יום שבת, 01.06.2024 שעה 14:59

על כוכב שזרח, בלם שפגש את המוות ומזרן אשם

ניימאר התרגש אחרי ה-0:2 על סרביה: "קבוצה, חברים, משפחה" וזכה לשבחים. טיאגו סילבה נזכר שהוא כמעט מת ברוסיה והרופא מצא את האשם בפציעה של מרסלו

|
ניימאר והחברים חוגגים (רויטרס)
ניימאר והחברים חוגגים (רויטרס)

בזמן שישראל מתעוררת בבוקר זה (חמישי) ליום חדש, ברזיל הולכת לישון עם חיוך ענק על הפנים. במדינה שאחת לארבע שנים נצבעת כל-כולה בצהוב-ירוק ושבחודשים האחרונים מתמודדת עם החרפה של המשבר הכלכלי והתמוטטות נוספת של המטבע המקומי, יכולים התושבים סוף-סוף לשמוח. למעשה, הם יכולים לשמוח כפליים.

לא רק שברזיל עלתה בסטייל לשמינית הגמר מהמקום הראשון בבית 5 עם 0:2 על סרביה, אלא שהיא עשתה את זה שעות בודדות אחרי שגרמניה, אותה גרמניה שפירקה את הסלסאו עם אותו 1:7 בלתי נשכח על אדמת ברזיל, עפה הביתה בבושת פנים. אם בברזיל קיוו מצד אחד לפגוש בגרמנים ולהשיג נקמה ומצד שני חששו ממפגש כזה ומהפסד נוסף, כעת הם יכולים לחגוג.

הכוכב הבלתי-מעורער של הנבחרת, ניימאר, זכה בתקשורת הברזילאית לשבחים רבים. “שינה את התנהגותו, שיחק בשביל הקבוצה ונתן מול סרביה את המשחק הטוב ביותר שלו בטורניר”, נכתב ב”גלובו”, שם המשיכו להלל: “הניצחון על סרביה הציג למונדיאל ניימאר חדש: יותר דיסקרטי, יותר מרוכז ולא פחות מכריע. השחקן שקילל שופטים והתגלגל בהגזמה על הדשא נותר במקום כלשהו בעבר”.

ניימאר עצמו היה נרגש מאוד ופרסם פוסט באינסטגרם, בו הוא כתב לצד תמונה של כל שחקני הנבחרת במטוס: “קבוצה, חברים, משפחה, תקראו לזה איך שתרצו. מאוחדים ומפוקסים במטרה אחת”.

ניימאר גם בישל את השער השני בכדור קרן לבלם הוותיק של הנבחרת, טיאגו סילבה, שכבש בנגיחה ושחרר שאגה אדירה. לאחר המשחק אמר הבלם לתקשורת הברזיאלית: “אחד הרגעים הקשים בקריירה שלי ובחיי האישיים היה פה. תודה לאל, עכשיו המקום הזה טוב אליי מאוד. לא רק מוסקבה, אלא כל רוסיה, אני שומר על יציבות והמשחקים נותנים לי ביטחון גדול”.

הבלם, ששימש כקפטן במשחק הקודם של הסלסאו (שמחליפה קפטן כל משחק, בינתיים לבשו את הסרט מרסלו, טיאגו סילבה ומירנדה), התייחס לשהותו בבירת רוסיה ב-2005, אז הוא שיחק בדינמו מוסקבה ואובחן כחולה בשחפת. מצבו היה חמור והיו רגעים בו רופאיו חששו שהוא עלול למות. הוא נאלץ להישאר באשפוז בבית החולים במוסקבה במשך לא פחות מחמישה חודשים והרופאים המקומיים אף הציעו להוציא בניתוח חלק מהריאה של השחקן, דבר שהיה גומר לו את הקריירה כבר בשלב מוקדם, אך הוא ומשפחתו סירבו. משם, הדרך למעלה הייתה מהירה וכעת, השער מהווה סגירת מעגל מרגשת.

והיה גם דבר שלילי אחד בניצחון של ברזיל – הפציעה של מרסלו. המגן השמאלי, אחד השחקנים החשובים ביותר בנבחרת, ירד פצוע אחרי פחות מ-10 דקות לאחר שסבל מכאבים חזקים בגבו. רופא הקבוצה, דוקטור רודריגו לזמאר, מצא את האשם: “יכול להיות שיש לזה קשר למזרן במלון, שהיה קצת רך מדי”. לגבי הפציעה אמר הרופא: “מוקדם לתת הערכות. הוא הגיב היטב לטיפול הרפואי ואנחנו אופטימיים. נראה מה קורה ביום-יומיים הקרובים”.

מרסלו פרסם גם הוא פוסט באינסטגרם, בו כתב: “תודה לכולם על ההודעות. תודה לאל לא קרה משהו חמור. תוך מעט זמן אחזור!!! מאוד שמח עם הניצחון!!!”.

אסור לפספס
נגןכואב: ספיד נפצע בתחרות גלגול הגבינה מההר
כואב: ספיד נפצע בתחרות גלגול הגבינה מההר
נגןקאסמירו עובד עם היורש על ביעטה מעל החומה
קאסמירו מלמד את הבן שלו לבעוט מעל החומה
נגןהאם זה השער העצמי היפה ביותר בהיסטוריה?
האם זה השער העצמי היפה ביותר בהיסטוריה?
נגןהפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
הפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */