יום שבת, 20.04.2024 שעה 03:59

ג'וקוביץ' הודח ברבע הגמר ע"י המדורג 72 בעולם

הפתעה ברולאן גארוס: מרקו צ'קינטו האיטלקי העיף את הסרבי במשחק משוגע - 3:6, 6:7 (4), 6:1 ו-6:7 (11:13). דומיניק תים ניצח את סשה זברב ועלה לחצי

|
נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)
נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)

חיכינו מתחילת הטורניר להפתעת ענק בטורניר הגברים והיא הגיעה. המדורג 72 בעולם מרקו צ'קינטו האיטלקי העיף במשחק של הטורניר את אלוף 2016 נובאק ג'וקוביץ’ אחרי דרמה אדירה 3:6, 6:7 (4), 6:1 ו-6:7 (11:13).

צ'קינטו בן ה-26, שמעולם לא שיחק בגראנד סלאם בקריירה שלו, היה מוכר לפני הטורניר רק לעכברי טניס בודדים ונכנס לטופ-100 רק בחודשים האחרונים, פתח בצורה משוחררת והעיף את ג'וקוביץ’ מהמגרש במערכה הראשונה. המערכה השנייה הגיעה לשובר שוויון וגם בו האיטלקי חזר מפיגור 4:3 לניצחון 4:7.

בשלב הזה הגיעה ההתפרקות של האיטלקי הלא מנוסה והסרבי חזר בגדול עם 1:6 בשלישית ו-1:4 ברביעית, והכל נראה בדרך לקאמבק של נולה, אבל אז צ'קינטו שמר על ההגשה והבין שעוד יש אופציה לחזור, ומכאן רשם ארבעה משחקונים רצופים בדרך ל-5:4, ומשם אחרי רגעים מותחים המערכה הגיעה לשובר שוויון, שהפך לשיא הטורניר עד כה, במהלכו האיטלקי החמיץ שלוש נקודות משחק וג'וקוביץ איבד שתי נקודות מערכה, עד הכדור האחרון שעלה בחבטת לוב אדירה ועקף את הסרבי עם 11:13 ענק.

מרקו צ'קינטו (רויטרס)מרקו צ'קינטו (רויטרס)

במסיבת עתונאים קצרה, ענה נובאק ג'וקוביץ בחטף על מספר שאלות כשפניו נפולות. למרות זאת, הסרבי הספיק לזרוק רמיזה לגבי המשך העונה: "לא בטוח שאשחק בעונת הדשא".
גם המנצח דיבר לאחר המשחק ואמר בהתרגשות: "התחלתי לשחק עם ביטחון ולא היה לי מה להפסיד. לא האמנתי שאחזיק מעמד אבל לקראת הסוף חזרתי להיות אגרסיבי ופשוט האמנתי בלב שאני יכול לנצח”. צ'קינטו הוא המדורג הנמוך ביותר שמגיע לחצי גמר רולאן גארוס מאז אנדריי מדבדב ב-1999.

צ'קינטו יפגוש את דומיניק תים האוסטרי שחזר בפעם השלישית ברציפות למעמד חצי הגמר ברולאן גארוס כשהביס את חברו אלכסנדר זברב הגרמני, המדורג 2 בטורניר, 4:6, 2:6 ו-1:6.

זברב, שניצח בשלושת משחקיו הקודמים במרתונים של חמש מערכות שכללו מאמץ פיזי ונפשי (חזר מפיגור בכל משחק), הגיע תשוש מכל הבחינות לרבע הגמר וכבר מתחילת המשחק התחיל לרדוף אחרי תים. בפיגור 2:0 במערכות זברב היה יכול לפרוש, אבל העניק את הכבוד לתים לנצח משחק מלא.

דומיניק תים (רויטרס)דומיניק תים (רויטרס)

הגרמני ירד מאוכזב, אבל הוא מסיים את טורניר הגראנד סלאם המוצלח בקריירה שלו. “אני מקווה שניפגש עוד פעמים רבות בגראנד סלאמים ובפעמים הבאות סשה יהיה כשיר במלואו", אמר תים, שהפך לאוסטרי הראשון בהיסטוריה שעלה לחצי הגמר שלוש פעמים.

אצל הנשים, מדיסון קיז האמריקנית עלתה לראשונה בקריירה לחצי הגמר בפאריס אחרי שגברה 6:7 (5) ו-4:6 על יוליה פוטינצבה הקזחית. קיז, שדורגה 13 בטורניר, הגיעה בשנה שעברה עד גמר אליפות ארהב הפתוחה והיא תחכה למנצחת בין סלואן סטיבנס (שניצחה אותה בגמר בארה”ב) לדריה קסטקינה מרוסיה. קיז תפגוש בחצי גמר כל אמריקני את אלופת ארה”ב הפתוחה סלואן סטיבנס, שעם הופעה מצוינת הביסה את דריה קסטקינה מרוסיה (הופעה ראשונה אי פעם ברבע גמר גראנד סלאם) 3:6 ו-1:6. השתיים שהן גם חברות טובות נפגשו בגמר אליפות ארה”ב הפתוחה בשנה שעברה.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */