יום ראשון, 02.06.2024 שעה 00:31

פיינל פור: הקרב על אירופה הפך לקרב על העולם

קרואטיה נצצה בבתים ומאז מגמגמת, אנגליה בטירוף, צרפת נראית כמו מכונה ובלגיה הראתה לברזיל את הדרך לריו. תרחישי גמר המונדיאל. הצביעו: מי יעלו?

|
מודריץ', קיין, גריזמן והזאר. פנטסטיק-4
מודריץ', קיין, גריזמן והזאר. פנטסטיק-4

ברזיל, ארגנטינה, גרמניה וספרד. כולן נבחרות מפוארות, כולן אלופות עולם, כולן הגיעו למונדיאל 2018 עם מטרה אחת ברורה – לזכות בגביע. ומה עוד משותף? אף אחת מהן לא הגיעה לחצי הגמר של הטורניר, שלא לדבר על הדחה כבר בשלב הבתים, במקרה של הגרמנים.

חלוץ צרפת, ז'ירו, משווה בין האזר לאמבפה

מי שכן יהיו שם הן ארבע נבחרות מאירופה – צרפת, בלגיה, אנגליה וקרואטיה. הדרך של כל אחת מהנבחרות הייתה שונה בתכלית. קרואטיה ובלגיה סיימו את שלב הבתים עם תשע נקודות מתשע אפשריות, צרפת סיימה גם היא ראשונה עם שבע נקודות ואנגליה סיימה במקום השני בבית של בלגיה עם שש נקודות. כל גמר יהפוך למפגש מעניין בסופו של דבר ומעניין יהיה לראות מי שתי הנבחרות שיזכו להגיע למוסקבה ביום ראשון. אלו האפשרויות.

צרפת – קרואטיה

הצרפתים הרשימו עד כה ויחשבו כפייבוריטים גדולים מול הקרואטים, שאמנם ניצחו את ארגנטינה בשלב הבתים אך גמגמו בנוקאאוט עם העפלה לשלב הבא בפנדלים מול דנמרק ורוסיה. אין ספק שהקישור החזק של הטריקולור יעמוד בפני אתגר לא פשוט מול איבן ראקיטיץ’ ולוקה מודריץ’, שהוכיחו המון ווינריות וקור רוח מפתיחת הטורניר, אך מנגד ההגנה של זלאטקו דאליץ' תתמודד מול החלק ההתקפי המרשים של צרפת, כשקיליאן אמבפה ואנטואן גריזמן עם שלושה שערים לכל אחד.

לוקה מודריץ' ואיבן ראקיטיץ'. יקשו על הקישור הצרפתי (פייסבוק)לוקה מודריץ' ואיבן ראקיטיץ'. יקשו על הקישור הצרפתי (פייסבוק)

צרפת – אנגליה

לפי אוהדים רבים ברחבי העולם, זהו גמר המונדיאל המתבקש ואין ספק שמדובר בגמר ענק וראוי. רק לפני שנה שתי הנבחרות נפגשו למשחק ידידות שהסתיים ב-2:3 מותח לטובת הטריקולור, שנשארו בעשרה שחקנים במשך מחצית שלמה. הארי קיין כבש צמד באותו משחק ואין ספק שהוא יהיה איש המפתח של האנגלים מול ההגנה החזקה של צרפת. מנגד, ניצב ג’ורדן פיקפורד שסיפק כמה מהצלות הטורניר מול שבדיה ויקווה לשחזר את היכולת גם בגמר הגדול.

פוגבה וקאנטה חוגגים. הצמד של קיין לא הספיק, מה הפעם? (רויטרס)פוגבה וקאנטה חוגגים. הצמד של קיין לא הספיק, מה הפעם? (רויטרס)

קרואטיה – בלגיה

שתי הנבחרות שהכי הרשימו בשלב הבתים עם שלושה ניצחונות ומאזן מושלם, סיפקו לנו תצוגות כדורגל מול נבחרות חזקות, כשהקרואטים השפילו את ארגנטינה ואילו הבלגים שיתקו את האנגלים ובהמשך את הברזילאים במשחק בלתי נשכח. אז אולי לא נקבל כאן קרב בין שתי מעצמות כדורגל, אך אחת מהן תהפוך לכזאת בתום גמר שכנראה נזכור במשך זמן רב.

שחקני בלגיה חוגגים. במקרה הזה הם הפייבוריטים (רויטרס)שחקני בלגיה חוגגים. במקרה הזה הם הפייבוריטים (רויטרס)

אנגליה – בלגיה

השדים האדומים פגשו בנבחרת שלושת האריות כבר בשלב הבתים, במשחק שלא קבע יותר מדי עבורן ונגמר ב-0:1 בלגי משער של עדנאן יאנוזאי, אך מי היה מאמין שנוכל לקבל את אותו המפגש שוב, הפעם במעמד הגמר. אין ספק שהפעם האנגלים ירצו יותר, כשההפסד בשלב הבתים השתלם להם עם מסלול נוח יותר לגמר, בעוד הבלגים היו צריכים להזיע בדרך למעמד. האם קיין ולוקאקו יסגרו את הקרב על מלכות השערים בגמר?

אסור לפספס
נגןכואב: ספיד נפצע בתחרות גלגול הגבינה מההר
כואב: ספיד נפצע בתחרות גלגול הגבינה מההר
נגןקאסמירו עובד עם היורש על ביעטה מעל החומה
קאסמירו מלמד את הבן שלו לבעוט מעל החומה
נגןהאם זה השער העצמי היפה ביותר בהיסטוריה?
האם זה השער העצמי היפה ביותר בהיסטוריה?
נגןהפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
הפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */