יום חמישי, 28.03.2024 שעה 15:11

מאחורי הקלעים: ביטול המשחק של ארגנטינה

החשש שצץ כבר לפני 10 ימים, הנזק של השרה מירי רגב, השתיקה של עופר עיני שפגעה וטענת המארגנים - ההתערבות הפוליטית לא גרמה לביטול ההגעה של מסי

|
שחקני נבחרת ארגנטינה (רויטרס)
שחקני נבחרת ארגנטינה (רויטרס)

אריאל רבר מחברת קומטק יצא לפנות בוקר לברצלונה כדי להיפגש עם יו"ר ההתאחדות הארגנטינאית וחברת טרניאוס, איתה נסגר המשחק של ארגנטינה בישראל. אך גם מארגני המשחק יודעים שהסיכוי להציל את הגעת נבחרת ארגנטינה וליאו מסי לישראל הם קלושים, וצריך להתפלל לנס שהמצב יתהפך.

כבר לפני עשרה ימים מארגני המשחק חששו מביטול שלו, כאשר החל המצב הביטחוני בדרום להתחמם בעקבות ההסלמה. נוצר מצב שהמשחק היה על סף ביטול, כאשר ברגע האחרון הגיעה הרגיעה – והמשחק תוכנן להתקיים.

בארגנטינה בטוחים: המשחק היה מתקיים בחיפה

נכון, המשחק הזה ידע התערבות פוליטית לא קטנה של השרה מירי רגב עם רוח גבית ממשרד ראש הממשלה, מה שאילץ את מארגני המשחק להעביר אותו מאצטדיון סמי עופר בחיפה לאצטדיון טדי בירושלים. רגב גם מיהרה לתהות האם מסי ילחץ את ידה או לא והכניסה מימד פוליטי לתוך המשחק הזה. היה גם מאבק בין שר האוצר משה כחלון שרצה שהמשחק יתקיים בחיפה בעוד רגב עבדה לא מעט כדי שהמשחק הזה יהיה רק בירושלים.

לא מן הנמנע שאם המשחק היה מתקיים בחיפה בלי הרעש התקשורתי שנוצר בעקבות קיומו המתוכנן בירושלים, כל ההגעה הייתה עוברת יותר בשקט. לא שמענו את יו”ר ההתאחדות לכדורגל, עופר עיני, ששתק. ההתאחדות עשתה דבר שלא יעשה: מכרה את הנבחרת לזכיין פרטי. אין בעיה שיזם פרטי יממן, אך ההתאחדות לא הייתה יכולה להוציא ממנה את השליטה. ההתאחדות לא קבעה כלום וזו שערורייה שמכרו נכס לאומי ונתנו ליזם לקבוע וההתאחדות לא עשתה דבר. עיני טעה והשתיקה שלו, שתסתיים ב-16:30 במסיבת עיתונאים, לא הייתה במקום. ההתנהלות הייתה לא נכונה.

עופר עיני. השתיקה - טעות (רדאד ג'בארה)עופר עיני. השתיקה - טעות (רדאד ג'בארה)

לצד זה החל בלאגן סביב מכירת הכרטיסים למשחק ומכל הכיוונים ההתמודדות שתוכננה נראתה כמו בעיה אחת גדולה. גם מאמן ארגנטינה חורחה סמפואלי לא אהב את עצם קיום המשחק בישראל והעביר על כך ביקורת גדולה.

מסי ואגוארו. לא יגיעו (רויטרס)מסי ואגוארו. לא יגיעו (רויטרס)

המדינה נתנה אישור למימון של 2.7 מיליון שקל לצורך המעבר לירושלים, אך עם כל ההתערבות הפוליטית הגסה של השרה רגב ועם כל הביקורת הציבורית על כך,  מארגני המשחק, שלא אהבו את ההתערבות, אמרו היום: “אין קשר בין המעבר לירושלים לרצון לביטול המשחק. זה רק בגלל האיומים שקיבלו שחקני ארגנטינה, אין קשר לירושלים. אם השחקנים לא היו מקבלים את האיומים אז המשחק היה מתקיים".

זו לא פעם ראשונה שג'יבריל רג'וב מחבל וגורם נזק לקיום משחקים בישראל. בזמנו ברצלונה הייתה צריכה לקיים משחק בישראל מול נבחרת מעורבת של שחקנים יהודים ופלסטינים, אך רג'וב התנגד לכך בתוקף, הטיל וטו, ובסופו של דבר ברצלונה הסתפקה באימון ראווה.

רג'וב החל לפעול בשבוע האחרון באמצעות הצהרות שונות כדי לגרום לכל ארגוני ה-BDS להפעיל לחץ כדי שהמשחק הזה לא יתקיים. לצד זה, לאורך כל הימים האחרונים הארגנטינאים בכלל לא סגרו לו"ז סופי מול מארגני המשחק. כל הזמן הם דחו ודחו, וזה לא הריח טוב.

ג'יבריל רג'וב. פעל לביטול המשחק (רויטרס)ג'יבריל רג'וב. פעל לביטול המשחק (רויטרס)

היום היה אמור להגיע לישראל יו"ר ההתאחדות הארגנטינאית יחד עם בכירים בנבחרת והיו צריכים לסגור את הלו"ז בשעות הערב. זה גם נראה לא רציני מצד הארגנטינאים שחיפשו כנראה כל הזמן את הדרך לברוח מן המשחק הזה. על כל דבר שהם היו צריכים לעשות בישראל הם דרשו לקבל כסף, ניסו לסחוט ולסחוט עוד כספים.

מארגני המשחק כבר העבירו להתאחדות הארגנטינאית שני מיליון דולר על קיום המשחק וזה נעשה בשתי פעימות.

קיום המשחק בחוזה היה יכול להיות מבוטל רק אם היו טילים על ירושלים והייתה פורצת מלחמה. כך שמבחינה משפטית להתאחדות הארגנטינאית אין קייס והם יצטרכו לפצות את מארגני המשחק בכל הנזק שנגרם להם שמוערך בכמיליון דולר, וגם להחזיר להם כמובן את שני מיליון הדולר שכבר העוברו לחשבון הבנק.

לפני מספר שבועות, כשהיה חשש שאולי תהיה מלחמה, מארגני המשחק העלו רעיון שבמקרה כזה יעבירו את המשחק לאצטדיון קאמפ נואו, אך מבחינתם האפשרות הזו לא קיימת על הפרק מבחינת המשחק שהיה צריך להתקיים בשבת בטדי בירושלים.

פלייבאז סערת ארגנטינה
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */