יום חמישי, 18.04.2024 שעה 19:59
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

הגשת המועמדות ליו"ר ההתאחדות: עד ה-25 ביולי

כך קבע ביה"ד העליון, עד למתן החלטה בעתירה של המועמד ערן פרלמן, שחשף הקלטות בדיון על הקולות הכפולים. נציג ההתאחדות: "עלול להיגרם נזק לכדורגל"

|
ההתאחדות לכדורגל (חגי ניזרי)
ההתאחדות לכדורגל (חגי ניזרי)

הסאגה המתמשכת סביב מינוי יו"ר ההתאחדות לכדורגל הגיעה גם לפתחו של בית הדין העליון בהתאחדות לכדורגל, שדן היום (רביעי) בעתירה שהגיש המועמד ערן פרלמן נגד הליך הבחירות של ההתאחדות וחבר ההנהלה שמעון מימון, שהיה למעשה הגורם הנוסף שהגיש גם הוא את מועמדותו לתפקיד והציג קולות כפולים. בעקבות הדיון, הוחלט להאריך את מועדי הגשת המועמדות לבחירות עד ל-25 ביולי, על מנת שבית הדין יוכל להכריע בעתירה.

כזכור, לאחרונה סעיף הזיקה של התקנון בוטל על מנת לאפשר לשינו זוארץ לעמוד בראש ההתאחדות, אחרי שמועמדותו נפסלה על ידי ועדת הכשירות בגלל סעיף זה. לכן הדיון עסק קודם כל בהארכת מועד הגשת המועמדות. הדיין פרופ’ מיגל דויטש טען בפתיחת הדיון כי “אפילו אם מדובר בהחלטת האסיפה הכללית, יש הוראה בחוקת היסוד שאומרת כי יש רק 60 יום להגיש מועמדות לתפקיד היו”ר”, אך היועץ המשפטי של ההתאחדות, עו”ד עמית פינס, השיב כי התקנון שונה.

מיגל דויטש, דיין ביה"ד העליון של ההתאחדות (רדאד ג'בארה)מיגל דויטש, דיין ביה"ד העליון של ההתאחדות (רדאד ג'בארה)

“לאסיפה הכללית יש סמכות והיא קיבלה החלטה לשנות את תקנון היסוד לגבי הזיקה וניגוד העניינים, ויחד עם זאת קיבלה החלטה על דחיית מועד הגשת המועמדויות”, ציין עו”ד פינס וביקש: “יש להתייחס לזה ואני חושב שצריך לכבד את ההחלטה הזו”.

בנקודה זו, פרלמן טען מנגד: “יש פה הליך מוזר שלא מובן לי. ב-8 ביולי התקבלה החלטה שפוסלת את כל הקולות שהיו עד ל-1 ביולי”, דבר שגרם לדיינים לעסוק בשאלה האם תקנון היסוד מאפשר לאסיפה לקבוע כללים באופן רטרואקטיבי: “אם מישהו פעל לפי החוק הישן וקנה לעצמו מעמד מסוים או שקיבלנו תוצאה מסוימת במסגרת זו, איך ייתכן שכמה ימים לאחר מכן האסיפה מתכנסת ומחליטה לקבוע כללי משחק חדשים? ואם זה אכן אפשרי, איפה זה נגמר?”.

עו”ד פינס הבהיר כי אסיפה כללית מתכנסת רק 21 יום לאחר ההכרזה על כינוס האסיפה, או לכל המוקדם 15 יום, ולכן המועד שבו היא התכנסה היה מאוחר יותר.

עו"ד עמית פינס (רדאד ג'בארה)עו"ד עמית פינס (רדאד ג'בארה)

בהקשר הזה, עו”ד גיא בוסי, נציגו של שמעון מימון, אמר: “אם התקבלה החלטה על ידי הגוף המכונן, זכותו המלאה לבצע אותה. זה קורה גם במוסדות המדינה, אפילו תוך כדי תהליכים. מי שאני מייצג הוא מועמד ראוי והוא רוצה להמשיך הלאה בבחירות. יש לציין שב-1 ביולי הוא היה המועמד היחיד שעמד בכללים”. בעקבות זאת, פרופ’ דויטש שאל: “אם כך, למה אתם לא עומדים על כך שהוא זה שזכה בבחירות?” ועו”ד בוסי הגיב: “כי הוא בא ואומר - אני רוצה שהעסק יהיה הגון ותקין”.

בהמשך, עו”ד פינס הסביר את החלטת ההתאחדות: “תראו, שינו את כללי המשחק תוך כדי המשחק, ולכן רצינו להאריך את המועד בגלל שנוצרו לו חוקים חדשים. היו שתי אלטרנטיבות, אבל עצם זה שפרלמן הציע את מועמדותו זה עדיין לא היה מבטיח את בחירתו לתפקיד כי הוא היה צריך גם להיבחר להנהלה. מעבר לזה, היה עוד מועמד שנפסל אחרי שקיבל תמיכה של כ-90 אחוז ואם היום נפתחה בפניו הדלת אז יש לכך משמעות. צריך לתת את הסמכות לאסיפה הכללית כי היא הריבון”. 

בהמשך הדיון עסק בסוגיה שלשמה התכנס בית הדין, שהיה אמור לעסוק בקולות כפולים של שני המועמדים. גם פרלמן וגם מימון קיבלו תמיכה מאותם הקולות ולכך השיב עו”ד בוסי, שמייצג את מימון כי “כל הקולות שהוא קיבל, היו כדין”.

הגיש את העתירה. ערן פרלמן (רדאד ג'בארה)הגיש את העתירה. ערן פרלמן (רדאד ג'בארה)

מנגד, פרלמן העיד כי “בבחירות הקודמות קיבלתי תמיכה, אפילו מעופר עיני שנבחר ליו”ר, אבל בסוף לא נכנסתי להנהלת ההתאחדות. ארבע שנים ישבתי בחוץ והפעם החלטתי שאני לא ניגש לקבוצות ומתחיל לאסוף חתימות, אלא הלכתי למרכזים. במרכז מכבי פנו פעמיים למרכז הפועל בבקשה לתמוך בי לתפקיד יו”ר ההתאחדות. זה קרה לפני ששינו זוארץ רצה לרוץ. יום לפני הגשת המועמדות, 32 קבוצות תמכו בי. ואז נפגשנו אני ושינו, ואמרתי לו שהוא לא ייבחר בגלל סעיף הזיקה, ולכן גם הצעתי לו את רעיון הרוטציה”.

בדיוק אז עו”ד פינס ביקש להבהיר: “רעיון הרוטציה הוא רעיון שנועד לתחמן את התקנון. ‘אני אהיה בשנתיים הראשונות בתפקיד ואחרי שנתיים תיכנס אתה’. זה לא ראוי שמישהו יעמוד בפרונט בשביל מישהו אחר בגלל שהוא לא עומד במבחן הכשירות”, אך פרלמן התפרץ: “אני האחרון שאעמוד בפרונט כדי שמישהו אחר יפעל מאחוריי”. 

באשר לקולות הכפולים, במרכזן עמדו שלוש קבוצות - הפועל נצרת עילית, בקעת הירדן והוד השרון, פרלמן הציג לדיינים תמלול מהקלטות שהביא והעתק של פקס, והם סיפרו לטענתו את מה שלכאורה התרחש מאחורי הקלעים: “המקרה של הפועל הוד השרון זה הדבר הכי חמור. הוד השרון חותמת ביום ראשון ב-21:30 בלילה על תמיכה לשמעון מימון אחרי שמימון כבר עם מעל 200 קולות. בשביל מה הם היו צריכים את החתימה שלה? בנוסף, החותם לא ידע מיהו שמעון מימון. לפי ההקלטה, יוסי היו”ר שואל ‘מי זה שמעון מימון’ וחוץ מזה, הם גם שלחו את החתימה שלהם בפקס למרכז הפועל לדבריו של יוסי. זה נעשה במטרה לפגוע לכאורה במועמדות שלי, זה טופס כפול עליי. היו פה איומים, הם אמרו שעשו להם ‘סרטן בראש’. יש עדויות גם של גיל ברעם שהוא לא חתם לטובת שמעון מימון ושהטופס של בקעת הירדן הועבר ללא שם”.

שמעון מימון עם אבי לוזון ותמיר גילת (חגי ניזרי)שמעון מימון עם אבי לוזון ותמיר גילת (חגי ניזרי)

עו”ד אייל פיירברג, שייצג את מרכז הפועל, הכחיש את הדברים: “התאריך על המכתב של הפקס המדובר הוא מלפני 14 שנה, אבל מעבר לכך אין פה שום תיעוד או ראייה שהפקס נשלח או הגיע למרכז הפועל. מרכז הפועל או שטרן חלובה לא פעלו, לא לחצו ולא ניסו להחתים אף גורם על אף מסמך זה או אחר”. בנושא זה, גם עו”ד בוסי הבהיר: “המועמד שלי, שמעון מימון, טוען שלא היה לו כל מידע על תמיכתם במועמדותו של העותר בזמן שפנה לקבוצות הללו. הדברים הם טילי קונספירציות, גם באשר לשיתוף פעולה עם שטרן חלובה”. 

עו”ד פינס התייחס לנושא הקולות הכפולים והודה: “זה לא נותן לי תחושה נוחה” ובנוגע למועד הבחירות, הוסיף נציג ההתאחדות: “אם ישתנה המועד, יכולים לקרות נזקים לא מבוטלים כתוצאה מכך. יש הרבה דברים שעומדים על הפרק וקשורים בזה. צריך למנות מאמן לנבחרת, צריך למנות הנהלה להתאחדות ויש הרבה החלטות שעומדות על סדר היום ומחכות שזה יקרה. זה לא יעשה טוב לכדורגל”.

בסופו של דבר, הדיינים החליטו כאמור לדחות באופן טכני את מועדי הגשת המועמדות הן להנהלה והן לתפקיד היו”ר ביומיים, ל-25 ביולי. ההחלטה התקבלה בהסכמת הצדדים מתוך כוונה לתת לבית הדין מספיק זמן להכריע בעתירה ולפרסם את פסק הדין שלהם.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */