יום חמישי, 18.04.2024 שעה 08:33

גל נבו הודיע על פרישה: אני מריץ סטארט-אפ

השחיין המעוטר בכל הזמנים של ישראל תולה את הסנפירים בגיל 31: "אשתי נתנה לי את הכוחות". אמא שלו: "דוגמה ומופת לצעירים", קאופמן: "כישרון ענק"

|
גל נבו ואמא שלו (נעם מורנו)
גל נבו ואמא שלו (נעם מורנו)

השחיין המעוטר בכל הזמנים, גל נבו’,הודיע היום (שני) על פרישה מפעילות תחרותית אחרי למעלה מ-20 שנות שחייה. נבו בן ה-31 נחשב לגדול שחייני מדינת ישראל ואף מחזיק בשיאי ישראל במגוון משחים עד היום ב-200 ו-400 מעורב אישי ו-200 פרפר. 

גל נבו: אני נשאר בעולם השחייה

יושב ראש הוועד האולימפי בישראל יגאל כרמי התייחס לקריירה של השחיין: ״גל שחיין מוכשר ועל זה יעידו המומחים’ עם כושר התמדה מרשים כראוי לשחיין ברמה העולמית. מצאתי בו כמיוחד את הקוד ההתנהגותי שהיה דוגמה לרבים אחרים. גל פונה לקריירה חדשה, לא יודע מה היא אבל אני בטוח שיעשה זאת בהצטיינות יתרה ומאחל לו הרבה הצלחה בהמשך הדרך״.

״כשגל אמר לי לדבר היום, אמרתי וואו זה באמת נגמר״, אמרה אמו של גל שרה. ״מצד שני אמרתי שאני לא צריכה להיות אמא של שחיין מקצועי יותר. מה זאת אומרת? ביום שלפני התחרות לא הייתי מרוכזת, לא היה לי תיאבון, כל הזמן חשבתי על זה, פחדתי שלא תיפול לו המשקפת ושלא ייפסל, ביום התחרות הייתי במתח ובלחץ ובמילה אחת, מתיש. לא דמיינו לפני 14 שנה כשנסענו לראות אותך בפורטוגל, מה מצפה לנו בהמשך. שוב ושוב הוכחת לנו שאתה אלוף במים וביבשה, הבאת לנו ולחברים שלך הרבה גאווה. ראינו איך התמודדת עם קשיים בדרך עם הצניעות שלך והדבקות במטרה וזה הביא לנו שקט וגאווה. הפכת להיות דוגמה ומופת לצעירים שרוצים להגשים את החלום שלהם, אנחנו אוהבים אותך מאוד״.

גל נבו ולאוניד קאופמן (נעם מורנו)גל נבו ולאוניד קאופמן (נעם מורנו)

השחיין עצמו התרגש מאוד בזמן שנדרש לדבר: ״תודה רבה לכולם, זה לא מובן מאליו. לא תכננתי לפרוש באמת שלא, אבל היום אני מודיע שאני מפסיק להיות שחיין תחרותי ומתחיל או בעצם ממשיך להריץ איזשהו סטארט-אפ  שאני עובד עליו כבר תקופה. אמרו לי שהפכתי להיות שחיין טוב כי הקשבתי למה שאמרו לי לעשות אז אומנם זה נכון אבל לא רק זה. ההורים שלי צריכים להעביר קורס להורים לספורטאים, לא יודע איפה הם למדו את זה אבל הם עשו את זה מצוין״.

“אשתי נתנה לי את התכלית והכוח לדבר הזה ותוך כדי להקים משפחה קטנה עם שתי בנות מהממות, לירון היא סופרוומן אמיתית", הוסיף. “אתם לא יודעים מה זה להיות אישה של שחיין אולימפי ועכשיו יזם מתחיל, תבחרי מה יותר גרוע״.

לאוניד קאופמן, מאמן נבחרת ישראל לשעבר: ״בתור מאמן של שחיינים אתה חי, אוכל וישן איתם כל הזמן. אני גדלתי על גל, בתור מאמן אתה גדל ולומד מהספורטאי שלך. גל הוא הרבה מהקריירה שלי ואני מודה על זה מאוד. גל הוא כישרון גדול אבל לא רואים כישרון כזה עם העין, יש לו דברים אחרים שהביאו אותו לאן שהוא הגיע״.

גל נבו נפרד (נעם מורנו)גל נבו נפרד (נעם מורנו)

שחיין העבר, גיא ברנע, סיפר על החברות בין השניים: ״היינו מגלחים אחד לשני את הגב ואגב הוא עושה את זה מצוין. תמיד לראות אותו שוחה במשחה שלו היה נותן השראה ענקית. הייתי מסתכל עליו הרבה כשהוא ישן כי הייתי רוצה לקבל ממנו קצת מהשלווה שלו, הוא תמיד היה שלו ורגוע. כולם מכבדים אותו וזה משהו שאי אפשר להתעלם ממנו וזה בגלל הקלאס, הביטחון השקט שלו והרוגע שהוא משדר לכולם. אני מאחל לשחייה הישראלית עוד גל נבויים״.

השחיין ייצג את ישראל במשחקים האולימפיים בבייג'ינג 2008 בהם הגיע לחצי הגמר ב-200 מטרים מעורב אישי וסיים במקום ה-11 ובלונדון 2012 בהם הגיע לחצי הגמר ב-400 מטרים מעורב אישי וסיים במקום ה-10 ובמשחקים האולימפיים האחרונים שהיו בריו 2016. כמו כן, השתתף בשש אליפויות אירופה בבריכות ארוכות ובתשע אליפויות אירופה קצרות בהן השיג תשע מדליות: 2 מכסף ו-7 ארד. נבו השתתף בשמונה אליפויות עולם, ארבע בבריכות ארוכות וארבע בבריכות קצרות. באליפות העולם בבריכות ארוכות ברומא 2009 סיים במקום ה- 6 ב-400 מטרים מעורב אישי. באליפות העולם בבריכות קצרות באיסטנבול ב-2012 סיים במקום החמישי  במשחה ל-400 מטרים מעורב אישי. בנוסף, רשם נבו הישגים גם במהלך לימודיו בארה"ב, במכללת ג'ורג'יה טק הוכתר שנתיים ברציפות ב-2009 וב-2010 לסגן אלוף מכללות NCAA ב-400 מטרים מעורב אישי.

אסור לפספס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */