יום שבת, 20.04.2024 שעה 19:11

עיסאם אלחדרי הפך לשחקן הכי מבוגר במונדיאל

השוער, שפתח בהרכב מצרים ב-2:1 לערב הסעודית, שבר בגיל 45 וחצי את שיאו של מונדרגון הקולומביאני. מוחמד סלאח התנצל בפני האוהדים: "קשה לנו מאוד"

|
עיסאם אלחדרי (רויטרס)
עיסאם אלחדרי (רויטרס)

עיסאם אלחדרי, השוער שפתח בשער של נבחרת מצרים ב-2:1 הדרמטי לנבחרת ערב הסעודית, שבר שיא מיוחד והפך היום (שני) לשחקן הכי מבוגר בתולדות המונדיאל בגיל 45 וחצי (161 יום ליתר דיוק) ובהופעה מספר 153. המאמן הקטור קופר פתח בשער בשני המשחקים הראשונים מול אורוגוואי ורוסיה עם מוחמד אלשינוואי, שהציג יכולת לא רעה, אך לא מנע את ההדחה המוקדמת של המצרים.

אלא שאלחדרי לא הסתפק בסימון “וי” ובהופעה בלבד. הוא הגדיל לעשות ובדקה ה-41 של המשחק הוא אף הדף בצורה נהדרת בעיטת עונשין מ-11 מטר שבעט לעברו הסעודי פהאד אלמוואלד.

תקציר סעודיה - מצרים

באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2018. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם ממש כאן >

אלחדרי שבר את שיאו של השוער פאריד מונדרגון, הקולומביאני-לבנוני שהופיע עם נבחרת קולומביה במונדיאל 2014 והעפיל איתה עד לרבע הגמר. מונדרגון, שהיה השוער השני בסגל של הקולומביאנים, עלה לשחק בגיל 43 אחרי שהחליף את דויד אוספינה באחד מהמשחקים בטורניר, ובכך למעשה הפך לשחקן המבוגר ביותר ששיחק אי פעם בגביע העולם, עד שהגיע אלחדרי. בזכות ההופעה הזו הוא חלף על פניו רוז'ה מילה הקמרוני ששיחק עד גיל 42.

אלחדרי, שוער מנוסה וקשוח שמתנשא לגובה של 1.88 מטרים, משחק בקבוצת אל-טעאוון מהליגה הסעודית, ליגה שמשכה אליה הרבה מהכוכבים הערבים, והוא לא רק עמד שם בין הקורות, אלא גם ממש היה שותף להצלחות של הקבוצה. בשנה האחרונה הוא אפילו כבש שער, בפנדל, נגד אל-איתיפאק. זה היה השער האחרון שכבשה הקבוצה שלו, בניצחון של 0:4.

עיסאם אלחדרי בחימום (רויטרס)עיסאם אלחדרי בחימום (רויטרס)

סאלם אלדוואסרי, כובש שער הניצחון של הסעודים, סיפר בסיום: “שיחקנו משחק גדול והצלחנו להשיג ניצחון יקר ומכובד. הצלחתי לרשום את שמי בספרי ההיסטוריה של הכדורגל כאחד שכבש במונדיאל וזו גאווה גדולה מבחינתי. קיווינו לעלות לשמינית הגמר, אבל לא הצלחנו להתמודד כראוי במשחק מול רוסיה ולא עמדנו בציפיות שהעמדנו לעצמנו, במשחק השני לא הגיע לנו להפסיד לאורוגוואי”.

סאלם אלדוואסרי חוגג (רויטרס)סאלם אלדוואסרי חוגג (רויטרס)

הבלם אוסאמה הוסאווי הוסיף: “השגנו שלוש נקודות חשובות ואפילו היסטוריות בשביל סעודיה. הייתה לנו הופעה טובה והצלחנו לנצח, התמודדנו כראוי עם האיום המרכזי של המצרים ופרט לשער שספגנו, ניטרלנו את מוחמד סלאח וחבריו להתקפה”. 

מוחמד סלאח, שכבש שער נהדר שלא הספיק למצרים, אמר בסיום לאוהדים: “אנחנו רוצים להתנצל בפני כל האוהדים המצרים שבאו לתמוך בנו במונדיאל, אני יודע שקשה לכם אחרי ההפסדים שספגנו, גם לנו השחקנים קשה מאוד. עלינו למונדיאל אחרי 28 שנים ולחלק מהשחקנים שלנו אין את הניסיון הנדרש, אבל בזכותם אנחנו נהנה במונדיאל שוב ב-2022”.

מוחמד סלאח מאוכזב (רויטרס)מוחמד סלאח מאוכזב (רויטרס)

אגב, סלאח, שנבחר לשחקן המצטיין במשחק על ידי פיפ”א, לא הגיע לראיון המסורתי בסיום המשחק, כאשר מאמנו הקטור קופר, שככל הנראה סיים את דרכו בנבחרת מצרים, התייחס לכך ואמר: “אני לא יודע למה סלאח לא הגיע לראיון, הוא היה אצל רופא הנבחרת אבל אני לא יכול לאשר את הסיבה בגללה לא הגיע. בעיות בסגל? אני לא יודע משהו על זה, ממה שאני יודע הכל בסדר. אני לא חושב שמוחמד סלאח יפרוש מנבחרת מצרים, אני לא חושב שזה נכון בגלל שכל מי שנמצא כאן מעריך מאוד את ההזדמנות לשחק במונדיאל”.

הקטור קופר (רויטרס)הקטור קופר (רויטרס)
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */