יום חמישי, 18.04.2024 שעה 19:50

בלם נבחרת פנמה: הבדיחה על טורס? חוסר כבוד

אריק דייויס ל-ONE על כוכב הנבחרת, שהוכתר לשחקן הכבד ביותר בטורניר. וגם: מי הכי רזה, גבוה ונמוך בגביע העולמי? מאור רחמני, שליח ONE למונדיאל

|
רומן טורס (רויטרס)
רומן טורס (רויטרס)

ההעפלה הסנסציונית של פנמה למונדיאל הראשון בתולדותיה, על חשבונה של ארצות הברית השליטה הבלתי מעורערת של CONCACAF יש לציין, הפתיעה אוהדי כדורגל רבים ועוררה הדים בשנה האחרונה, אבל לקראת מונדיאל 2018 ברחבי העולם מדברים פחות על ההישג הקבוצתי, אלא בעיקר על שם אחד אצל הפנמנים – רומן טורס – כובש השער האיקוני שהעלה את הנבחרת לטורניר.

טורס, שמשחק בסיאטל סאונדרס מה-MLS ונחשב לאחד הקשרים האיכותיים ביותר בליגה בארה"ב, עלה לכותרות לאחרונה בעיקר בשל המשקל שלו – 99 קילו – לאחר נתונים שפרסמה פיפ"א, כאשר עיתונאי דיבר איתו על כך באחת ממסיבות העיתונאים.

אוהדי בלגיה ופנמה מתכוננים למשחק

"רומן טורס הוא המנהיג שלנו, הקפטן וזה שכבש את השער ההיסטורי שהעלה אותנו למונדיאל. הוא שחקן חזק מאוד, על המגרש ומחוצה לו", אמר על כך ל-ONE אריק דייויס, בלם נבחרת פנמה שלא ממש לקח את זה בקלות, כמו שאר חברי הנבחרת המרכז אמריקאית. "אני מעריך אותו מאוד וזו זכות לשחק צדו. לגבי המשקל, לא צריך לשאול אותי את זה, אבל אני חושב שזה היה חוסר כבוד. לא מתייחסים לזה כמו אל בדיחה. למרות שרמון צחק במסע"ת, השאלה ההיא לא הייתה מכובדת בכלל".

אוהד נבחרת פנמה (רדאד ג'בארה)אוהד נבחרת פנמה (רדאד ג'בארה)

אם תהיתם, אז אחרי טורס מדורגים עבדאללה אלמעיוף מערב הסעודית, יאניק וסטרגארד מדנמרק והארי מגוויר מאנגליה, כשהם שוקלים 98 קילו. שין ווק קים מדרום קוריאה שלישי ברשימה עם 97 קילו. השחקן הרזה ביותר במונדיאל הוא טקאשי אינוי היפני, שעבר מאייבר לבטיס לאחרונה, והוא שוקל 59 קילו. אחריו מגיע ג'סי לינגארד ממנצ'סטר יוניטד עם 60.

אגב, לוברה קאליניץ' הקרואטי הוא הגבוה ביותר עם 2.01, אחריו וסטרגארד הדני שגובהו שני מטר בדיוק, בעוד פדריקו פאסיו וטיבו קורטואה במקום השלישי עם 1.99. הנמוכים ביותר הם ג’רדאן שאקירי השווייצרי ויחיא אלשהרי מערב הסעודית בגובה 1.65.

לקראת המשחק הראשון של פנמה מול בלגיה, הוסיף הבלם של DAC הסלובקית: "האמת היא שאנחנו מתכוננים טוב למשחק, אנחנו יודעים שזה הטורניר הראשון שלנו וחשוב לנו מאוד להצליח פה ברוסיה. אנחנו מרגישים חלק מהיסטוריה של המדינה, מאוד מתרגשים".

ורטונגן, הזאר ודה בראונה (רויטרס)ורטונגן, הזאר ודה בראונה (רויטרס)

על נבחרת בלגיה: "מאוד מרוכזים בהם ומנסים ללמוד אותם. יש להם את השחקנים הכי טובים בעולם וזו אחת הנבחרות הטובות. צפינו ביחד במשחק שלהם מול קוסטה ריקה, נבחרת שדומה לנו ממרכז אמריקה, והבנו שאנחנו חייבים להתרכז ולעשות את המיטב, אבל בכל מקרה לא נוכל להשתוות לכישרון שיש להם. אנחנו באים להתחרות ולהתכונן בצורה הכי טובה. יש לנו שחקנים טובים מאוד ואנחנו מאמינים שאפשר לעשות הפתעות גם מול אנגליה וטוניסיה".

גם האוהדים הפנמנים הגיעו בנוכחות יפה לרוסיה, והם בטוחים בעצמם, אולי קצת יותר מדי: "אנחנו מאוד מתרגשים להיות במונדיאל, אבל אנחנו רוצים להיות גם בפעם הבאה ובפעם אחריה וכל הזמן להעפיל. רוצים את המשחק החמישי והשישי (חצי הגמר), ונסתפק במקום הרביעי".

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */