יום שישי, 19.04.2024 שעה 05:56

מודריץ': לא מפקפק בעצמי, גם אם יש מי שכן

קפטן קרואטיה מלא ביטחון לפני גמר המונדיאל ב-18:00 מול צרפת. ראקיטיץ' החמיא: "ראוי לכדור הזהב", דאליץ': "אם יש שחקן שלא מוכן, אני אדע"

|
אתר הספורט ONE
אתר הספורט ONE

זה הולך ומתקרב, בעוד קצת יותר מיממה, יעלו נבחרות צרפת וקרואטיה על משטח הדשא באצטדיון לוז’ניקי שבמוסקבה לגמר מונדיאל 2018 במסגרתו ייאבקו על התואר היוקרתי מכל – גביע העולם. מצד אחד יעמדו שחקני הטריקולור שמייצגים מעצמה עולמית שנבחרתה כבר זכתה להניף גביע אחד ב-1998, בעוד שבצד השני תתייצב מולה החבורה הצנועה מהבלקן שמייצגת מדינה צעירה המונה קצת יותר מ-4 מיליון תושבים, ותנסה להשלים זכייה ראשונה בהיסטוריה עבור אוהדיה.

במסע”ת הרשמית של הנבחרת לקראת המשחק, התייחס המאמן זלטקו דאליץ’ לעובדה ששחקניו יגיעו אחרי שלושה משחקים בהם נגררו להארכות: “השחקנים שלי יודעים טוב מאוד מהי החשיבות של המשחק ואני בטוח שאם יש מישהו שלא מוכן מבחינה פיזית הוא יגיד לי”.

דאליץ' במסיבת העיתונאים (רויטרס)דאליץ' במסיבת העיתונאים (רויטרס)

הקפטן לוקה מודריץ’ שישב לצידו של המאמן נשאל על ההצלחה שלו למרות ממדיו הפיזיים הצנועים: “אני אף פעם לא מפקפק ביכולת שלי, גם אם יש מי שכן. אם תילחם על החלומות שלך, אתה תצליח, זה המשפט שתמיד מנחה אותי. לא צריך להיות ענק פיזית כדי להצליח בכדורגל, אני שמח מאיפה שאני נמצא ביקורות כאלה ואחרות רק מדרבנות אותי”.

הקשר, א שכח גם להחמיא למאמנו, שמעטים האנשים שהאמינו כי יצליח להביא את הנבחרת למעמד היוקרתי: “איזה השפעה יש לו? אנחנו בגמר הגביע העולמי וזה אומר הכל. הוא נכנס לתמונה בקמפיין בזמנים לא פשוטים ונתן לנו המון ביטחון עצמי. הוא משרה רוגע ואנחנו שמחים שהוא איתנו גם בגלל היכולות המקצועיות שלו, אבל בעיקר בגלל הבנאדם שהוא”.

אינפניטו: "המונדיאל הטוב בהיסטוריה"

אם הקרואטים אכן רוצים להניף גביע בסוף הערב הדרמטי שצפוי הערב (ראשון, 18:00) בבירת רוסיה, הם יצטרכו לקבל את שני הכוכבים שלהם – אותו מודריץ’ מריאל מדריד ואיבן ראקיטיץ’ מברצלונה, בשיאם. השניים, מציגים יחסים קרובים למרות היריבות הגדולה בין מועדוניהם בספרד, וראקיטיץ’, אף החמיא לחברו מהבלאנקוס לקראת המשחק, כשהתייחס לסוגיית כדור הזהב, שתמיד נוהגת לצוף בזמן גביע העולם.

“אני משוכנע שלוקה, הקפטן שלנו, ראוי לזכות בכדור הזהב”, אמר הקשר הבלונדיני והסביר: “אני מקווה שהמסע הנהדר שעשינו כאן ברוסיה יזכה אותו בהערכה לה הוא ראוי. מבחינתו הדבר היחיד שהוא צריך כדי לקבל את הפרס זה שננצח בגמר. אם נעשה זאת, לוקה יזכה בגביע, אני בטוח בכך”.

ראקיטיץ' ומודריץ' מתחבקים (רויטרס)ראקיטיץ' ומודריץ' מתחבקים (רויטרס)

על המשחק עצמו והרגע הגדול בתולדות הנבחרת הוסיף: “אנחנו נעלה על המגרש ונרגיש כאילו עוד 4.5 מיליון איש משחקים לצידנו. אני חושב שזה יבטל את כל העייפות שמדברים עליה בשל שלוש ההארכות שעברנו. זה הרגע הכי חשוב בקריירה שלנו, לכן אני לא רואה בעיה שיכולה לצוץ בגלל מחסור באנרגיות”.

ברוזוביץ', הצלע השלישית בקישור הקרואטי (רויטרס)ברוזוביץ', הצלע השלישית בקישור הקרואטי (רויטרס)

בינתיים, בצרפת סימנו, ולא במפתיע, את הצמד מודריץ’-ראקיטיץ’, כאיום הגדול על חלומות הגביע של הנבחרת שלהם, כאשר בתקשורת המקומית במדינה נכתב: “מדובר במנוע הכפול של קרואטיה במרכז הקשור, השניים האלה משמשים כאיום בכל רגע ומכל מקום”. בנוסף לצמד, גם מרסלו ברוזוביץ’, שרושם טורניר נהדר מיקד את תשומת הלב בצרפת: “השחקן של אינטר משחק מאחורי ראקיטיץ’ ומודריץ’ ומהווה גרום חשוב מאוד, הוא מאפשר לצמד ללכת קדימה ולהוות איום מתמיד על השער”.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */