יום שישי, 29.03.2024 שעה 09:30

קומפאני ב-11, הזאר, לוקאקו ודה בראונה חוזרים

בלם בלגיה חוזר להרכב ע"ח בויאטה לקראת הקרב על הכרטיס לרבע גמר המונדיאל מול יפן ב-21:00. גם חלוץ יונייטד וקשרי צ'לסי וסיטי שבים. אינוי מנגד

|
קומפאני ובויאטה (רויטרס)
קומפאני ובויאטה (רויטרס)

נבחרות יפן ובלגיה יפגשו היום (שני, 21:00) ברוסטוב ארנה, במסגרת שמינית גמר המונדיאל לקרב בין נבחרת שיש לה רק מה להרוויח לאחת שיש לה בעיקר מה להפסיד. מי שיחזור להרכב של השדים האדומים הוא וינסנט קומפאני, שיפתח על חשבונו של דדריק בויאטה. גם בהתקפה רוברטו מרטינס שב להרכב החזק ביותר שלו עם דריס מרטנס, אדן הזאר, רומלו לוקאקו וקווין דה בראונה בהרכב מול היפנים.

הבלגים, שיגיעו למפגש עם רצף מדהים של 22 משחקים רצופים בכל המסגרות ללא הפסד (שיא לנבחרת בלגית), השיגו את מלוא הנקודות בשלב הבתים. השחקנים של רוברטו מרטינס ניצחו 0:3 את פנמה, הביסו 2:5 את טוניסיה ונעלו את השלב המוקדם עם 0:1 על אנגליה, שסידר להם הגרלה “נוחה” יותר מול היפנים. 

אוהדי נבחרת אורוגוואי חוגגים את הניצחון על פורטוגל

אם תעלה, זו תהיה הפעם השלישית של בלגיה ברבע גמר המונדיאל, אחרי מקסיקו 1986 וברזיל 2014. המאזן של הבלגים מול נבחרות אסייתיות במונדיאלים הוא שלושה ניצחונות, שתי תוצאות תיקו והפסד אחד. אגב, נתון מעניין הוא שמדובר במפגש בין אחת הנבחרות הכי נמוכות בטורניר לאחת הגבוהות, כשלשדים האדומים יש שבעה שחקנים בהרכב הפותח מעל 1.85 מטר.

מאמן נבחרת בלגיה מרטינס התייחס להכנות לקראת המשחק ואמר: “אני לא דואג מכך שיפן יכולה לקחת מאיתנו הרבה את הכדור, מה שמשנה הוא לנטרל את החוזקות שלהם ואני חושב שהמשחק תלוי יותר במה שאנחנו נעשה עם הכדור. אני פחות מסתכל על אחוזי החזקת הכדור”.

רוברטו מרטינס (רויטרס)רוברטו מרטינס (רויטרס)

כוכב הנבחרת אדן הזאר סיפר: “רוב השחקנים שלנו כרגע בשיא של הקריירה שלהם, יש לנו כל כך הרבה נסיון בנבחרת וזה דבר שיכול לעשות את ההבדל ברגעי ההכרעה שלנו במונדיאל, כאשר שמינית הגמר היא אחד מאותם רגעים ללא ספק”.

אדן הזאר (רויטרס)אדן הזאר (רויטרס)

תומא מונייה התייחס למלך השערים של הנבחרת רומלו לוקאקו: “הוא כובש השערים הבלגי הטוב ביותר בהיסטוריה והעובדה שהוא שחקן כל כך חשוב במנצ’סטר יונייטד בגיל 25 היא פשוט מרשימה. הנתונים שלו מדברים בעד עצמם”.

תומא מונייה וחוסה לואיס רודריגס נאבקים (רויטרס)תומא מונייה וחוסה לואיס רודריגס נאבקים (רויטרס)

מנגד, הנבחרת מאסיה הצליחה להעפיל בצורה דרמטית ביותר לשמינית על אף שהפסידה לפולין 1:0, בזכות חישוב כרטיסים צהובים בגלל שוויון מוחלט מול סנגל, שהפסידה לקולומביה במחזור האחרון. לפני כן, היפנים סיימו ב-2:2 עם הסנגלים וניצחו במחזור הפתיחה את הקולומביאנים 1:2. האוהדים של יפן, שכבר בכו מפני שחשבו שהודחו, הופתעו לגלות שהם ישארו ברוסיה שבוע נוסף לפחות. בחמשת המונדיאלים האחרונים יפן העפילה פעמיים לשלב הבא, ב-2002 וב-2010.

כוכב נבחרת יפן טקאשי אינוי התייחס להכנות של נבחרתו ואמר: “כמובן שנרצה לשחק במסירות מדויקות ולשלוט במשחק, אך ממה שראיתי מבלגיה עד כה יש להם שלושה בלמים נהדרים, שני קשרים דפנסיביים חזקים מאוד ויכולת התקפית אדירה מהאגפים. אני חושב שנוכל לנצל את העובדה שמדובר בנבחרת התקפית יחסית כדי לנצל את השטחים שייפתחו על מנת להגיע לאזור המסוכן”.

טקאשי אינוי חוגג (רויטרס)טקאשי אינוי חוגג (רויטרס)

בשתי הקבוצות ישנם לא מעט שחקנים שאם יספגו כרטיס צהוב נוסף, יחמיצו את רבע הגמר. תומא מונייה, יאן ורטונגן, קווין דה בראונה, יורי טילמאנס ולאנדר דנדונקר בבלגיה, ואייג'י קוואשימה, מאקוטו האסבה, טומואקי מאקינו וטקאשי אינוי ביפן.

מי אמר מונדיאל ציפורניים ולא קיבל?
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */