יום חמישי, 18.04.2024 שעה 22:43

איתני הטבע לצדו: נדאל בחצי גמר הרולאן גארוס

הספרדי, שהיה בפיגור מול שוורצמן אך נהנה מהפסקת גשם, חזר ל-1:3 במערכות. האלפ בגמר. גלושקו עלתה לחצי גמר נוסף בתאילנד, נדל ולשם בחצי הגמר בת"א

|
רפאל נדאל מרוצה (רויטרס)
רפאל נדאל מרוצה (רויטרס)

רפאל נדאל התקרב היום (חמישי) למרחק של שני משחקים מהתואר ה-11 שלו ברולאן גארוס, כאשר השלים ניצחון 1:3 במערכות על דייגו שוורצמן הארגנטיני (12 בעולם), 6:4, 3:6, 2:6 ו-2:6 בדרך לחצי הגמר. 

שוורצמן הדהים את מלך החימר אתמול כשלקח ממנו מערכה בטורניר לראשונה מאז 2016, ואף הוליך עם יתרון שבירה במערכה השנייה, אבל אז הגיע הגשם שדחה את המשך המשחק המרתק בין השניים ואיתו הסתיים גם המומנטום של שוורצמן. 

דייגו שוורצמן (רויטרס)דייגו שוורצמן (רויטרס)

עוד אתמול השלים הספרדי שלושה משחקונים ועלה ל-3:5, והיום עם חידוש המשחק השלים 3:6 במערכה השנייה ו-2:6 בשתי המערכות הבאות.

בחצי הגמר יפגוש נדאל את חואן מרטין דל פוטרו הארגנטינאי, שחוזר למעמד חצי הגמר בפעם השנייה בקריירה בפאריס, לראשונה מאז 2009, אחרי שגבר על מארין צ’יליץ’ 6:7 (5), 7:5, 3:6 ו-5:7. הארגנטינאי, מהשחקנים האהובים בעולם, התרגש מאוד בסיום ובין הדמעות אמר: “קשה לי לדבר. חלף המון זמן מאז הפעם הקודמת. אחרי כל הפציעות חשבתי לא פעם לפרוש. אני מודה לכולם על התמיכה, אני גאה להיות פה”.

דל פוטרו, שבשיאו דורג 4 וזכה באליפות ארה”ב הפתוחה, הצליח העונה לחזור בגדול לטופ-10 לראשונה מזה שנים ארוכות ועשוי לחזור לטופ-4 אחרי הטורניר.

חואן מרטין דל פוטרו (רויטרס)חואן מרטין דל פוטרו (רויטרס)

המשחק הופסק אתמול בשובר השוויון של המערכה הראשונה במצב של 5:5. דל פוטרו חזר עם שתי נקודות מהירות וזכה במערכה הראשונה. במערכה השנייה הקרואטי שבר ל-5:6 והגיש למערכה בהצלחה. צ’יליץ’ גם עלה ל-0:2 בשלישית אבל דל פוטרו שבר בחזרה ל-3:3 והמשיך עם עוד שלושה משחקונים לעבר זכייה במערכה. הפינאלה הגיע כשדל פוטרו שבר ל-5:6 במערכה הרביעית ועם הניצחון הגיעו הדמעות.

סימונה האלפ, הראשונה בעולם, תחזור בפעם השלישית בקריירה לגמר הרולאן גארוס אחרי ניצחון ענק על אלופת 2016, גרביניה מוגורוסה, 1:6 ו-4:6. האלפ עלתה אגרסיבית וחדה מאי פעם ותוך מספר דקות הוליכה 0:5. הספרדיה שהביסה את שראפובה בסיבוב הקודם השיגה משחקון אבל האלפ השלימה 1:6. המערכה השנייה הייתה תחרותית הרבה יותר. מוגורוסה ברחה ל-1:3 אבל האלפ לא נמוגה ואחרי הרבה ראלים ארוכים וכדורים לפינות השוותה ל-4:4.

אז הגיע המשחקון המרתק במשחק שכלל 10 מצבי שוויון ובמהלכו האלפ הצילה 4 נקודות שבירה עד שאחרי דקות ארוכות שברה ל-4:5, לפני שהגישה לניצחון.

סימונה האלפ. בדרך אל הגמר (רויטרס)סימונה האלפ. בדרך אל הגמר (רויטרס)

האלפ, שהפסידה בגמר 2014 לשראפובה ובגמר 2017 לאוסטפנקו ובתחילת השנה נוצחה בגמר אוסטרליה ע”י קרולין ווזניאקי, תישאר ראשונה בעולם אחרי הטורניר אבל זכייה ראשונה בגראנד סלאם תעמוד שוב על כתפייה.

מי שתעמוד בדרכה של האלפ לתואר הנכסף היא אלופת ארה"ב הפתוחה סלואן סטיבנס, שגברה בדרבי אמריקאי על מדיסון קיז 4:6 ו-4:6. במשחק ששיחזר את גמר אליפות ארה”ב הפתוחה 2017. קיז הייתה הפעם הרבה יותר תחרותית אבל לא ממש סיכנה את חברתה הטובה לאורך המשחק. 

“זה תמיד קשה לשחק מול חברה טובה מארצך. אני אוהבת לשחק פה זו הזדמנות נפלאה עבורי ואני מחכה כבר לגמר”, אמרה סלואן בסיום.

גלושקו עלתה לחצי גמר נוסף בתאילנד, נדל ולשם בחצי הגמר בת"א

בצל הרולאן גארוס נערך השבוע טורניר בסך פרסים כולל של 25,000 דולרים במועדון מכבי צפון בתל אביב. המחבט מספר 2 של ישראל עידן לשם (356) עלה לחצי הגמר, כשניצח את אלכסנדרו בגה מאיטליה (333) 3:6 ו-4:6. בחצי הגמר יתמודד לשם מול פטר קובלט מארה"ב (470).
 
בנשים, ניקול נדל (1,027) בת ה-18 עלתה לחצי גמר טורניר הנשים (15,000 דולר) והיא תתמודד מול סדפמו טוליבובה מבלארוס (903). מי שעושה חיל משבוע לשבוע היא יוליה גלושקו, שאחרי שזכתה בטורניר בתאילנד בשבוע שעבר, זכייה שהבטיחה לה זינוק למקום ה-246 בעולם, רשמה גם השבוע שלושה ניצחונות רצופים בטורניר דומה נוסף בתאילנד והפכה פיבוריטית לזכייה. גלושקו תשחק בחצי הגמר מול זוזנה סולחובה מסלובקיה (723). זכייה בטורניר נוסף תקרב את גלושקו בחזרה לטופ 200.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */