יום שישי, 29.03.2024 שעה 08:49

איך ה-VAR היה משנה את ההיסטוריה במונדיאל?

מהשער של מראדונה ועד הפנדלים השנויים במחלוקת בטורניר הנוכחי, אספנו עבורכם את המקרים הזכורים ביותר, עמם מערכת הווידאו והקו יכלו לעשות צדק

|
אתר הספורט ONE
אתר הספורט ONE

השער הראשון של דייגו קוסטה בתיקו 3:3 של ספרד עם פורטוגל ייזכר כשער היסטורי, ולא רק בגלל המהלך היפה או גודל המעמד, אלא מהסיבה שזה היה השער הראשון אי פעם שאושר במונדיאל בזכות מערכת הוידאו (VAR), שנועדה לסייע לשופטים לקבל את ההחלטה הנכונה.

במקרה הזה, בדק השופט שקוסטה לא ביצע עבירה על פפה ופסק כי השער אכן חוקי. ממש במשחק שלאחר מכן, בו התמודדה צרפת מול אוסטרליה, נשרקו שני פנדלים בזכות מערכת הוידאו ולקינוח גם שער הניצחון של הטריקולור אושר בזכות מערכת קו השער. אבל מה היה קורה אם ה-VAR היה קיים גם במונדיאלים הקודמים? האם זה היה משנה את ההיסטוריה?
 

ארגנטינה נגד אנגליה, מקסיקו 1986

כן, כמובן שאנחנו מדברים על שער ‘יד האלוהים’ המפורסם, שהגיע ברבע הגמר בין ארגנטינה לאנגליה ב-1986 ונכבש בעזרת ידו השמאלית של דייגו מראדונה, שהצליח לשבור את הגנת האנגלים לאחר 51 דקות. עם מערכת הוידאו, אין שום ספק שהשער היה נפסל והשופט היה רואה שהארגנטינאי לא באמת התרומם מעל שוער הגבוה ממנו ב-20 סנטימטרים. לזכותו של השחקן האגדי יאמר שלאחר השער “מעורר המחלוקת” כבש שער חוקי שעד היום זכור כאחד היפים בהיסטוריה.

ברזיל נגד הולנד, ארצות הברית 1994

אחד מהמשחקים הגדולים ביותר אי פעם במונדיאל הפגיש את האורנג’ עם הסלסאו בשלב רבע הגמר. אחרי שהיו בפיגור 0:2 מרגלי בבטו ורומאריו, הצליחו ההולנדים להשוות את התוצאה, אך בעיטה חופשית של ברנקו בדקה ה-81 הכניעה את הכתומים. במבט נוסף על המהלך שגרם לכדור החופשי, ניתן היה לראות שברנקו היה זה שביצע את העבירה על מארק אוברמארס, ולא ההיפך. מי יודע מה היה קורה אם ההולנדים, שנראו רעננים יותר באותם שלבים במשחק, היו לוקחים אותו להארכה. 

דרום קוריאה נגד ספרד, דרום קוריאה 2002

מאיפה מתחילים? לספרד נפסלו שני שערים חוקיים לגמרי על ידי השופט, ובמספר מקרים נוספים נבחרת ה’לה רוחה’ נאלצה לעצור התקפות בעקבות שריקות לנבדל, שבמבט חוזר לא היה. זה נגמר כזכור בתיקו מאופס וספרד הודחה בפנדלים. עוד לפני כן, הקוריאנים העפילו גם מהשמינית עם כוכבית, לאחר שנשלף צהוב שני שנוי במחלוקת לפרנצ’סקו טוטי האיטלקי. בחצי הגמר זה כבר הסיפור היה שונה לחלוטין והאסייאתים הפסידו בסופו של דבר 0:1 לנבחרת גרמניה. 

גרמניה נגד אנגליה, דרום אפריקה 2010

טירוף בשמינית הגמר בין המאנשאפט לנבחרת שלושת האריות. הגרמנים עלו ליתרון כפול מרגלי מירוסלב קלוזה ולוקאס פודולסקי, מת’יו אפסון צימק בדקה ה-37 ופחות מדקה אחר כך פראנק למפארד השווה, אלא ששערו של אגדת צ’לסי נפסל בטענה שהכדור לא עבר במלוא הקפו את קו השער. בהילוך החוזר ניתן היה לראות בבירור שהכדור היה בפנים, והתוצאה הייתה צריכה להיות 2:2. למחצית השנייה האנגלים כבר עלו בחוסר ריכוז, ותומאס מולר סגר עניין עם צמד וקבע 1:4. עד היום שואלים בממלכה מה היה קורה אילו השער של למפארד היה מאושר, כשהמומנטום כאמור לטובת האנגלים שחזרו מפיגור. 

ברזיל נגד קרואטיה, ברזיל 2014

במונדיאל השני שהיא אירחה, ברזיל סבלה ממשחק פתיחה קשה בסאו פאולו. אחרי 10 דקות הסלסאו פיגרו משער עצמי של מרסלו, ולמרות שוויון של ניימאר, הקרואטים שיחקו טוב יותר ונראה היה שיצליחו לנצח. זה היה עד שהחלוץ הברזילאי פרד נפל ברחבה הקרואטית, כשהוא נשען על דיאן לוברן שהיה המום מהשריקה. ניימאר תירגם את הפנדל, שבמבט חוזר דרך המערכת הוידאו סביר שלא היה נשרק, ל-1:2, ואוסקר חתם את תוצאת המשחק כשכבש את השלישי של הצהובים לקראת שריקת הסיום. הברזילאים המשיכו עד לחצי הגמר, שם כולנו זוכרים מה קרה, וכנראה שאפילו מערכת ה-VAR לא הייתה מסייעת במשחק ההוא למארחת הטורניר.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */