יום חמישי, 18.04.2024 שעה 20:47

חיזוק לסייפת חטואל: נעמת פנתה לביה"ד לספורט

לאחר שנענתה בסירוב להשתתף באליפות אירפה בעקבות התאוששות מניתוח קיסרי, תנועת הנשים הגישה בקשה להצטרף לעתירה: "ההוראה הקיימת בתקנון מפלה נשים"

|
דלילה חטואל (הוועד האולימפי בישראל)
דלילה חטואל (הוועד האולימפי בישראל)

איגוד הסיוף סירב לאפשר לסייפת דליה חטואל ברוך להשתתף באליפות אירופה לאחר שנעדרה מתחרויות קודמות, בעקבות התאוששות מניתוח קיסרי, כעת המאבק עולה שלב.  נעמת, באמצעות היועצת המשפטית של הארגון, עו"ד גלי עציון, פנתה לבית הדין לספורט בבקשה להצטרף להליך המשפטי שהחל. הצעד נעשה על דעתה ובברכתה של הסייפת דלילה חטואל ברוך. כזכור, ראשיתה של הפרשה בשנת 2017 אז הייתה הספורטאית המצטיינת בהיריון.

דלילה חתואל (הוועד האולימפי)דלילה חתואל (הוועד האולימפי)

בחודש דצמבר של אותה שנה ילדה בן בניתוח קיסרי. עקב ההשלכות הרפואיות של ההליך הכירורגי, אסרו הרופאים על חטואל ליטול חלק בפעילות פיזית ובתחרויות. במהלך חודש מרץ 2018 וחרף העובדה שרופאים הנחו את חטואל לשוב למעגל התחרויות רק החל מחודש אפריל 2018, ביקשה הספורטאית להירשם לתחרות גביע המדינה. בסופו של דבר נאלצה הספורטאית לוותר על התחרות, אך ורק מסיבות הקשורות בלידה - והניתוח הקיסרי שעברה. מיד כשהתאפשר בריאותית לחטואל לשוב לפעילות, היא ביקשה להירשם לאליפות ישראל. איגוד הסייף סירב לרשום את הספורטאית לאליפות ישראל בטענה שעל פי תקנון המשנה אין היא זכאית להתחרות באליפות ישראל היות והיה עליה להתחרות בתחרות אחת לפחות לפני אליפות ישראל.

כאמור, הסיבה היחידה בגינה לא יכלה הספורטאית לעמוד בתנאי הנטען, הייתה היותה בהריון ולידת בנה התינוק בניתוח קיסרי.  איגוד הסיוף,  שמתנגד לבקשת ההצטרפות, טען בין השאר  שאין כל  הפליה מגדרית, שמדובר בקריטריון שוויוני והוגן ובכל מקרה שאף לא אחת מהסייפות עמדה בו. עובדה לא נכונה שכן הסייפת מארי דבורקין מהמועדון של חטואל דווקא עמדה בדרישות ונוסעת לאליפות אירופה.

דלילה חטואל (רויטרס)דלילה חטואל (רויטרס)

בנעמת מסבירות, כי זו בדיוק הסיבה שהן מבקשות להצטרף לעתירה. “תשובת האיגוד מבטאת בדיוק את חוסר ההבנה של גורמים רבים בספורט, מה ההבדל בין שוויון פורמלי ומהותי ויש הבדל דרמטי ביניהם. הערעור הזה עוסק בזכותה של ספורטאית להמשיך ולהתחרות, מבלי להיות מופלת לרעה רק על רקע היותה אישה ובפרט על רקע הריון ולידה. יש לבטל כל הוראה, אשר אינה עולה בקנה אחד עם עקרונות היסוד של שוויון, עלולה לגרום להפלייתן לרעה של נשים המתמודדות בענפי הספורט השונים ועומדת בסתירה לעקרונות אי הפליה הקבועים בחוק הספורט התשמ”ח  1988”.
יו”ר נעמת, גליה וולוך, הוסיפה: “המצב הקיים היום בספורט הוא בלתי מתקבל על הדעת.  נערות ונשים לא מקבלות הזדמנויות שוות בענפי הספורט השונים.  ואפילו  בתחום הזה, שהוא ספורט אישי ומופרד, הן נדרשות בשנת 2018 לבחור בין קריירה ספורטיבית למימוש זכות להורות. אין מדובר במקרה פרטני בלבד של סייפת מצטיינת, אלא במאבק להבטחת שוויון הזדמנויות אמיתי מהותי לספורטאיות, תוך הכרה בשוני הנובע מהיותן נשים”.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */