יום חמישי, 28.03.2024 שעה 13:23

ממשיכה לככב: ויסמן שברה שיא אישי ב-200 מטר

יממה אחרי ששברה את שיאה של אסתר רוט שחמורוב, האצנית שיפרה את שיאה האישי ל-23.78 שניות: "ישנתי 4 שעות בלילה". אליסון פליקס הלהיבה את הקהל

|
דיאנה ויסמן (משה חרמון)
דיאנה ויסמן (משה חרמון)

אחרי ששברה אמש את שיאה העתיק של אסתר רוט שחמורוב בריצה ל-100 מטר, דיאנה ויסמן המשיכה לככב באצטדיון האתלטיקה שבהדר יוסף גם הערב (חמישי). ביומה השני של אליפות ישראל ה-82, ויסמן השתתפה בריצה ל-200 מטר וגם הפעם סיימה ראשונה עם תוצאה של 23.78 שניות, מה שהיווה שיפור גדול לשיאה האישי שעמד על 24.16 שניות.

למרות זאת, הפעם ויסמן בת ה-19 לא קבעה שיא ישראלי חדש. “ישנתי ארבע שעות אחרי אתמול”, סיפרה ויסמן. “הייתי בעננים אחרי השיא שהשגתי, לא הבנתי בכלל מה עשיתי. זה היסטרי. אני מאמינה שיכולתי לעשות תוצאה טובה יותר גם ב-200 מטר אם הייתי מצליחה לישון יותר, אבל עשיתי מה שיכולתי. החלום שלי זה לפתח את ענף האתלטיקה בארץ, לגרום לזה שכל האצטדיון הזה יהיה מלא עד אפס מקום וכולם יתאהבו באתלטיקה ויעודדו אותי”.

אליסון פליקס: כיף להגיע לישראל

באצטדיון בתל אביב הופיעה גם כוכבת גדולה. האתלטית אליסון פליקס, שזכתה בתשע מדליות אולימפיות מתוכן שש מזהב, אמנם היא לא לקחה חלק ב-200 מטר עקב עייפות. לעומתה, אולגה לנסקי התחרתה בריצה הזו, אחרי שאמש העדיפה שלא להתחרות ב-100 מטר, והפעם היא הגיעה אחרי דיאנה ויסמן עם תוצאה של 24.36 שניות. לאחר מכן שתיהן התחרו, יחד עם האמריקאית, בשליחות למרחק של 4X100.

פליקס וחברותיה מארצות הברית סיימו ראשונות עם 45.52 שניות בריצה הזו, כאשר פליקס הייתה כמובן גורם משמעותי בנבחרת שלה לאחר שסגרה פער במהירות מרשימה לעומת יתר המתחרות שלצידה. “כיף להיות פה”, אמרה אליסון פליקס. “תמיד נחמד לרוץ עם החברות שלי לנבחרת. אני מקווה להגיע לאליפות העולם ומשם להמשיך להופעה חמישית במשחקים האולימפיים בטוקיו. באתלטיקה צריך לעשות כיף וליהנות כי רק ככה יגיעו יותר צעירים לענף ונוכל להמשיך בחיינו”. 

אליסון פליקס (משה חרמון)אליסון פליקס (משה חרמון)

הקופצת חנה קנייזבה מיננקו השלימה דאבל עם זכייתה באליפות ישראל גם בקפיצה לרוחק, כאשר בגמר היא קפצה למרחק של 6.37 מטר. בתוך כך, מטילת הכידון, מרגריטה דורוז’ון, ניסתה לקבוע את הקריטריון לאליפות אירופה שתתקיים בעוד כחודש בברלין, אך כשלה במאמץ. הקריטריון דרש ממנה לזרוק למרחק של 59 מטרים ומעלה והיא הגיעה רק למרחק של 42.12 מטר, תוצאה שבכל זאת הבטיחה לה את המקום הראשון על הפודיום.

אליסון פליקס (משה חרמון)אליסון פליקס (משה חרמון)

אצל הגברים, ב-200 מטר, אמרי פרסיאדו הוכתר לאלוף ישראל אחרי שחצה את קו הסיום לאחר 21.27 שניות, בעוד שדונלד סנפורד סיים במקום השני עם תוצאה של 21.32 שניות.

אולגה לנסקי ודיאנה ויסמן (משה חרמון)אולגה לנסקי ודיאנה ויסמן (משה חרמון)

בקפיצה לגובה, דימה קרויטר זכה באליפות ישראל אחרי שקפץ מעל 2.12 מטר. קרויטר ניסה לקפוץ ל-2.17 מטר, אבל העדיף לוותר על הניסיון האחרון שניתן לו והסתפק בכך שסיים ראשון, מחשש שייפצע בגבו מאחר שרק לאחרונה הוא חזר מפציעה דומה. קרויטר היה די רחוק משיאו (2.29 מטר) אבל ימשיך לסבב תחרויות בחו”ל, בין היתר בבולגריה, שם ינסה לקבוע את הקריטריון לאליפות אירופה שדורש ממנו לקפוץ מעל 2.25 מטר.

דימה קרויטר (משה חרמון)דימה קרויטר (משה חרמון)
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */