יום שלישי, 16.04.2024 שעה 16:44

לבנדובסקי בתפקיד גבי: הפאודה של נבחרת פולין

הנבחרת שתפתח את משחקיה מול סנגל ערכה מסע"ת, הדובר התגלה כצופה נלהב של הסדרה הישראלית: "השתפרנו מאז היורו". מאור רחמני, שליח ONE למונדיאל

|
)רויטרס)לבנדובסקי באימון פולין (מערכת ONE)
)רויטרס)לבנדובסקי באימון פולין (מערכת ONE)

במרחק שנות אור מהטירוף שמעוררת נבחרת ברזיל בסוצ'י, הנבחרת השנייה שנמצאת בעיר החוף היא פולין. הפולנים, שיפגשו במוסקבה את סנגל במחזור הראשון של מונדיאל 2018, ערכו היום (חמישי) במתחם המטורף שהעמידו לטובת העיתונאים באצטדיון ספוטניק ספורט בעיר, מסיבת עיתונאים לקראת פתיחת הגביע העולמי בהשתתפות מגן סמפדוריה ברטוש ברשינסקי, מגן לוקומוטיב מוסקבה מאצ'יי ריבוס ועוזר המאמן בוגדן זאייץ'. 

"היי, אתם מישראל?", קרא לעברנו יאנוש באסאוואי, ראש מערך התקשורת והדוברות בהתאחדות הפולנית. אחרי שהשבנו בחיוב, הוא ירה בקצב מילים כמו "פאודה", "דורון", "גבי" ו"שירין", אז הוא סיפר גם שהוא אוהד מושבע של הסדרה הישראלית הצליחה וצופה בה בקביעות, כמו גם יו"ר ההתאחדות הפולנית זיבי בוניאק, אגדה בפני עצמה ביובנטוס וברומא, וגם חברים בצוות האימון הפולני הצטרפו אליו וקראו: "יאללה פאודה". רק אחרי שיחה קצרה עם יאנוש, הסברנו לו באמת את משמעות המילה בערבית.

הפאודה של נבחרת פולין

"זו הסדרה הטובה ביותר שראיתי בחיים, בטח בנטפליקס, פשעים, היסטוריה, בחורות יפות, רעים, טובים, הפקה גדולה ויפה", אמר יאנוש ל-ONE. "הרבה אנשים מההתאחדות צופים בה, גם בוניאק היו"ר, ואנחנו מדברים עליה הרבה. כולם מכירים את דורון, גבי ושירין, הם גיבורים, זו סדרה פנטסטית. לפני מלחמת העולם ההיא הרבה יהודים פולנים עברו להוליווד ועושים שם קולנוע מצוין. השחקנים שלנו עוד יקבלו פה המלצות לראות פאודה”, הוסיף הדובר החביבץ

"להשוות את פאודה לשחקני נבחרת פולין?", נענה יאנוש לאתגר. "רוברט לבנדובסקי, עם החוכמה והאישיות שלו הוא גבי. בטוח לא דורון, הוא האיש למשימות המלוכלכות. דורון הוא בטח גז'גוז' קריכוביאק או וויצ'ך שצ'סני. אנחנו בטוח צריכים פה נשים יפות כמו בפאודה".

הציפיות של הפולנים לקראת המונדיאל: "הן גבוהות, השתפרנו מאוד מאז יורו 2016. עברו שנתיים ומאז לבנדובסקי התקדם ושאר השחקנים גם. אנחנו יודעים מה אנחנו מסוגלים לעשות, אנחנו קבוצה יותר טובה מאשר מהיורו בצרפת, השחקנים שלנו משחקים בקביעות בקבוצות שלהם באירופה וזה חשוב מאוד. רוברט בבאיירן, גז'גוז' בפאריס סן ז'רמן ובווסט ברומיץ', קמיל גליק במונאקו, פיוטר זלינסקי וארקדיוש מיליק בנאפולי, שצ'סני ביובנטוס. בצרפת הגענו לרבע הגמר ואנחנו רוצים לעשות צעד קדימה. בוניאק והמאמן אדם נבאלקה כבר אמרו, המשחק החשוב ביותר הוא הראשון מול סנגל". 

קמיל גליק באימון (רויטרס)קמיל גליק באימון (רויטרס)

השהות בסוצ'י: "מזג האוויר נהדר כאן, כשהשחקנים צריכים להיות ביחד שישה שבועות לפחות, חייבים להילחם נגד השגרה. זה או ללכת להרים או לבוא לים והמאמן בחר באפשרות הזאת. קצת חם לנו, לכם הישראלים זה קל, אבל יש פה תנאים מעולים, דשא מצוין והרוסים מארחים אותנו בצורה נפלאה".

הכוכב של הנבחרת רוברט לבנדובסקי: "אתמול היה אימון פתוח והגיעו הרבה ילדים רוסים וקראו בשמו: 'רובייירט לבנדובסקי' במבטא רוסי (מחקה אותם) וזה היה מרגש. הוא ניגש אליהם, הצטלם איתם וחתם להם. זה נהדר לראות כוכב פולני נחשב למודל עבור ילדים בכל העולם. הוא פתוח וחברותי, פחות דורון ויותר גבי".

האפשרות שיעבור לריאל מדריד: "פיני זהבי הוא האיש למבצעים מיוחדים, אם נדבר בסגנון של פאודה. אם רוברט יכבוש חמישה-שבעה שערים במונדיאל, פיני יתקשר לפלורנטינו פרס והוא ישלם עליו אפילו 200 מיליון יורו. רוברט בעצמו חושב רק על המונדיאל ואמר לנו את זה, הוא לא אוהב לדבר על ריאל ומתרכז רק בנבחרת. הוא אמר אתמול: 'אני רוצה לשחק בשביל פולין ובשביל האוהדים'. הוא סבלני, לזהבי יש הרבה ניסיון ואני חושב שאלו נישואים טובים. זה חלום חיי לראות שחקן פולני בריאל, הוא צריך לסגור את המעגל של יז'י דודק, שעבר מליבפול לריאל ובעיקר ישב על הספסל. אני חולם רוברט בלבן עם כריסטיאנו רונאלדו, טוני קרוס ולוקה מודריץ', מקווה שהחלום שלי יתגשם".

בוגדן זאייץ' (רדאד ג'בארה)בוגדן זאייץ' (רדאד ג'בארה)

"אנחנו מתקדמים לפי התוכנית בדיוק, מקווים ש-15 דקות זה לא עניין גדול עבורכם לחכות לנו", פתח זאייץ' ועקץ עיתונאי פולני שהעיר לו על כך שהאימון היה ארוך מהרגיל, לפני שהתייחס למצבו של גליק המתאושש: "כל אימון חשוב עבורו בדרך חזרה לכושר, אנחנו משגיחים עליו ויודעים שזה לא פשוט, מאמינים שהוא יהיה כשיר בקרוב".

ברשינסקי הוסיף ואמר: "צפיתי ב-2016 מהטלוויזיה ועכשיו אני עובד קשה והולך לשחק במונדיאל. אני מאמין שהתקדמנו מאז, עשינו כמה שינויים לא גדולים ועכשיו הכל עובד ביחד בצורה טובה, אנחנו מוכנים למונדיאל". 

ברטוש ברשינסקי (רדאד ג'בארה)ברטוש ברשינסקי (רדאד ג'בארה)

המגן ריבוס דיבר גם הוא: "נשב היום לצפות במשחק הפתיחה, יש לנו מקום טוב לשבת בו ולשתות קפה בשלווה מול המשחק. אנחנו מחכים לראות רוסיה מול ערב הסעודית. אני משחק ברוסיה, מכיר את כל השחקנים ואת המדינה, ואני מאמין שהם ינצחו הערב. האבטחה פה כבדה, אבל אני רגיל לזה בניגוד אליכם".

מאצ'יי ריבוס (רדאד ג'בארה)מאצ'יי ריבוס (רדאד ג'בארה)
אסור לפספס
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
נגןמתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
מתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
נגןחכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
חכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */