יום שישי, 29.03.2024 שעה 18:49

ליונל מוסה: החלוץ הניגרי יהרוס לארגנטינה?

הוא נתן תקווה למסי וכונה על שמו אחרי שגבר על איסלנד, אך מנגד גם כבש בכל פעם שפגש בכוכב. ב-21:00 אחמד מוסה ינסה לנצח אותו בדרך לשמינית הגמר

|
אחמד מוסה (רויטרס)
אחמד מוסה (רויטרס)

ארגנטינה כבר התפרקה לחלוטין. הכותרות דיברו על ביזיון, המאמן חורחה סמפאולי הבין שזמנו קצוב והכוכב ליאו מסי רק רצה שכל זה ייגמר. אלא שמיד לאחר ההפסד המביך של האלביסלסטה לנבחרת קרואטיה וכשנדמה היה שהכל כבר אבוד, אלילת המזל חייכה לעברם וניגריה ניצחה 0:2 את איסלנד, תוצאה שפתחה לחלוטין את המאבק על הכרטיס לשמינית הגמר בבית 4.

ארגנטינה עדיין בחיים. וזה הרבה בזכות אחמד מוסה, החלוץ של הנשרים שכבש צמד במשחק המדובר. אומנם קרואטיה כבר העפילה לשלב הבא, אבל באשר למקום השני הכל עדיין אפשרי, אפילו מבחינת הארגנטינאים שעדיין לא הופיעו לטורניר ובכל זאת קיבלו את ההזדמנות האחרונה לעלות מהבתים. ניצחון שלהם הערב (שלישי) ב-21:00 על נבחרת ניגריה יקרב אותם לעבר המטרה, אבל לא בטוח שזה יהיה כל כך פשוט.

האם זהו משחקו האחרון של מסי במונדיאל?

בעוד שמסי עדיין לא הציג את מגוון היכולות שלו ברוסיה, יש שחקן אחר שבהחלט כבר עשה זאת. לא סתם בימים האחרונים אחמד מוסה קיבל את הכינוי "ליונל מוסה". הגיבור המושיע של ארגנטינה - או אם תרצו, ליאו מסי הניגרי - הציג יכולת אישית נהדרת מול האיסלנדים. היא בעיקר עזרה לניגריה לתפוס את המקום השני בבית, אבל כאמור גם עזרה ליריבה הבאה שלהם.

בחור כובש

מוסה בן ה-25 כמובן לא נולד בדרום אמריקה, אבל הפך בלילה אחד ליקירם של הארגנטינאים. אלא שכל האהדה הזו עלולה להפוך אותו לאויב אכזר, הרי שבמפגש המכריע בסנט פטרסנבורג הוא ירצה כמובן לנצח גם את הנבחרת שלהם. ובדרך כלל, כשהוא פוגש את ליאו מסי, הוא הופך לשחקן הרבה יותר מסוכן.

סרחיו אגוארו וליאו מסי מאוכזבים (רויטרס)סרחיו אגוארו וליאו מסי מאוכזבים (רויטרס)

"בכל פעם ששיחקתי נגד ארגנטינה או בכל פעם שאני משחק נגד מסי, אני כובש", הזכיר אחמד מוסה, שאוהב לכבוש בצמדים לא רק נגד איסלנד. לפני ארבע שנים פחות יום, שתי הנבחרות הללו נפגשו גם אז במשחק שנעל את שלב הבתים של מונדיאל 2014, שם ארגנטינה ניצחה 3:2, תוצאה שלא השפיעה במיוחד על ניגריה, הרי ששתיהן העפילו לשמינית הגמר בסיום אותו המשחק.

מוסה ומסי כיכבו במשחק הזה. הפרעוש כבש כבר אחרי שלוש דקות על הדשא, מוסה הגיב תוך דקה בבעיטה אדירה לרשת. מסי כבש שוב עם סיום המחצית בכדור חופשי מדהים, מוסה חדר לרחבה בזריזות וקבע 2:2 בתוך שתי דקות מפתיחת המחצית השנייה. הוא היה הניגרי הראשון שכבש יותר משער אחד במשחק במונדיאל ובימים האחרונים הוא אפילו הפך לניגרי הראשון אי פעם שכבש בשני טורנירים שונים של גביע העולם ולכובש המצטיין של ניגריה בכל הזמנים בטורניר.

מוסה כובש את השני שלו במפגש העבר מול ארגנטינה (רויטרס)מוסה כובש את השני שלו במפגש העבר מול ארגנטינה (רויטרס)

גם במשחק אימון מול ברצלונה, אחרי שעבר ללסטר סיטי לפני כשנתיים, מוסה כבש צמד נגד מסי ואומנם הפסיד לו 4:2 אבל הציג יכולת כדרור נדירה שגם עזרה לו לכבוש שער מדהים אחרי פריצה מסחררת ממרכז המגרש. "אני חושב שבמשחק הבא במונדיאל הכל יכול להיות", טען הניגרי בחיוך. "יכול להיות שאבקיע עוד שני שערים, מי יודע".

נעלם, אבל חזר בדיוק למונדיאל

לא תמיד הכל בא בקלות למוסה. בגיל 23 החלוץ המבטיח הצטרף ללסטר, אחרי שזכה בשלוש אליפויות עם צסק"א מוסקבה ואחרי שהקבוצה מאנגליה זכתה לראשונה בתולדותיה באליפות הפרמייר ליג. השועלים שילמו עליו סכום גבוה של כמעט 20 מיליון יורו, אבל הוא לא ממש הסתדר שם ונעלם מהרדאר.

אחמד מוסה והחברים בצסק"א (רויטרס)אחמד מוסה והחברים בצסק"א (רויטרס)

בעונה הראשונה הוא כבש שני שערי ליגה ועלה בעיקר מהספסל, אבל ככל שהזמן עבר הוא מיעט לקבל הזדמנויות. הבעיות בעבודה השפיעו כנראה גם על חייו האישיים ובחלוף הימים הוא אפילו נחקר במשטרה בחשד שהכה את אשתו ג'מילה ביום הולדתה. החקירה נגדו נסגרה די מהר, אבל השניים התגרשו בסופו של דבר. מוסה הידרדר לסגל קבוצת המילואים של לסטר ובניגריה היו סקפטיים באשר לאפשרות שישחק במונדיאל, עד שבינואר האחרון הוא חזר בעסקת השאלה לצסק"א. ברוסיה הוא חזר לפרוח ואפילו התחתן בפעם השנייה, הפעם עם ג'ולייט.

אחמד התייתם מאביו אלהאג'י בגיל צעיר ואימו שרה מוסז גידלה אותו ביחד עם ארבע אחיותיו לבד. כבר כשהיה ילד הוא הוגדר כשחקן בעל פוטנציאל ואימו תמכה בשאיפותיו. מהר מאוד הוא סומן בפנקס של סוכנים שונים ומצא את עצמו משחק בהולנד ובאנגליה, אבל עושה רושם שרק ברוסיה הוא באמת הרגיש בבית. לא סתם החלוץ הזה הצליח לסובב כמה ראשים במונדיאל הנוכחי, זה שמשוחק במדינה שהוא כל כך אוהב.

השחקנים וצוות האימון של ניגריה חוגגים עם אחמד מוסה (רדאד ג'בארה)השחקנים וצוות האימון של ניגריה חוגגים עם אחמד מוסה (רדאד ג'בארה)

כעת למוסה יש עוד מטרה אחת גדולה והיא לנצח בפעם הראשונה את ארגנטינה במסגרת גביע העולם, דבר שלא קרה באף אחד מארבעת המפגשים הקודמים שהיו לניגריה נגדה. "אנחנו מודעים לחשיבות של המשחק האחרון", אמר מוסה במסיבת העיתונאים האחרונה של נבחרתו. "מבחינתנו זה להיות או למות. אנחנו חייבים לנצח את ארגנטינה, אסור לנו להפסיד את זה. רק בדקה ה-95 נדע במי אלוהים נגע. עד אז, אנחנו הולכים לעבוד קשה מאוד על המגרש".

ארגנטינה רוצה לקחת את ההזדמנות שקיבלה בשתי ידיים אבל גם ניגריה שואפת להעפיל לשלב הבא. אם הנשרים רוצים להיות שם, אחמד מוסה יצטרך להוכיח שהוא מסוגל שוב לכבוש מול מסי, אלא שהפעם הוא גם רוצה לנפץ לו את החלומות ולגרום להפתעה גדולה שתשאיר אותו ואת ארגנטינה מחוץ לטורניר. ליונל מוסה נגד ליונל מסי, בדרך לקרב שיחרוץ גורלות.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */