יום שישי, 19.04.2024 שעה 15:57

"הדמעות של ניימאר - סימן לחולשה מנטלית"

בברזיל היו מי שביקרו את הכוכב שדמע בסיום ה-0:2 על קוסטה ריקה: "לא נורמלי לבכות במשחק השני של המונדיאל", סילבה: "לא אהבתי את הגישה של ניימאר"

|
ניימאר מתפרק בסיום (רויטרס)
ניימאר מתפרק בסיום (רויטרס)

נבחרת ברזיל גברה אתמול (שישי) 0:2 סופר דרמטי על קוסטה ריקה, אבל את ההצגה בסיום גנב כהרגלו ניימאר, לאחר שסיפק מראה לא שגרתי כשנראה ממוטט בתום המשחק על הדשא, מחזיק את פניו ודומע בסיום. חבריו ניגשו אליו ועטפו אותו בחיבוק קבוצתי.

לברזיל מחכה קרב מרתק במחזור הסיום של בית 5, והיא תיפגש עם סרביה לקרב ישיר על המקום בשמינית, כאשר המנצחת מבטיחה העפלה, ואילו המפסידה עשויה למצוא את עצמה בחוץ, במקרה של ניצחון שווייצרי. תיקו בין השתיים יעלה את ברזיל בכל מקרה ועשוי אף להעלות את שתיהן במקרה של הפתעה מצדה של קוסטה ריקה וניצחון שלה בשני שערים ומעלה על שווייץ (או ניצחון בשער אחד, אך תיקו רב שערים בין ברזיל לסרביה).

תקציר ברזיל - קוסטה ריקה

באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2018. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם ממש כאן >

ניימאר עצמו הגיב בסיום המשחק בדף האינסטגרם שלו: “לא כולם יודעים מה עברתי כדי להגיע לפה. הבכי שלי הוא בכי של אושר, של התגברות על קשיים ורצון לנצח. במהלך החיים שלי דברים לא תמיד באו לי בקלות וגם היום לא. החלום ממשיך, לא חלום, מטרה!”.

אולם, לצד מחמאות על הלב הגדול שלו, לא מעט אנשים בברזיל מבקרים ואף מודאגים מהרגשות שהכוכב הגדול שלהם מראה. “זה לא נורמלי לבכות אחרי המשחק השני של הגביע העולמי”, נכתב ב-’O Globo’, שם הוסיפו: “קבוצה צריכה להראות חוזק מנטלי. גם אם הבכי הזה מגיע ממקום אמיתי וכואב, הוא עדיין מדאיג”.

ניימאר ממרר בבכי (רויטרס)ניימאר ממרר בבכי (רויטרס)

ניימאר גם זכה לביקורת על ההצגה שלו בפנדל שבוטל על ידי ה-VAR: “התיאטרליות המוגזמת שלו כמעט ועלתה לנו במשחק. המזל של הנבחרת הוא שברגעי הלחץ, היא יודעת שיש לה את צ’יצי’ על הקווים, שיתמוך ויעשה את המהלכים הנכונים”, קיבל מחמאות מאמן הנבחרת שנחשב לקונצנזוס גדול בתקשורת המקומית.

לעומת זאת, היו עיתונים וגופי תקשורת שטענו שהחגיגה של ניימאר מצביעה על האכפתיות הגדולה של הקפטן: “אלה היו דמעות של כדורגלן, דמעות של מישהו שרוצה לנצח. התמונה שלו בוכה היא הסיפור הגדול ביותר של הגביע העולמי עד כה, השחקן היקר ביותר בעולם מתמוטט אחרי ניצחון”, נכתב ב-UOL esporte.

עוד מקרה שמעיד על הלחץ במחנה הסלסאו היה עימות שהתרחש בין טיאגו סילבה לניימאר במהלך המשחק מול קוסטה ריקה, לאחר שהבלם החליט להחזיר כדור ליריבה. ניימאר מסתבר, לא אהב את הפעולה של חברו, וגער בו בעקבות כך. “אני רואה בניימא סוג של אח קטן עבורי אבל הצוטרה בה הוא פנה אליי אחרי שהחזרתי את הכדור לקוסטה ריקה פגעה בי”, אמר סילבה והמשיך: “אני מבין מאיפה זה בא כי השחקנים של קוסטה ריקה נכנסו בו כל המשחק, אבל זה לא היה כדור שהיה מכריע את המשחק ולכן לא אהבתי את הגישה וגם הסברתי לו את זה”. 

טיאגו סילבה עם הכדור (רויטרס)טיאגו סילבה עם הכדור (רויטרס)

ומה בנוגע לדמעות? סילבה שנתפס גם הוא בוכה לאחר ניצחון במהלך המונדיאל הקודם ב-2014, אמר: “זה נורמלי שהוא נתן לעצמו לשחרר, יש על ניימאר כמות עצומה של לחץ כי הוא מרגיש אחראי על ההצלחה של הנבחרת. אני מאמין שבמשחק השלישי הוא יהיה רגוע יותר.

ברזיל קוסטה ריקה
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */