יום חמישי, 28.03.2024 שעה 22:29

אני המדינה: המנהיג של אורוגוואי מול צרפת

טבארס טוען שהוא מגדיר את הנבחרת וסימאונה לא מוותר עליו. גודין והסלסטה יפגשו ב-17:00 את הטריקולור ברבע והבלם עשוי להיות הדמות הכי חשובה במגרש

|
דייגו גודין (רויטרס)
דייגו גודין (רויטרס)

את העובדה שהמירוץ לבלון ד'אור, הפרס האישי היוקרתי ביותר לכדורגלנים, ליאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו הפכו לדו קרב פרטי משלהם, כולנו יודעים. מ-2008, שני הפנומנים חולקים ביניהם את התואר היוקרתי. אך האם חשבתם לעצמכם מתי בפעם האחרונה זכה שחקן הגנה בתואר? בשביל זה, תצטרכו לחזור ל-2006, אז זכה בו פאביו קנאברו האיטלקי לאחר שהוביל את הסקוואדרה אזורה לזכייה בלתי נשכחת במונדיאל. הבלם שזכה לפניו? לותר מתיאוס ב-1990, לאחר זכייתה של גרמניה במונדיאל.

באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2018. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם ממש כאן >

אנחנו חיים בעולם שבו הכל קורה מהר, והכל נמדד על פי מספרים. הרבה יותר קל להתחבר למה ששחקני חוליית ההתקפה עושים, אבל היום אנחנו ננסה להתמקד דווקא באחד משחקני ההגנה הטובים בכדורגל העולמי, ובוודאי היציב ביותר שבהם. דייגו גודין, המנהיג של אתלטיקו מדריד ונבחרת אורוגוואי, יעמוד בפני משימת חייו ברבע הגמר נגד ההתקפה האימתנית של צרפת. משחק טוב שלו וניצחון של הסלסטה שלו, ומי יודע, אולי גודין ייכנס לרשימה המצומצמת של שחקני הגנה שהתחרו על תואר הבלון ד'אור.

“מייצג את האופי של המדינה”

כולנו מכירים את הכוכבים הגדולים של אורוגוואי, אדינסון קבאני ולואיס סוארס, אך גם אוסקר טבארס הודה: "גודין הוא המנהיג שלנו. תמיד הייתה לו אישיות מיוחדת שמגדירה את כל מי שמסביבו. הוא הראה מנהיגות, לחימה וסולידריות עם החברים שלו בכל משימה, ולא רק שזה תמיד הבליט אותו מעל כולם, הוא גם יודע להדביק את השחקנים שאיתו בתכונות האלו. הוא מייצג את התכונות הכי טובות שיש למדינה כמו אורווגוואי ואת התושבים שלה".

אוסקר טבארס (רויטרס)אוסקר טבארס (רויטרס)

בואו נסתכל על הסטטיסטיקה שלו בשלב הבתים. מעבר לכך שאורוגוואי לא ספגה בשלושה וחצי משחקיה הראשונים בטורניר עד אותו שער של פפה בשמינית, גודין סיפק 12 חילוצים, שמונה תאקלים, וניצח  בשמונה קרבות אווירים, יותר מכל שחקן אחר בטורניר בשלב הראשון. הרבה בזכותו, אורוגוואי הייתה לנבחרת היחידה בשלב הבתים כאמור ששמרה על שער נקי.

ואם את ההגנה של אורגוואי בשלב הבתים אפשר אותי לייחס ליריבות חלשות יחסית, שמינית הגמר והקרב נגד רונאלדו האימתני, הוכיח שגודין וחבריו יכולים לתסכל כל אחד. הבלם של אתלטיקו מדריד פגש את CR7 ב-27 משחקים נגד ריאל מדריד. ב-13 מתוך ה-20 האחרונים, כריסטיאנו לא הצליח לכבוש. כל מי שראה את המשחק הרגיש שברגע שקבאני כבש, יהיה לפורטוגל כמעט בלתי אפשרי לעבור את ההגנה האורוגוואית, והרבה מזה מיוחס לגודין.

כריסטיאנו רונאלדו מתכונן לבעיטה חופשית מול אורוגוואי (רויטרס)כריסטיאנו רונאלדו מתכונן לבעיטה חופשית מול אורוגוואי (רויטרס)

צריך להיות כנים. גודין היה כל כך עסוק בלעצור את רונאלדו, שהוא פשוט עצר כל חצי ניסיון של הפנומן, אך בהחלט יש לו חלק מסויים בגול כשלא שם לב לפפה שהתגנב מאחוריו, אך מדובר בטעות נדירה, שכנראה שכל בלם אחר היה חי איתה בשלום. גודין, תאמינו לנו, לא נרדם בגללה בלילה וידאג שהיא לא תחזור על עצמה במשחקים הבאים. אפשר גם להסתכל על השער של פורטוגל בדרך אחרת: שאר שחקני ההגנה של אורוגוואי סומכים על גודין בצורה כל כך מוחלטת, שהם פשוט מרשים לעצמם, גם אם ללא כוונה תחילה, להשאיר לו לעצור את כל השחקנים של היריבה.

בצלמו ובדמותו של סימאונה

אנחנו לא הראשונים שמזכירים את שמו של גודין כמועמד לבלון ד'אור. עוד ב-2014, כשזכה עם אתלטיקו באליפות והגיע איתה לגמר ליגת האלופות, היה מי שטען שהוא ראוי להיכלל ברשימת המועמדים הסופית לפרס. אך הבלם, שכבש את שער האליפות בקאמפ נואו נגד ברצלונה, אף פעם לא היה מוערך מספיק על פועלו ותרומתו על המגרש. אך מי שתמיד ידעו להעריך אותו היו מאמניו, הן טבארס בנבחרת, ובמיוחד דייגו סימאונה באתלטיקו.

דייגו סימאונה (La Liga)דייגו סימאונה (La Liga)

בחמש העונות האחרונות של אתלטיקו, היא מעולם לא ספגה 30 שערים ומעלה בעונה, ובארבע מתוך העונות הללו הייתה הקבוצה שספגה הכי מעט שערים בליגה. לא מדובר במקריות. כמובן שלשוער הנפלא יאן אובלאק, אחד הטובים בעולם, ללא ספק יש חלק בזה, וגם לשיטה של סימאונה, אבל הלב, המרכז של כל משחק ההגנה הזה הוא גודין, ולא לחינם סימאונה, שלא מחזיק בכח שחקנים שרוצים לעזוב, מעולם לא הסכים אפילו לחשוב על מכירה של הבלם שלו.

בגיל 32, לגודין יש פשוט הכל. הוא גבוה (1.87), הוא חזק בצורה בלתי רגילה ויכול לנצח מאבקים עם כל חלוץ שיגיע נגדו. יש לו טונות של ניסיון, מיקום מושלם, נוכחות ברחבה ומנהיגות אמיתית, כזאת שנולדים איתה. לא סתם הוא קיבל את הכינוי "פרעה". השחקן שצ'לסי סימנה בעבר כמחליפו של ג'ון טרי וגם היה מבוקש בסיטי, הוא כזה שאף מאמן לא ייתן לו ללכת לשום מקום. בוודאי לא סימאונה.

מסי מול גמסי מול ג'ון טרי. צ'לסי חשבה על גודין כמחליף לבלם האגדי (רויטרס)

אל תשאירו אותו פנוי ברחבה

ואם נחזור לנבחרת הלאומית, המשחק נגד צרפת הוא בדיוק מסוג המשחקים שגודין אוהב, ואנחנו לא מתכוונים רק לצד ההגנתי. הוא כבש כאמור את שער האליפות של אתלטיקו ב-2014, הוא הבקיע לזכותה בגמר ליגת האלופות, הוא כבש לזכות אורוגוואי את השער שהעלה אותה לשמינית במונדיאל הקודם (במשחק הנשיכה של סוארס). ב-7 עונותיו באתלטיקו, כבש גודין 13 שערים ובמדי הנבחרת, כבש שלושה שערים חשובים רק בטורניר המוקדמות האחרון.

גודין, שגדל בכלל בתור שחיין ורק בגיל 15 החל לשחק כדורגל מקצועני, נקנה בגיל 17 על ידי  קלאב אתלטיקו סרו בסכום שמוערך בכ-37 דולר. היום, סעיף השחרור שלו מאתלטיקו מדריד עומד על 36 מיליון יורו, סכום שהוגדר אגב כשערורייתי בעיתונות העולמית בעקבות התצוגות שלו במונדיאל. הוא שימש כקפטן בעונה היחידה שלו בנסיונל, אחת משתי קבוצות הפאר באורוגוואי וזומן כבר בגיל 19 לנבחרת. המונדיאל הזה, גם הוא יודע, הוא אולי ההזדמנות האחרונה שלו להיכנס באמת לספרי ההסטוריה של הסלסטה.

קיליאן אמבפה חוגג עם אנטואן גריזמן ואוסמן דמבלה. באים לעשות לגודין צרות (רויטרס)קיליאן אמבפה חוגג עם אנטואן גריזמן ואוסמן דמבלה. באים לעשות לגודין צרות (רויטרס)

הערב, כשיפגוש את צרפת עם אמבפה, דמבלה, ז'ירו, פוגבה וכמובן חברו הטוב מאתלטיקו מדריד אנטואן גריזמן, המשימה של גודין תהיה קשה מתמיד. ניצחון של אורוגוואי והצגה נוספת של ההגנה שלה, והתואר החשוב ביותר בעולם הכדורגל יהפוך להיות ממשי. אה, ועצה לדשאן וחניכיו: אל תשכחו לשים לב אליו כשהוא עולה להתקפה.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */