יום חמישי, 18.04.2024 שעה 13:16

פאוליניו: עברנו הרבה מ-2014, כעת יש הזדמנות

טירוף סביב נבחרת ברזיל בסוצ'י. הקשר מוכן: "הכל יכול לקרות פה, ספרד עדיין מהפייבוריטיות". צפו באימון ובדיווח של מאור רחמני, שליח ONE למונדיאל

|
פאוליניו (רדאד ג'בארה)
פאוליניו (רדאד ג'בארה)

יומיים נותרו עד המשחק הראשון שייערך בסוצ'י במסגרת מונדיאל 2018 בין ספרד לפורטוגל, נבחרות אדירות ומכובדות בפני עצמן. ברזיל, לעומת זאת, כלל לא תשחק בחום של סוצ'י הקייצית, אבל היא כאן בינתיים, מתכוננת לקראת נבחרת שווייץ, במשחק שייערך ברוסטוב, ובעיקר מושכת הרבה יותר תשומת לב מאשר לה רוחה והסלסאו של אירופה.

למעלה מ-200 עיתונאים, צלמים וקרובי משפחה התכנסו באצטדיון יוג ספורט, מתחם אימונים מקומי, כדי לחזות בשחקנים הברזילאים מלהטטים ומצחקקים בינם לבין עצמם במהלך כל האימון שנערך על מי מנוחות, כמו שהם הכי אוהבים. לאחר שזכו לכשעה ביציע וצפו באימון, הם עברו לאוהל התקשורת הסמוך למסיבת העיתונאים.

צפו באימון נבחרת ברזיל

זה החל במשחקון אחד באמצע מסורתי, כשהשחקנים בעיקר נהנו לצפות בניימאר נכנס למרכז ומנסה לחטוף (למרות שניסה לחמוק מהכדור וברח לצדדים כדי להסתבך) והתבדחו קצת על חשבונו. נמשך במחיאות כפיים שקיבל רוברטו פירמינו על ניסיון לא מוצלח להתחמק מ"הזכות" לחבור לניימאר, כאשר הכל מול עיניו הבוחנות של המאמן צ'יצ'י, שנראה נינוח ודאג באמצעות עוזריו להגביר את הקצב בהדרגתיות. אבל, בברזיל כמו בברזיל, "הצחוקים" נשארו עד הירידה לחדרי ההלבשה.

התכונה האדירה סביב הברזילאים נמשכה כצפוי גם במסיבת העיתונאים. כ-150 עיתונאים וצלמים עברו ממגרש האימונים אל אוהל התקשורת, חיכו לפאוליניו, ולא התאכזבו. לאחר אינספור בדיקות סאונד וחשמל שנפל, קשר ברצלונה דיבר לקראת תחילת מונדיאל 2018.

אוהדים, צלמים וקרובי משפחה (רדאד ג'בארה)אוהדים, צלמים וקרובי משפחה (רדאד ג'בארה)

"אחרי כמה שנים כדורגל עוזר לך להתפתח כאדם, לעבור לסין עזר לי בחיים, התחריתי ברמה גבוהה והייתה לי הזדמנות עדיין להגיע לנבחרת", אמר פאוליניו. "אני שמח וזה הזמן שלי לעזור לנבחרת. המאמן רוצה תמיד שנהיה מוכנים, בדרך למונדיאל קורים דברים ונפצעים שחקנים כמו רנאטו ופרד. הכל אפשרי במונדיאל הזה, אנחנו מרוכזים בלעשות טורניר טוב. אנחנו יודעים שהיריבות שלנו צופות בנו וראו שהצגנו כדורגל טוב ושמח".

שיתוף הפעולה עם צ'יצ'י: "עבדנו יחד בקורינתיאנס. הוא תמיד ביקש ממני להיות יותר מאורגן ואחראי. זה מה שהוא עשה גם בנבחרת וביקש שאאפשר לקוטיניו לצאת קדימה כי הוא מוכשר מאוד וצריך להיות חופשי. זו לא בעיה בשבילי, אני עושה הכל בשביל הנבחרת. אני צריך להיות מרוכז וחדור מטרה תמיד. רוצה להמשיך בכך כדי שנגיע למטרות שלנו. אני יודע שאני חשוב לנבחרת, רוצה לומר תודה למאמן על כך שאני פה במונדיאל. למאמן יש בטחון כי יש לו 23 גברים שיתנו הכל עבור הנבחרת".

צ'יצ'י (רדאד ג'בארה)צ'יצ'י (רדאד ג'בארה)

התקופה שלו בסין: "ידעתי שאהיה רחוק מהעניינים, אבל רציתי לשחק ועשיתי את המהלך. התרכזתי בלהמשיך הלאה וקיוויתי שאקבל את ההזדמנות בנבחרת. לא עבדתי בצורה שונה אחרי שהמאמן מונה, אלא ידעתי שהוא יצפה בי שם. ידעתי שאני חייב לעזוב את טוטנהאם ועשיתי את זה בשביל ברזיל - החלום הכי גדול שלי".

הדרמה אצל היריבה ספרד: "היא אחת הפייבוריטיות לזכייה, כמו גרמניה, צרפת ובלגיה. אלו נבחרות שאנחנו יודעים שעובדות נכון, גם ארגנטינה. אני לא רוצה להגיב על הפיטורין של המאמן, אנחנו מתרכזים בהכנות של ברזיל. הלחץ אצלנו תמיד יהיה ולאורך כל הטורניר. מה שקרה לפני ארבע שנים? עברנו הלאה. שיחקתי ב-2014 והפסדנו, עברנו הרבה מאז. כדורגל הוא עולם שאתה מקבל בו הזדמנויות לחזור לתקן תמיד ועכשיו יש לנו אחת".

וויליאן ופאוליניו (רדאד ג'בארה)וויליאן ופאוליניו (רדאד ג'בארה)

לקראת שווייץ: "אנחנו יודעים שזו נבחרת שמשחקת עם חמישה שחקני הגנה, אמצע חזק ויהיה לנו קשה גם עם השחקנים המהירים והמוכשרים שלנו. התכוננו למשחק כזה בתקופת ההכנה, אבל יהיה לנו קשה לפרוץ את ההגנה. אם נמשיך לעבוד כמו עד עכשיו, נוכל להצליח. שיחקתי מולם פעם אחת, אני מניח שהם ישחקו ככה שוב. יהיה משחק קשה ותחרותי. אוהדי ברזיל יודעים שיהיה קשה וגם שניתן את המיטב. אנחנו רוצים לנצח ולהיראות טוב, אבל צריכים גם להיות סבלניים. אנחנו מוכנים לכל יריבה, מודעים לקשיים שלנו. נשחק מול נבחרות עם סגנונות שונים, כמו במשחקי ההכנה, אבל אני לא חושב שזה משהו שצריך להדאיג יותר מדי".

בנקודה הזאת, רגע משעשע התרחש במהלך מסיבת העיתונאים, כאשר כתב סיני שאל אותו שאלה מחולקת באנגלית ובסינית על תקופתו בגוואנגז'ו אברגרדה, מה שגרם למכשיר התרגום של פאוליניו להשתגע קצת והוא החל לצחוק והתנצל. המתורגמנית גם "תרמה" לעניין. מיד לאחר מכן, הסביר פאוליניו כי מדובר במילה בסינית שחבריו לשעבר בגוואנגז'ו היו צוחקים עליו כשהיה אומר אותה. עוד הוסיף הקשר: "האוהדים והשחקנים תמיד היו נחמדים אליי. סין פתחה את הדלת בפניי ואפשרה לי ליהנות ממנה ולחזור לשחק כדורגל".

שחקני ברזיל מתאמנים (רדאד ג'בארה)שחקני ברזיל מתאמנים (רדאד ג'בארה)

החיבור המיוחד בין שחקני הנבחרת: "זה ברור מאוד, אנחנו צריכים לקחת אחריות ביחד. כדורגל היום השתנה מאוד, שחקנים מסוימים כבר שיחקו במונדיאל וחלק לא, כמו טיאגו סילבה שזה יהיה השלישי שלו. צריך לחלוק את הידע עם הצעירים. אני למדתי ממנו ומדני אלבס. זה לא משנה כמה מונדיאלים שיחקת, לכל אחד יש משהו להוסיף לנבחרת. אנחנו צריכים להיות שמחים לכל אורך הטורניר. אנחנו מדברים הרבה אחד על אחד, זו אחת הקבוצות הכי טובות ששיחקתי בהן. הייתי אומר את זה גם אם לא הייתי מוזמן, בגלל החברות הגדולה בינינו".

היכולת שלו מבחינה אישית: "תמיד היו לי עליות וירידות במהלך הקריירה, אבל תמיד הייתי מקצוען למרות הביקורות. אני עובד קשה מאוד, אני לומד על המגרש ומחוצה לו בכל הזדמנות שניתנת לי. זה הרגע הגדול ביותר בקריירה שלי. קיבלתי תמיד ביקורות וזה גרם לי לעבוד, בשביל זה משלמים לי".

שחקני ברזיל מתאמנים (רדאד ג'בארה)שחקני ברזיל מתאמנים (רדאד ג'בארה)

על מריו פרננדס, שחקנה הברזילאי המתאזרח של נבחרת רוסיה: "קצת מוזר לי לראות שחקן מייצג מדינה אחרת, אני זוכר אותו מהליגה הברזילאית, אבל אני לא רוצה להתייחס לזה יותר".

אסור לפספס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */