יום שבת, 20.04.2024 שעה 02:21

דשאן: בשביל לנצח נצטרך רוגע, ריכוז ואמונה

מאמן צרפת סיפר על המפתחות לזכייה ב-18:00 בגמר הגדול מול קרואטיה: "הניסיון בצד שלהם, אך לנו יש שחקנים מוכשרים". אמבפה: "ללא ספק משחק חיי"

|
דידייה דשאן (רויטרס)
דידייה דשאן (רויטרס)

נבחרת צרפת תנסה הערב (ראשון) ב-18:00 לסגור מעגל אחרי 20 שנה ולהמשיך את הטורניר החלומי בדרך לזכייה שנייה בגביע העולם, אך ממול תתייצב הנבחרת הקרואטית מלאת האופי, שיצאה בשלבים הקודמים מלא מעט בורות ומצדה, חולמת להיכנס לראשונה לספרי ההיסטוריה של גביע העולם.

דידייה דשאן, התייחס לקרב הגדול: “כבוד עצום להיות במעמד הזה, לא דבר שהוא מובן מאליו. לשחקן שחווה את זה, הדבר הכי כיף שיכול להיות זה לשחק בגמר גביע העולם. מבחינת ההכנה, נעשה את המיטב ונגיע במוכנות הגבוהה ביותר. נצטרך שלושה דברים – רוגע, אמונה וריכוז”.

דרוגבה: אמבפה יזכה בעתיד בכדור הזהב

“לדעתי הגמר הנוכחי יהיה שונה לגמרי מהגמר ביורו”, אמר המאמן והוסיף: “התחלפו המון שחקנים מהסגל, ולמרות שהם פחות מנוסים, הכישרון ללא ספק הוא גדול יותר. אנחנו נתמודד מול נבחרת מאוד מנוסה, אבל זה לא מפתיע אותי כי זה דבר שלקחתי בחשבון כשבניתי את הסגל טרם הטורניר”.

על ההבדל בין תפקיד המאמן בגמר לשחקן: “זה שונה לגמרי, כשאתה מאמן אתה חי ומרגיש את המשחק דרך השחקנים שלך. הכל קשור קודם כל לשחקנים, זו הבמה שלהם ולהם מגיע להם קודם כל הקרדיט. מאמן הרבה יותר צריך לחשוב ולעבוד על הצד המנטלי, כשאתה שחקן בעיקר על הצד הפיזי”.

שחקני צרפת מתכוננים לקרואטיה (רויטרס)שחקני צרפת מתכוננים לקרואטיה (רויטרס)

מי שינסה להוליך את הצרפתים לזכייה הוא הכוכב הצעיר קיליאן אמבפה, שכבר בעונת 2016/2017 נכנס לתודעה כ’דבר הבא’ בכדורגל העולמי, כשפרץ במדי מונאקו בדרך לאליפות צרפת. בעונה החולפת הוא כבר ביסס את עצמו ככוכב על במדי פאריס סן ז’רמן וגם עמה זכה באליפות, אך הקיץ הזה אמבפה עשה עוד קפיצת מדרגה.

דידייה דשאן (רויטרס)דידייה דשאן (רויטרס)

הקיצוני בן ה-19 הדיח את ארגנטינה בשמינית הגמר במו רגליו עם צמד, הוא הפך לנשק הקטלני ביותר של נבחרת צרפת על הבמה הגדולה ביותר בעולם עם המהירות האדירה והטכניקה המופלאה שלו. מול קרואטיה מרבית העיניים יהיו מופנות אליו במשחק הגמר מול קרואטיה, כאשר אם הילד הצנוע מצרפת יהיה בכושר ויראה את מה שיש לו ברגליים, המאמן דידייה דשאן יביא למדינה המפוארת גביע עולמי שני בהיסטוריה.

הגביע העולמי זה משהו מיוחד, זה המשחק של החיים שלי ושל החיים שעוד יהיו לי”, אמר אמבפה לקראת המשחק הכי חשוב בקריירה שלו. “אנחנו צריכים להימנע מלהיכנס ללחץ, לשחק כמו שאנחנו רגילים ויודעים. צריך להתייחס למשחק הזה כמו אל כל משחק אחר, מבחינת הגישה ודרך המשחק, גם אם אתה יודע שזה משחק מיוחד. עבורי זה יהיה פשוט משחק רגיל, אני אשמח להיות על הדשא, לשחק, לבצע מהלכים שונים, לתקוף ולרוץ, הכל. מעל הכל, פשוט אהנה”.

“היינו יציבים מההתחלה ועד הסוף, טובים ברגעים המכריעים, התמודדנו איתם בצורה טובה, למרות שהיינו יכולים לעשות דברים טוב יותר ברגעים מסוימים. העייפות מהטורניר החלה להשפיע. שיחקנו כמה משחקים ויש גם עייפות מהאימונים, אבל ברגעים האלה החוזק המנטלי נכנס, גם אם הכוח ברגליים משמעות”.

דידייה דשאן. צריך את הכוכב הצעיר בשיאו (רויטרס)דידייה דשאן. צריך את הכוכב הצעיר בשיאו (רויטרס)

מצב הסגל: ”בכושר שיא, הכי טוב שאפשר להיות. אנחנו בגמר, שמחים ויש לנו עוד משחק אחד גדול לפנינו. אחרי הגמר, אם ננצח אותו, תהיה הרגשת שחרור ואז באמת נרגיש עייפים”.

היריבה: “אני מכיר בערך את כל השחקנים, זו נבחרת שמשחקת בצורה מאוד אינטנסיבית, הם עומדים בפני אתגרים פיזיים ויש להם הרבה איכות טכנית, אם מדובר באיבן ראקיטיץ’, איבן פרישיץ’ או לוקה מודריץ’. הם גם מאוד יציבים בהגנה, אבל יש להם גם מעט נקודות תורפה. הם אוהבים לשחק כדורגל טוב והתקפי, זו נבחרת שצריך לחשוש ממנה. אנחנו נצטרך לכבד אותה וכמובן לנצח אותה. הם מאוד הרשימו במהלך שלב הבתים וסיימו במאזן מושלם, ריסקו את ארגנטינה וכמובן שגם ניצחו במשחק האחרון את איסלנד”.

לוקה מודריץ'. ינסו להפתיע (רויטרס)לוקה מודריץ'. ינסו להפתיע (רויטרס)

“בשלבי הנוקאאוט הם טיפה התקשו, אבל זה עדיין הרגיש שהם בשליטה”, המשיך לפרגן מספר 10 בצרפת ליריבה. “ראיתי את המשחקים והם סבלו, הם ניצחו בפנדלים, מה שמראה שיש להם “ביצים” ויכולים לנצח לא משנה מה הנסיבות. הם אף פעם לא מוותרים, אבל גם אנחנו לא. הם דומים לנו בגישה, אז יהיה משחק מאוד מעניין”.

היכולת: “אנחנו משתפרים ממשחק למשחק ואנחנו נצטרך להמשיך לשחק טוב גם במשחק הזה. אין ספק שנתן הכל ונסיים בלי חרטות. גם אם לא יישארו לנו כבר כוחות, נתן את כל מה שנשאר לנו. אם מישהו יהיה עייף, הוא ייצא ושחקן אחר ייכנס וייתן את הכל. כולנו פה ביחד”.

קיליאן אמבפה, פול פוגבה ואנגולו קאנטה (רויטרס)קיליאן אמבפה, פול פוגבה ואנגולו קאנטה (רויטרס)

הסגל: “אנחנו מאוד אוהבים אחד את השני וכל אחד עובד קשה עבור החברים שלו. אנחנו גם מאוד לא צפויים, בניגוד לנבחרות אחרות שאתה יודע מי יבקיע, אצלנו זה יכול להיות גם הבלמים, כמו שסמואל אומטיטי עשה במשחק האחרון. זה עוד דבר שעושה אותנו חזקים, כל אחד תורם”.

הניסיון של דשאן: “הוא כבר טעם מהחוויה הזו, זה יהיה ‘דז’ה וו’ עבורו, גם אם הפעם הוא מגיע בתור מאמן. אנחנו מסתדרים איתו בצורה טובה ורוצים ללמוד ממנו כל מה שאפשר. יש הרבה כבוד והערצה בינינו, אנחנו צריכים להמשיך ככה כדי לזכות בתארים”.

יחסי הכוחות: “אני חושב שהסיכויים הם 50:50, בגלל שזה הגמר. אם רוצים להיכנס לפרטים, אז כמובן שהם עייפים יותר כי הם שיחקו בהרבה הארכות, אבל עבורי זה לא משנה. ברגע שאתה משחק בגמר, אתה שוכח מהעייפות. זה הכל עניין מנטלי, בוא נגיד שזה 49:51 לטובתנו בגלל העייפות”.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */