יום חמישי, 28.03.2024 שעה 17:50
אבי נמני

היציבות של דשאן והגאונות של אמבפה

אבי נמני בטור אישי ל-ONE: למאמן הצרפתי חלק משמעותי בזכייה, הכוכב הוכיח כי הוא הטוב בעולם. קרואטיה ראויה למחמאות במונדיאל שענה על כל הציפיות

לא היינו יכולים לבקש הערב (ראשון) משחק גמר יותר מעניין ואטרקטיבי ממה שזכינו לראות עם ה-2:4 האדיר של צרפת על קרואטיה. לא תמיד יש צדק בכדורגל ואנחנו רואים את זה כל פעם מחדש, כשפתיחת המשחק הייתה עם עליונות של הקרואטים, שהיו אמורים להיות עייפים אחרי שני משחקים עם פנדלים והארכה, אך הציגו יכולת טובה.

להפתעת כולנו החבורה של זלטקו דאליץ’ שלטה במרכז המגרש, הגיעה למצבים, לחצה את ההגנה הצרפתית והצליחה להעלים את החבורה האיכותית של דשאן בחלק הראשון של המשחק. כמו כן, החבורה של דשאן הוכיחה היטב שיודעת לנצל את המצבים הנייחים באופן מושלם, זה קרה היום פעמיים, בניגוד למהלכי המשחק. הקרואטים המשיכו עם היכולת האישית והקבוצתית הגדולה שלהם עם הרבה כוח רצון, אופי וחוסן מנטלי פשוט חסר תקדים.

שחקני צרפת מניפים את פול פוגבה (רויטרס)שחקני צרפת מניפים את פול פוגבה (רויטרס)

אני עדיין לא שלם עם החלטת השופט נסטור פיטאנה, משום שזו לא נגיעת יד ששורקים עליה לפנדל בגמר מונדיאל וייתכן כי היה צריך להפעיל שיקול דעת נוסף. עם תחילת המחצית השנייה, בעשר הדקות הראשונות הקרואטים הביכו פעם אחרי פעם את הגנת צרפת ואז הגיע החילוף של דשאן עם אנזונזי במקום קאנטה, שלא הרשים יתר על המידה במשחק הנוכחי. 

החילוף איזן את מרכז המגרש ונתן חופש פעולה לפול פוגבה לצאת קדימה, כשהקשר הצליח להיות השחקן הבולט בשני צדי המגרש. הצרפתים לא במשחק גדול, אך כשנותנים להם שטחים יש להם שחקנים קטלניים - אנטואן גריזמן, פוגבה וקיליאן אמבפה, שלדעתי כרגע הוא השחקן הטוב בעולם.

שחקני קרואטיה מאוכזבים (רויטרס)שחקני קרואטיה מאוכזבים (רויטרס)

הבלנקים מימשו את מקסימום הפוטנציאל והגיעו לקצה גבול היכולת, הן מבחינת מאמץ וכוח רצון. כמו כן, אני חושב שכל אזרח קרואטי יכול להיות גאה מאוד בנבחרת שלו, היא עשתה היסטוריה ותהווה דוגמה לעוד מדינות קטנות, שיכולות לשאוף למקומות גבוהים.

נחזור למנצחת, צרפת היא נבחרת העתיד, שחקנים סופר מוכשרים שצריכים לצבור ניסיון ויהיה קשה מאוד להתמודד איתם בשנים הבאות, אי אפשר להתעלם מההשפעה הגדולה של דשאן על הקווים, שהכין את שחקניו בצורה מושלמת מבחינה טקטית, המכות הנייחות והצליח לסדר את חדר ההלבשה בצורה הטובה ביותר. בנוסף, דשאן צלח כשלא זימן שחקנים בעייתים דוגמת פרנק ריברי וקארים בנזמה.

דידייה דשאן חוגג (רויטרס)דידייה דשאן חוגג (רויטרס)

לגבי דאליץ’, אמנם הוא מאמן אלמוני, אך עם אישיות וכריזמה יוצאות דופן, כשהצליח להוציא משחקניו את המקסימום עם שילוב של טקטיקה ומשמעת, מצד אחד רכות ומצד שני קשיחות. בסיפור קאליניץ’, עשה טוב מאוד כשניפה אותו וזה בהחלט תרם לחדר ההלבשה של הנבחרת. בנוסף, מנדז’וקיץ’, איבן פרישיץ’, איבן ראקיטיץ’ ולוקה מודריץ’, שהגיעו אחרי שנה ארוכה ומתישה, הצליחו להביא את קרואטיה למקומות שאפילו הם לא האמינו שיביאו אותה, בהחלט הישג חסר תקדים.

נבחרות שמגיעות לשלבים הסופיים חייבות להגיע עם כוכבי על – אמבפה גריזמן, מודריץ’ וראקיטיץ’, בלעדיהם הנבחרת לא היו בגמר המונדיאל. יש לציין גם את הוגו לוריס עם טורניר מעולה, על אף השער הטיפשי שספג הערב. יחד עם צמד בלמים מצוין, סמואל אומטיטי ורפאל וראן, כך שלצרפת יש בסיס אדיר לשנים הבאות. 

אנטואן גריזמן ואיבן ראקיטיץ' במאבק על הכדור (רויטרס)אנטואן גריזמן ואיבן ראקיטיץ' במאבק על הכדור (רויטרס)

לגבי הטורניר עצמו, זה היה מונדיאל שעלה מעבר לכל הציפיות, מבחינת היכולת, העניין, השערים, המהפכים והדרמות, פשוט טורניר מרתק. כמו כן, ראוי לציין את הארגון הנהדר של המארחת, צריך להסיר את הכובע בפני רוסיה. מונדיאל בלי אלימות, ללא איחורים ותקלות, נקודות זכות עבור הרוסים.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים