יום שלישי, 16.04.2024 שעה 09:13

ביקורת על הופעת נבחרת ההתעמלות בספרד

שישה חישוקים על המשטח, נטישת עמדת ה”קיס אנד קריי” וציונים נמוכים: הנבחרת הישראלית אכזבה באליפות אירופה, גם בהתנהלות. היום: לינוי אשרם תתחרה

|
אירה ויגדורצ'יק (נעם מורנו)
אירה ויגדורצ'יק (נעם מורנו)

אולי זה המעמד שהבהיל ואולי זה באמת מה שהיא שווה, בכל אופן, נבחרת ההתעמלות האמנותית של ישראל רשמה את אחת מההופעות המאכזבות ביותר בשנים האחרונות באליפות אירופה שנערכה ביומיים האחרונים בגוואדלחרה שבספרד. לאחר שסיימה את דרכה אמש (שבת) בלי אף העפלה לגמר, גורמים בענף מותחים ביקורת על מצבה של הנבחרת, שמעבר לתוצאות בתחרות - לפיהן היא סיימה רק במקום ה-16 מתוך 19, הציגה גם התנהלות שלא הביאה הרבה כבוד.

הנבחרת שהחלה להתחרות לפני כשנה וחצי תחת אירה ויגדורצ’יק, גרמה לבכירים בענף להעביר ביקורת בעיקר על ההתנהלות של נציגותיה במהלך התחרות היבשתית. כך למשל, בסיום תרגיל החישוקים שלשום, בנות הנבחרת נטשו בבושת פנים את עמדת ה”קיס אנד קריי”, האזור בו הן היו אמורות לשבת ולהמתין לקבלת הציון שלהן. המתעמלות קמו למעשה לאחר שהמאמנות שלהן לא הגיעו ללוות אותן בירידה מהמשטח ועוד לפני שהניקוד שלהן הוצג, דבר שנחשב ללא מקובל.

רבים התייחסו לאירוע הזה במהלך התחרות. “לא יעלה על הדעת שקורה דבר כזה. זה פוגע בשמה הטוב של ישראל”, אמר גורם מהענף. לפי ההערכות של אנשי האיגוד, עלות העבודה של הנבחרת מתחילת 2018 מסתכמת בכ-700 אלף שקל. אומנם היכולת מדאיגה ביחס להיקף ההשקעה, אך התוצאות שנרשמו בסוף השבוע הזה לא באמת קריטיות, שכן המירוץ האולימפי לטוקיו 2020 יחל בספטמבר, באליפות העולם, ושם אסור יהיה להן להופיע כך שוב.

נבחרת ההתעמלות (אורן בן חקון)נבחרת ההתעמלות (אורן בן חקון)

בתחילת הדרך אגב, ויגדורצ’יק הבהירה בשיחות סגורות כי היא לא קיבלה את הסגל האיכותי ביותר שיכלה לקבל מתוך היצע המתעמלות שקיים בארץ ושלא ניתן לצפות להישגים גדולים מהנבחרת בהרכבה הנוכחי, כך שייתכן כי בקרוב יתבצעו בה אפילו כמה שינויים בגלל התוצאות האחרונות. יש לציין כי בתרגיל החישוקים הנבחרת קיבלה את דרגת הקושי הנמוכה ביותר מבין כל הנבחרות שהתחרו באליפות אירופה, עם ניקוד של 3.100, לאחר שהמתעמלות הפילו את החישוקים פעם אחר פעם ובשלב מסוים היו על המשטח גם שישה חישוקים.

בענף ההתעמלות הישראלי מצפים להופעה טובה יותר מהמתעמלות האישיות, שאולי ישכיחו את האכזבה מהנבחרת. לינוי אשרם, שפרצה בענק באליפות אירופה שעברה עם זכייה בשתי מדליות ארד, תנסה שוב להוכיח שהיא אחת מהמתעמלות החזקות ביותר ביבשת. לצידה תתחרה גם ניקול זליקמן. השתיים יבצעו הופעה מהירה יחסית, שכן בתחרות הזו יחולקו רק שלוש מדליות במסגרת הקרב רב ולא יתקיימו גמרים למכשירים הבודדים.

אסור לפספס
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
נגןמתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
מתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
נגןחכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
חכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */