יום שישי, 29.03.2024 שעה 13:05

8.5 לגריזמן ולאמבפה, קאנטה המצטיין של צרפת

כוכב אתלטיקו היה שם במאני טיים, היהלום סיפק מהלכים קסומים, וקשר צ'לסי הניע את המכונה. וכמה קיבלו לוריס וז'ירו? ציוני הטורניר של אלופת העולם

|
קאנטה עוצר את מסי (רויטרס)
קאנטה עוצר את מסי (רויטרס)

הוגו לוריס – 8

השוער של נבחרת צרפת היה שם לאורך כל הטורניר. תפקיד השוער הוא תמיד להיות מוכן וערני, כדי לספק את ההצלה הגדולה ברגע הנכון, להיות שם כשהנבחרת שלך זקוקה לך; וזה בדיוק מה שעשה לוריס. מול אורוגוואי, רגע אחרי שצרפת עלתה ליתרון, הוא סיפק הצלה ענקית ומנע שוויון ממרטין קאסרס, סטייל גורדון בנקס האנגלי מול פלה. מול בלגיה בחצי הגמר, הוא מנע יתרון של השדים האדומים מבעיטה נהדרת של אלדרווילד. את הטעות הקשה מול קרואטיה בגמר, נחליק לו.

הוגו לוריס בהצלה ענקית (רויטרס)הוגו לוריס בהצלה ענקית (רויטרס)

בנג’מין פבאר – 7.5

המגן הימני של הטריקולור עשה את הפריצה שלו במונדיאל, כמו לא מעט אחרים בנבחרת. לפני המונדיאל, הכירו אותו בעיקר בגרמניה, שם שיחק במדי שטוטגרט, אבל כעת הוא מוכר בכל העולם, בטח אחרי הגול המדהים מול ארגנטינה. פבאר היה שותף להגנה הנהדרת של צרפת שהייתה יציבה לאורך כל הטורניר, אבל בעיקר בלט בחלק הקדמי ושיתוף הפעולה שלו עם קיליאן אמבפה היה מרהיב. יש לצרפת מגן לשנים הקרובות.

סמואל אומטיטי – 8

היורש של קרלס פויול בברצלונה הוכיח שהוא כאן כדי להישאר; אומטיטי התמודד מול כל חלוץ שניצב מולו, לא חשש, לא נרתע והוכיח שאפשר לבנות עליו שנים קדימה. כבונוס, הבלם של בארסה סיפק את השער המכריע בחצי הגמר, בדיוק כמו ליליאן טוראם ב-98 (אז טוראם כבש צמד וביצע מהפך לבד נגד קרואטיה), כדי לשלוח את צרפת לגמר שלישי ב-20 שנה.

סמואל אומטיטי ופול פוגבה חוגגים (רויטרס)סמואל אומטיטי ופול פוגבה חוגגים (רויטרס)

רפאל וראן – 8

הבלם של ריאל מדריד הציג שיתוף פעולה מרהיב עם חברו לנבחרת שמשחק בברצלונה. וראן בדיוק כמו אומטיטי סגר כל התקפה שניצבה מולו ודאג ביחד עם שאר ההגנה לגרום לנבחרת הכי התקפית (בלגיה) לרשום משחק ראשון בו היא לא כובשת. לוקאקו, סוארס, הזאר, דה בריינה, אריקסן ועוד לא הצליחו לגבור על הצמד שמייצג את הקלאסיקו (ריאל ובארסה).

לוקאס הרננדס – 7

המגן השמאלי בן ה-22 של אתלטיקו מדריד לא היה בולט מעל שאר חבריו, אבל הוא עשה בדיוק את המוטל עליו; לא ביצע טעויות רבות, לא ניסה דברים בכוח. בדיוק כמו שאר חבריו להגנה, גם הרננדס צעיר מאוד, בן 22. אז גם בגזרת המגן השמאלי יש לטריקולור שקט לשנים הקרובות.

אנגולו קאנטה – 9

השחקן הכי טוב במונדיאל שאף אחד לא מדבר עליו; המצטיין של הטורניר שרבים עדיין לא מכירים. קאנטה הוא המנוע של הצרפתים, מחלץ כדורים במהירות האור, מוציא התקפות, מחפה על החברים ומאפשר חופש פעולה לפול פוגבה, שנראה לעיתים כמו השחקן שכולנו חשבנו שיהיה שכמנצ’סטר יונייטד שילמה עליו 105 מיליון יורו. אחרי שתי אליפויות באנגליה, קאנטה כיכב על הבמה הגדולה בעולם והיה הלב של הטריקולור.

פול פוגבה מול אדן הזאר (רויטרס)פול פוגבה מול אדן הזאר (רויטרס)

פול פוגבה – 7.5

לפרקים הוא היה מעל המשחק, שלט בו בצורה אבסולוטית, אך לעתים הוא פשוט נעלם ולא הורגש. פוגבה לא היה האיש המרכזי של הנבחרת, אבל נתן לה בדיוק את מה שהייתה צריכה וסייע רבות להתקפה ולהגנה, כולל המהלך בקרן שפינה את הדרך לאומטיטי כדי לכבוש מול בלגיה, ועד השער השלישי בגמר המונדיאל.

בלס מטווידי – 7

הקשר של יובנטוס היה האיש למשימות מיוחדות של דידייה דשאן ותפקד בעיקר באגף השמאלי ועזר באמצע. מטווידי עשה את העבודה שלו בסדר גמור, מיעט לעשות טעויות וגם לא הבריק יותר מדי בהתקפה, אבל מי צריך שיעשה את זה כשיש את גריזמן ואמבפה.

אנטואן גריזמן – 8.5

החלוץ של אתלטיקו מדריד סיפק את הסחורה בטורניר. הזכייה בגביע העולם אומנם לא רשומה על שמו, אבל הוא היה שם כשצרפת נזקקה לו עם תפוקה מרבית במאני טיים. שלושה שערים ושני בישולים בנוקאאוט (כבש מול ארגנטינה בשמינית ומול אורוגוואי ברבע, בישל לווראן מול אורוגוואי ולאומטיטי מול בלגיה, וכבש גם בגמר). למעשה, מתוך שבעת השערים שכבשה צרפת עד הגמר, בארבעה הוא היה מעורב.  

קיליאן אמבפה חוגג עם אנטואן גריזמן (רויטרס)קיליאן אמבפה חוגג עם אנטואן גריזמן (רויטרס)

קיליאן אמבפה – 8.5

פלה הצרפתי. זה מה שכולם חשבו אחרי ההצגה של היהלום הצעיר מול ארגנטינה, אלא שמאז הוא הראה בעיקר ניצוצות של מה שהוא עתיד להיות; אמבפה שיחק נהדר, הרג את האלביסלסטה, אבל לא ידע למנף את זה כדי שהטורניר יהיה חתום על שמו. בכל זאת, ארבעה שערים בגביע העולם בגיל 19, מי עשה את זה לפני פלה האגדי?

אוליבייה ז’ירו – 6.5

אחרי ויכוח לא קטן, הוחלט שהוא יקבל את הציון הכי פחות טוב, כיוון שלא עשה את מה שהכי מבוקש מחלוץ – לכבוש. למעט העובדה הזאת, הוא סיפק מונדיאל מעולה – פינה שטחים לאמבפה וגריזמן, סחב איתו תמיד את הבלמים ומשך המון תשומת לב מההגנות. ועדיין, כמו ב-98, גם הפעם צרפת זכתה במונדיאל עם חלוץ שלא הבקיע.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */