יום שישי, 19.04.2024 שעה 09:30

"התחרויות בטוניסיה ואבו דאבי מושעות"

בהחלטה יוצאת דופן, הודיע איגוד הג'ודו העולמי כי המדינות הערביות שהפלו גם את ישראל, נושלו מהאירוח. פונטי: "הובהר שכולם שווים, כולל הישראלים"

|
טל פליקרעם מדליית הזהב באבו דאבי (איגוד הג'ודו)
טל פליקרעם מדליית הזהב באבו דאבי (איגוד הג'ודו)

בהחלטה יוצאת דופן, קבע איגוד הג’ודו העולמי כי תחרויות הגראנד פרי והגראנד סלאם השנתיות שנערכו בטוניסיה ואבו דאבי בהתאמה, לא יתקיימו יותר בשתי המדינות הערביות, זאת בשל העובדה שלא אפשרו לכל המדינות המתחרות להופיע עם הדל וההמנון שלהן.

בהודעה שהוציא איגוד הג’ודו העולמי נכתב בין היתר: “איגוד הג’ודו העולמי נאמן לערכי השלום והשוויון בין עמים, גזעים ומגדרים. כחלק מאותה גישה, אנו לא נאפשר אפליה של מי מהמדינות המתחרות תחתינו, לסבול מאפליה על רקע דתי, מגדרי, או פוליטי. בהתאם לכך, הוחלט לבטל את תחרויות הגראנד פרי בטוניסיה והגראנד סלאם באבו דאבי”.

מירי רגב, בנימין נתניהו, מריוס ויזר ומשה פונטי (מירי שמעונוביץ')מירי רגב, בנימין נתניהו, מריוס ויזר ומשה פונטי (מירי שמעונוביץ')

כזכור, ישראל הייתה קרבן לאותה החלטה של המדינות המארגנות, כאשר בתחרות באבו דאבי במסגרתה התחרה טל פליקר ללא דגל המדינה וזכה במדליית הזהב, אך למרות זאת המנונה של ישראל לא נוגן, והג’ודאי שר את מילותיו על הפודיום למרות זאת. 

עוד נכתב בהחלטה של הגוף שמנהל את הג’ודו העולמי כי: “אנו מאמינים כי לפוליטיקה אין מקום בספורט, שאמור לשקף את הכבוד בין בני האדם באשר הם. לאחר שפנינו למדינות המפלות ולא קיבלנו תגובה, החלטנו לקבל את ההחלטה, וזאת עד שממשלות טוניסיה ואבו דאבי יבטיחו כי יתייחסו בשוויון מוחלט לכל המדינות המגיעות להתחרות במדינתן”.

ההחלטה המעודדת, התקבלה במקביל ליוזמה חיובית נוספת, במסגרתה ישראל עשויה לקבל אירוח של תחרות גראנד פרי שנתי בארץ, דבר שלקראתו כבר פועל איגוד הג’ודו הישראלי, כאשר ראשיו מנסים לגייס תקציב קבוע של שישה מיליון שקלים מקופת המדינה לצורך הרמת האירוע. כפי שפורסם ה-ONE, יו”ר האיגוד משה פונטי כבר פנה לשרה רגב בנושא, ומחכה לתשובתה.  

יו”ר איגוד הג’ודו הישראלי, משה פונטי, הגיב להודעת האיגוד העולמי ואמר ל-ONE: “אנו מודים לאיגוד העולמי על ההודעה שפרסם ומברכים על כך. בהצהרה הזו למעשה האיגוד העולמי מבהיר שכל הג’ודאים מכל העולם יתחרו זה מול זה כשווים, כולל ישראלים”.

משה פונטי (משה חרמון)משה פונטי (משה חרמון)

שרת הספורט מירי רגב, הגיבה גם היא להחלטה של איגוד הג’ודו העולמי: “אני מברכת על ההחלטה הראויה והאמיצה של יו"ר איגוד הג'ודו העולמי, מר מריוס ויזר, לבטל את תחרות הגראנד פרי בטוניסיה וגראנד סלאם באבו דאבי בשל סירובם לאפשר באופן שוויוני לכל המדינות להתחרות עם הדגל וההמנון שלהן. ברור לחלוטין שמדינות ערביות אלו עשו כל שביכולתן למנוע את השתתפות הספורטאים הישראלים בתחרות וזו לא הפעם הראשונה. החלטה זו מביאה לידי ביטוי הלכה למעשה את עקרונות הצ'ארטר העולמי המפרידים בין ספורט לפוליטיקה ומאפשרים לכל ספורטאי להתחרות באופן שוויוני”.

עוד הוסיפה רגב: “ספורטאי ישראל זכאים כמו כל ספורטאי אחר להופיע עם הדגל וההמנון של המדינה. יש לשים סוף לתופעה הבלתי מתקבלת על הדעת שהתאחדויות הספורט מאפשרות ומאמצות את האנטישמיות חדשה ביודעין תוך עצימת עין המונעת מספורטאי ישראל להופיע בתחרויות המתקיימות במדינות ערב באופן שווה כמו כל ספורטאי. התאחדויות הספורט נכנעות ומתרפסות בפני הכסף הערבי ומתעלמות במודע ממחויבותם לערכים של עולם הספורט. מר ויזר הוכיח נאמנות אומץ לב ערכי ומקצועי הפגין מנהיגות ומחויבות לערכים של הספורט העולמי. בשמי, בשם ממשלת ישראל, ספורטאי ישראל ואזרחי ישראל אנחנו מודים ומצדיעים למר ויזר”.

משה פונטי ומירי רגב (שחר גרוס)משה פונטי ומירי רגב (שחר גרוס)
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */