושר לעונה הקרובה לעת עתה. “על הקבוצה להעביר אישור ניהול תקין עבור 2018 מרשם העמותות או לחילופין מכתב מרשם העמותות בו יצוין כי לא ינקטו הליכי פירוק לקבוצה עד ליום 31.5.2019. אי היענות לדרישת הרשות משמעותה אי אישור תקציב הקבוצה אשר יגרור, אוטומטית, ירידת הקבוצה לליגה נמוכה יותר”, כך נכתב מהבקרה לראשי מועדון. הבקרה הציבה דרישה לפיה האישור הזה היה צריך להתקבל עד ל-18 ביולי, מועד שכבר חלף, אך הנושא כאמור הגיע לבית הדין ושלושת הדיינים אסף הדסי, אסתר קובו ועדי זרנקין ביטלו את תנאי המכתב המדובר בסופו של דבר.

הדיין אסף הדסי (רדאד ג'בארה)הדיין אסף הדסי (רדאד ג'בארה)

בקבוצה טענו כי בשלב זה מתנהל הליך משפטי מול רשם העמותות שאמור להתקיים בתחילת אוקטובר. נציג הקבוצה, עו”ד יוסי גייר, אמר: “הבעיה הייתה במהלך הרכישה, שם הליקוי העיקרי. שולם כסף למי שהיו ראשי העמותה המוכרת, שאמרו מיד שאם זו הבעיה אז הם מוכנים להחזיר את הכסף לעמותה. הגשנו תקציב בהנחה שאין לנו ניהול תקין ועדיין אין לנו בעיה בעניין הזה, אלא בהיעדר ניהול תקין ובהתראה לכך שינקטו הליכי פירוק נגד העמותה”.

רו”ח אבי בנבנישתי הדגיש: “אין לנו חובות, אנחנו לא חדלי פירעון. הנושא הוא נטו משפטי. הגשנו תקציב במועד שנקבע לפי התקנון, אבל הבקרה מבקשת ביטחונות של 1.3 מיליון שקל לכל מקרה שלא יהיה”.

היועץ המשפטי של ההתאחדות, עו”ד עמית פינס, טען כי “בפגישה האחרונה במשרדי הבקרה אנשי חדרה באו ואמרו שהם ניסו להגיע להסדר עם רשם העמותות, אבל הוא אמר להם שהעניין ייפתר רק בבית המשפט וכי בכוונתו להגיש צו פירוק נגד העמותה בתוך זמן קצר. השאלה היא האם ראש הבקרה יכול להתעלם מפני איום כזה שמרחף מעל הקבוצה? הקבוצה מתעלמת לדעתי מהמשמעות של פירוק תאגיד, הרי יכולים לבוא אנשים ולומר שהם לא מחוייבים להתחייבויות העבר לאחר הפירוק. הבקרה עוסקת בניהול סיכונים ומנסה לחזות את העתיד במסגרת תפקידה. ברגע שאין ניהול תקין ויש הסתברות סבירה שכספים לא יגיעו לקבוצה, במישור העקרוני יש פה בעיה”.

עמית פינס (איציק בלניצקי)עמית פינס (איציק בלניצקי)

אלא שהדיין הדסי טען מנגד: “אם הקבוצה מציגה ערבות בנקאית גם בלי ניהול תקין, איפה הבעיה?”, ועו”ד פינס הבהיר: “בקשת הפירוק היא לא נגד חדלות הפרעון של הקבוצה. המצב נכון להיום הוא שהספונסר העיקרי של הקבוצה היא החברה הכלכלית של עיריית חדרה ויש שאלה משפטית האם בהיעדר אישור ניהול תקין ההכנסה הזאת נגרעת? כדי לשחק בתקציב מינימום, הקבוצה תצטרך להמציא בטוחות ורק כך היא תוכל לשחק”.

בשלב זה, הדיין הדסי השיב: “אז תבדקו את זה, הרי בלי קשר לפירוק במילא כל ספונסר יכול לחזור בו מהסכם זה או אחר במהלך העונה. תנחה את יו”ר הבקרה לשבת איתם ושהוא ירד בו ממכתבו עם הדרישות שמופיעות שם?”. בעקבות דבריו של הדיין, הוסכם על ידי כל הצדדים כי בהנחה שהקבוצה תעביר את הביטחונות שנדרשו ממנה בישיבה האחרונה עם הבקרה, הרשות לא תמנע מהפועל חדרה לשחק בליגת העל. יש לציין, כי הבקרה דורשת מחדרה להשלים את ההליך עד ה-26 ביולי, אך זה עשוי להתעכב בעוד מספר ימים.

גם בני לוד נמצאת באותה הסיטואציה ובבקרה הבהירו לה כי היא הייתה עלולה לרדת לליגה א’. “מה שנכון לגבי חדרה נכון גם לגבי לוד. זו אותה הבעיה, כאשר רק הנימוקים לבקשת הפירוק של בני לוד הם אחרים”, טען עו”ד גייר שייצג גם את המועדון מהלאומית. “נגד אבו סובחי יש הליך פלילי שגררו לתוכו את בני לוד, אבל יש הכרזה מטעם התביעה שמגיעים להסדר טיעון עם אבו סובחי ובמסגרתו תימחק העמותה הזו מכתב האישום. פרקליט המדינה כבר הודיע על הסדר הטיעון הזה לבית המשפט המחוזי וברגע שהעמותה תימחק מההליך הפלילי, מסתמן שלא תהיה מניעה להעניק לה אישור ניהול תקין. ההליך הזה מתנהל יותר משנה ועדיין לא נפתח הליך של בקשה לפירוק”.

עו”ד פינס שמייצג את ההתאחדות אמר: “יש פה קבוצה שמאיים עליה צו פירוק של רשם העמותות, בגלל שימוש שנעשה בעמותה שלה לכאורה לצורך הלבנת הון. נכון להיום, יש רישום כנגד העמותה שמנהלת את הקבוצה ואני לא יודע מה יהיה מחר. אני לא יודע, רשות להלבנת הון עובדת מול הרשות לבקרת התקציבים והם מחלטים ערבויות. כל הביטחונות יכולים מחר להימחק וזה מקשה על התפקוד”. גם במקרה זה, הסכימו הצדדים כי כל עוד בני לוד תעמיד ביטחונות כפי שדורשת הבקרה, היא תוכל לשחק בליגה הלאומית.

בהפועל חדרה מסרו בתגובה: “מתחילת הדרך הבהרנו שנשחק בליגת העל וכך יהיה. אנחנו ממשיכים להתרכז בהכנות מקצועיות ונגיע מוכנים. כמו כן, אנו קוראים לאוהדים להתעורר ולרכוש מנויים לעונה ההיסטורית בליגת העל”.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */