יום שישי, 29.03.2024 שעה 13:35

הדור הבא: ניל שטראובר עובר למכללת טיילר

בנו של לירן שטראובר עובר לארה"ב: "סוף סוף אקבל את ההזדמנות שעבדתי בשבילה כל-כך קשה. אבא התרשם כל-כך מהמכללה שהוא ניסה לשכנע אותם לקחת אותו"

|
ניל שטראובר (מני בן ארי)
ניל שטראובר (מני בן ארי)

אומרים שהתפוח לא נופל רחוק מהעץ. במשפחת שטראובר מסכימים. ניל שטראובר בן ה-22, בנו של שוער העבר לירן שטראובר ושוער בפני עצמו, יצטרף בקרוב לליגת המכללות בארצות הברית וישחק במדי קבוצת הכדורגל של אוניברסיטת טיילר שבטקסס.

שטראובר ג'וניור, שיחגוג באוקטובר הקרוב את יום הולדתו ה-23, החליט לעזוב לארה"ב דווקא לאחר שנכלל בסגל של סקציה נס ציונה, אשר העפילה לליגה הלאומית, שכן להערכתו המעבר לארץ של הדוד סם היא זאת שתקדם עבורו את הקריירה.

"בארץ קשה מאוד לשלב בין הפלטפורמה של לימודים במקביל לכדורגל: גם מבחינת הזמן וגם מבחינת המקצוענות”, אמר שטראובר והמשיך: “אחד הדברים ששמעתי לפני הנסיעה משחקנים שחוו את זה הוא ששמים שם דגש מאוד גדול בנושא המקצוענות. לרוב גדול מהאוניברסיטאות יש מתקנים שלא נופלים ממתקנים של קבוצות בליגת העל וזה משהו מדהים, כי גם קבוצות שלא בטופ דוחפות למצויינות. הרגשתי מהסיור שערכתי שאם אעבוד קשה, אשתפר ואשחק, בניגוד לחוויה שעברתי בארץ".

שטראובר באימון (מני בן ארי)שטראובר באימון (מני בן ארי)

כיאה לאחד שגדל בבית צהוב, ניל החל את קריירת הכדורגל שלו במחלקת הנוער של מכבי תל אביב, כשבקריירת הבוגרים שלו שיחק במספר קבוצות, עד ההצלחה היחסית בעונה שעברה.

ביעדו החדש, הוא יצטרף לקבוצה שזכתה באליפות בשנתיים האחרונות בליגה המחוזית. בקבוצה סיפרו כי הם בונים עליו כשוער המוביל, במטרה לזכות באליפות נוספת, שלישית ברציפות.

בכלל, המגמה של שחקנים ישראלים לעבור לשחק בארה"ב התפתחה מאוד בשנים האחרונות. השוער יצטרף ללא מעט כדורגלנים שיצאו לשחק בליגת המכללות. דודי זנטי, סוכן השחקנים שעומד מאחורי היציאה של שטראובר לארה”ב הסביר ל-ONE: "הרעיון הוא להמשיך לשמר ולפתח את הקריירה הספורטיבית של השחקנים במקביל ללימודי תואר ראשון".

ניל ולירן שטראובר במכללה (מני בן ארי)ניל ולירן שטראובר במכללה (מני בן ארי)

מי שגילה את ניל והמליץ לו על המעבר הוא הסקאוט הראשי של הסוכנות, הכדורגלן אדיר דנין. דנין וזנטי נפגשו עם משפחתו, ולאחר מכן גם צפו בו באימונים ובמשחקים.

"יש בי התרגשות גדולה מאוד לקראת הנסיעה. אני מרגיש שסוף סוף אני הולך לקבל את ההזדמנות שעבדתי בשבילה קשה כל-כך כל השנים", מספר שטראובר, שלקראת הנסיעה עורך אימונים אישיים עם מאמן השוערים גיא סולומון ועם עדי טוויטו, מאמן השוערים שלו בסקציה נס ציונה אשתקד. "זהו אתגר מקצועי גדול שאני מצפה לו בקוצר רוח ומצפה כבר להתחיל".

זו לא תהיה הפעם הראשונה בה ניל יתנסה בארץ זרה. "לא תהיה לי בעיה להסתדר, כי קל לי להסתגל למקומות חדשים" הוא מספר, לאחר שכבר בגילאי הנערים התאמן במשך שנתיים באקדמיה של ריאל ויאדוליד הספרדית. "מעבר לכל המטרות המקצועיות, יוצא לי לעשות תואר במקביל וזו אחת הסיבות העיקריות שהחלטתי לעשות את המהלך הזה. המטרה שלי היא להיות שוער טוב ותלמיד טוב. יש חיים אחרי הכדורגל וחשוב להיות מוכן אליהם כמה שאפשר".

לירן שטראובר. האבא תומך (איציק בלניצקי)לירן שטראובר. האבא תומך (איציק בלניצקי)

"יצא לי לראות את אבא שלי מסיים קריירה מכובדת מאוד ובכל זאת הוא היה צריך למצוא עבודה ולהתחיל שוב הכל מההתחלה", מספר הבן בכנות על סיום הקריירה של אביו. "יש לו הרבה ניסיון חיים והיה לו גם הרבה מזל שנפתחה בפניו דלת לעולם העסקי ישר כשפרש. אבא תומך בי ובמהלך, והוא מלווה אותי בעצות שהוא חווה על בשרו במהלך הקריירה שלו. הוא ליווה אותי בסיור המקדים באוניברסיטה וקיבל רושם חיובי מאוד. הוא כל-כך התרשם, שהוא ניסע לשכנע את המאמנים לקחת אותו במקומי. בהזדמנות זאת, אני רוצה להגיד תודה לדודי הסוכן שלי, שבלעדיו המהלך לא היה יוצא אל הפועל".

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */