יום שבת, 20.04.2024 שעה 06:06
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

תרומה לקהילה: הכירו את הרכש המיועד של חיפה

הקשר ג'ורג' מנדז'ק משקיע במיזם שעוזר לחלשים ודואג למקומות עבודה ולסביבה ירוקה. האכזבה בגרמניה, הריב עם הקהל בצרפת והאישיות שמעל הכל. פרופיל

|
אתר הספורט ONE
אתר הספורט ONE

סרגיי קנדאורוב, ריימונדס ז’וטאוטאס, יז’י בז’צ’ק, שאבייר דירסאו, ג’ון קולמה. בעבר, לא הרחוק כל כך, רק לפני כמה שנים, למרות שרובכם לא תאמינו, זה היה כבוד להיות הקשר האחורי של מכבי חיפה. זה היה להיכנס לנעליים גדולות, מחויבות אדירה. שימו לב לאגדות שכתובים בתחילת הטקסט שהחזיקו את הקישור האחורי של הקבוצה הכי מצליחה בעשור הראשון של שנות ה-2000. 

אלא שכבר כמה שנים שהירוקים בראשותו של יענקל’ה שחר לא מצליחים להנחית בארץ קשר אחורי אמיתי, כזה שידע להחזיק את האמצע, לחטוף כדורים, לנהל את ההתקפות ובקיצור, האוהדים משוועים כבר לאיזה ז’וטאוטאס או קנדאורוב.

ריימונדס ז’וטאוטאס. אגדה ירוקה (נעם מורנו)ריימונדס ז’וטאוטאס. אגדה ירוקה (נעם מורנו)

לג’ורג’ מנדז’ק יש פוטנציאל להפוך למישהו שיזכרו עוד שנים רבות בכרמל, בכל זאת תקופה כזאת חשוכה לא זכורה כבר המון זמן אצל הירוקים, ומי שיצליח להוציא את המועדון מהבוץ בו הוא שקוע, ייזכר לזמן רב. מנדז’ק צפוי לחתום בשורות הירוקים בימים הקרובים ולהגיע לישראל, כשניסיון רב מאחוריו והוא שיחק במשך שנים בליגות בכירות כמו הבונדסליגה והליגה הצרפתית הבכירה.

בגיל 19, עוד לפני שהספיק להחליף קידומת ולגדל מעט זקן על הפנים, הקשר עזב את קאדג’י הקבוצה בה גדל והחל את הקריירה שלו בקמרון וחתם במדי שטוטגרט, אלופת גרמניה דאז, שהצליחה לעצור את באיירן מינכן הגדולה. 

וזה לא היה דבר של מה בכך; בכל זאת להגיע מקבוצה בקמרון היישר לאלופת גרמניה שמשחקת בליגת האלופות עם סגל עתיר כוכבים ורצון לקחת מהבווארים החזקים את ההגמוניה. “הגעתי לגרמניה כדי ללמוד”, סיפר מנדז’ק בראיון לאחר שהגיע לשטוטגרט. “בעונה הראשונה שלי המטרה הייתה בעיקר ללמוד משחקנים כמו גומז. יש תחרות קשה בקישור כאן, זה ממש לא פשוט להצליח פה”.

ואכן, מנדז’ק לא ליקק דבש במדינה ממערב אירופה; ממש לא. אחרי שהגיע לשטוטגרט, הוא יצא לעונת השאלה בקייזרסלאוטרן ששיחקה בליגת המשנה בגרמניה. הקשר שב לשטוטגרט, בקושי שיחק במשך עונה שלמה ואז יצא שוב לעונת השאלה בקייזרסלאוטרן שזכרה אותו לטובה וסיפק עונה כבירה מבחינתו, כאשר פתח כמעט בכל משחק וסייע לה לזכות באליפות הבונדסליגה השנייה.

ואז הוא עזב את גרמניה ולא שב אליה עוד, לפחות עד שלב זה בקריירה שלו. מנדז’ק עבר למדינה השכנה וחתם בראן, אצלה הצליח להרשים וסייע לקבוצה לסיים במקום השישי, כשהוא מותיר רושם חיובי וממשיך לעונה נוספת, בה שיחק פחות ופחות, 12 משחקי ליגה בסה”כ, 10 פחות מהעונה הקודמת.

לאחר שהגיע לצרפת, מנדז’ק החל לפעול גם למען החברה ולא רק למען הקריירה שלו; הקשר הקמרוני הבין שאולי הוא הסתדר בחיים ומרוויח שכר מכובד מאוד, אבל המזל לא שפר על כולם. אז בניגוד לתדמית שדבקה בכדורגלנים, שחלקם יהירים, מנותקים מהעולם האמיתי, חיים בבועה של עצמם ומתעסקים רק בעצמם ובחייהם, מנדז’ק החל לפעול למען הקהילה.

הקמרוני החל להשקיע שמיזם שמעסיק סטודנטים ומציע מקומות עבודה, הזדמנויות למשקיעים, שפועל לפי התעשייה הירוקה ודואג לאקולוגיה. “זו יוזמה שיכולה להפוך את העולם למקום מעט טוב יותר”, אמר הרכש החדש של הירוקים. “אנחנו עוזרים ליצור מקומות עבודה הוגנים ומסייעים להכשיר אנשים לעבוד. זה עוזר לאנשים שלא הצליחו כל כך בחיים שלהם לבנות עתיד טוב יותר”.

מוחמד אלאך. האישיות של מנדז'ק מתאימה לו (אחמד מוררה)מוחמד אלאך. האישיות של מנדז'ק מתאימה לו (אחמד מוררה)

אז מנדז’ק עוזר לקהילה, דואג לחלשים ולמסכנים והוכיח שמעבר להיותו כדורגלן מפורסם ששיחק בצרפת ובגרמניה, הוא קודם כל בנאדם, דבר שמו אלאך שם עליו דגש, בניגוד למה שאירע בשנים האחרונות בכרמל. דייויד בלאט הסביר בעבר שהאישיות של השחקן חשובה יותר מהכל, ונראה שבעניין הזה לפחות הירוקים פגעו בינגו.

“ג’ורג’ מנדז’ק בנוי היטב, הוא חזק, בעל כושר גופני טוב. מבחינה פיזית אין איתו שום בעיה”, סיפרו בקמרון. “אמנם לאחרונה הוא גם נעלם מהרדאר של הנבחרת וממעט לשחק, אך הוא ברמה טובה”. 

מתוך שלוש העונות האחרונות, העביר הקשר שנתיים וחצי במץ ועוד חצי עונה בספרטה פראג. הוא הגיע בקיץ שעבר לקבוצה הצ’כית, ביחד עם טל בן חיים, כאשר שניהם לא הטביעו חותם, דבר שלא יכול להצביע על כך שאינו שחקן טוב, כיוון שכזכור הקיצוני הישראלי הפציץ 15 שערים בעונה לפני שיצא להגשים את החלום האירופי.

במדי מץ, שם הוא שיחק יותר יותר מאשר בכל מקום אחר, מנדז’ק היה נהדר. ב-2015/16 הוא סייע לקבוצה לעלות לליגה הראשונה בצרפת ובעונה שלאחר מכן, הוא פתח ב-27 משחקי ליגה וכבש שלושה שערים, במה שהייתה העונה הפורייה ביותר שלו בקריירה. “ראיתי במעבר לצ’כיה אתגר גדול, משהו אחר, שונה”, הסביר את עזיבת מץ. “לספרטה פראג היו שאיפות גדולות לזכות באליפות ולשחק בליגת האלופות”.

במץ, דווקא במועדון בו הוא שיחק הכי הרבה ואמור היה להרגיש בבית, הוא לא כל כך הסתדר עם האוהדים. הקשר יצא כנגד האוהדים אחרי משחק מול ליון בו הם לא עודדו את הקבוצה ותקפו את השחקנים. “אוהדים אמיתיים לא מתנהגים כמוכם עם שלטים נגדנו. אתם מתנהגים כאילו אנחנו במקום האחרון בליגה. אתם מאושרים מזה?”.

בתגובה, האוהדים המשיכו במחאה שלהם כנגד מנדז’ק. כשנשאל אם הוא חושש מהם אחרי שחיכו לשחקני הקבוצה בשדה התעופה לאחר הפסד, אמר: “הרבה אוהדים אוהבים אותי, למרות מה שכתבתי, הם יודעים שזה בא ממקום טוב. אני אוהב את הקהל הזה, אני ממש לא חושש, כלום לא יקרה לי. אני מעדיף להתמקד באוהדים האחרים שלא מקללים ומעריצים אותי ואת שאר השחקנים”.

אז מכבי חיפה מקבלת בהשאלה לעונה אחת שחקן ששיחק ארבעה עונות וחצי בליגה הבכירה בצרפת, שתי עונות בליגה הטורקית הבכירה, בבונדסליגה השנייה ובליגה הצרפתית השנייה ובעיקר ברמות שגבוהות יותר מישראל. כמעט בכל מקום בו היה הותיר חותם הקשר הקמרוני, שגם מחזיק ב-41 הופעות בנבחרת הלאומית, ונראה שהגיע לירוקים לא מעט בזכות האישיות והאופי שלו.

הקשר הקמרוני מתבסס על היכולות הפיזיות שלו ונחשב לשחקן טכני בעל יכולת דריבל טובה, אך כזה שמתבסס בעיקר על מסירות ארוכות. יחד עם זאת, הקשר התרגל לשחק בעיקר בקבוצות שמתגוננות והמטרה שלו הייתה להרוס התקפות ולצאת מהר קדימה למתפרצות או על סמך כדורים ארוכים, בעוד שבישראל מכבי חיפה כמעט ברוב המשחקים פייבוריטית והיא זו ששולטת ויוזמת, כך שהוא יצטרך להתאים עצמו לסגנון הזה.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */