יום שישי, 19.04.2024 שעה 15:55
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

מאחורי הקלעים: המאבק בין טביב לאוהדי בית"ר

שבועיים לאחר ההודעה של הבעלים שהוא רוצה למכור את הקבוצה, ONE עושה לכם סדר במאבק בין טביב לחלק מארגוני האוהדים, שאחראים על המחאה נגדו

|
יחסינו לאן? אלי טביב ובית
יחסינו לאן? אלי טביב ובית"ר ירושלים

שבועיים עברו מאז שהודיע אלי טביב שהוא זז הצידה ורוצה למכור את בית"ר ירושלים. במהלך השבועיים האלה, חלק מאוהדי בית"ר הגיעו אליו הבית ולחנות האופנה של דנה אשכנזי אשתו כדי למחות, כשהמחאה עוד צפויה להימשך.

הרבה סימני שאלה עולים סביב עתידו של המועדון, אבל כדי לעסוק בעתיד ולהבין לאן הוא הולך צריך לעצור רגע ולנסות להבין על מה כל המהומה, מה קרה מאז ההפסד בגמר גביע המדינה, מהן הטענות של אוהדי בית"ר ומהן התשובות שמקבלים מראשי המועדון בבית וגן. בהורדת הידיים בין אלי טביב לאותם אוהדים שמפגינים נגדו אף אחד לא ינצח ותהיה מפסידה אחת: בית"ר ירושלים.

קיבלת בחינם תן בחינם

את המשפט הזה ניתן לשמוע מאוהדי בית"ר בכל פעם שעולה האופציה למכור את הקבוצה. הטענה של אותם אוהדים היא שאם טביב קיבל מארקדי גאידמק את בית"ר ללא תמורה כספית הוא צריך לתת אותה בחינם. אז ככה, אין שום סיכוי שטביב יעזוב את בית"ר מבלי שיחזיר את סכום ההשקעה שלו במועדון. הבעלים דורש סכום שנע סביב 40 מיליון שקלים ומוכן להיפגש עם כל מי שרוצה לרכוש את בית"ר. טביב לא ייתן את הקבוצה בחינם, גם את הפועל תל אביב הוא לא מסר בחינם למרות מחאות קשות נגדו מצד האוהדים באדום. בחינם זה לא יקרה ומפה צריך להתחיל.

טביב מודיע על עזיבה ויורה לכל הכיוונים


מכירת הקבוצה

ההודעה של אלי טביב על כך שהוא רוצה לעזוב את בית"ר ירושלים אמנם יצאה לפני כשבועיים, אך הבעלים כבר סיפר לאנשים הקרובים אליו כי ההחלטה לסיים את דרכו במועדון התקבלה הרבה לפני משחק גמר הגביע באצטדיון טדי. "גם אם בית"ר הייתה זוכה בגביע, טביב היה מכנס מסיבת עיתונאים ומודיע על כך שהוא עוזב את הקבוצה והולך למכור אותה. למרות ההשקעה שלו במועדון, מאז אירועי העונה שעברה והמלחמה שלו לבד בגזענות הביאו אותו למסקנה שהוא סתם מבזבז את הזמן שלו. אין קשר בין ההפסד בגביע להודעה על עזיבתו", מספר גורם המקורב לטביב. עד כה, בעיריית ירושלים לא הביאו מועמד לרכישת הקבוצה, גם מסמך התנתקות מטביב עדיין אין, כי אין רוכש, אבל בבית"ר פועלים גם באופן עצמאי בנושא, מתוך אמונה שהפעם טביב באמת רוצה לעזוב.

לה פמיליה

אוהדי הגוש המזרחי, שעיקרם קשור לארגון האוהדים לה פמיליה, לא רוצים את טביב בבית"ר. הטענות שלהם הם שבעל הבית הוא סוחר שרק רוצה להרוויח כסף מהמועדון, להביא שחקנים בזול ולמכור ביוקר, למכור נכסים (שחקנים קיימים שהצליחו) של הקבוצה ובמקומם להביא שחקנים עלומי שם ולהשביח אותם ולצד זה ועל הדרך, למנות מאמנים שיהיו כפופים למרותו. בנוסף לכל אלה, טביב הטיל סנקציות על ארגון האוהדים לה פמיליה והוא כבר ממזמן לא מעניק להם את ההטבות אליהן היו רגילים בשנים עברו (זכות ראשונים לכרטיסים למשחקי חוץ, אפשרות למכור מוצרים של לה פמיליה עם סמל המועדון באזור אצטדיון טדי או מחוצה לו, חוסר מוטיבציה לעזור להם בהרמת תצוגות עידוד, התעלמות מצד הנהלת הקבוצה לדרישות האוהדים, ועוד).

אוהדי בית"ר ירושלים (רדאד ג'בארה)אוהדי בית"ר ירושלים (רדאד ג'בארה)

כשטביב הגיע לבית"ר, הוא ישב עם ראשי לה פמיליה, אחרי שאמר לעצמו שצריך לתת להם הזדמנות, אפילו אם מדובר בארגון שעשה את המוות לאיציק קורנפיין, ללא מעט מאמנים בבית"ר, לשחקנים ואפילו לבעלים קודמים. אבל מאז אירועי שרלרואה, טביב התנתק מלה פמיליה באופן חד צדדי ולא היה מוכן לדבר איתם או להיפגש איתם. לטענת אנשי בית"ר ירושלים, השיא הגיע כשטביב נלחם בגזענות בצורה חסרת תקדים, דרש להוקיע את השירים "שיישרף לכם הכפר" ו-"הקבוצה הגזענית של המדינה" ומעל הכל (שוב על פי טענות אנשי בית"ר ירושלים) ביטל לארגון את האפשרות למכור מוצרים שהכניסו להם כסף - נקודת הרתיחה במאבק בין הצדדים. בלה פמיליה טוענים שהכסף הלך לטובת תצוגות עידוד אבל בבית"ר מספרים כי מאז שלקחו את מכירת המרצ'נדייס לידיהם, המועדון מצליח להכניס לקופה עשרות אלפי שקלים בכל חודש ושהכסף הזה היה בעבר היה מגיע לידיהם של הלה פמיליה, לכאורה.

תיאום ציפיות

אם אוהדי בית"ר ירושלים שאלו את עצמם מהן המטרות של הקבוצה בכל עונה, אז הגיע הזמן לעשות סדר; המטרות מאז שהגיע טביב הן להגיע לאירופה, ובצד זה השאיפה היא להתחרות על כל התארים. ככה בדיוק.

אלי טביב רוצה להצליח אבל בשבילו להגיע לאירופה זו הצלחה, עבור האוהדים הצלחה היא אליפות ופה הפער בין הצדדים. שאלי טביב נשאל מדוע הוא לא בונה קבוצה מפחידה כמו באר שבע ומכבי תל אביב כדי לזכות באליפות התשובות שלו היו ברורות: "אפשר לקחת אליפות עם תקציב שפוי והיינו קרובים לזה העונה".

מיץ' גולדהאר. בניגוד למכבי, לבית"ר יש תקציב מוגבל (שחר גרוס)מיץ' גולדהאר. בניגוד למכבי, לבית"ר יש תקציב מוגבל (שחר גרוס)

דבר נוסף שאוהדי בית"ר חייבים להבין, לקבוצה יש בעל בית עם תקציב מוגבל ושאין לו שום כוונה להשתולל מבחינה כספית, אין ברירה אלא לקבל את זה עד שיגיע מישהו אחר שייקח את הקבוצה ואז לקוות שהוא יהיה פזרן כמו גולדהאר, אלונה או אולי גאידמק.

טביב לא רצה לזכות בגביע ולא רוצה אליפות

זו אחת הטענות שנשמעות ביציעים בטדי, אבל כשמפנים לטביב ואנשיו את הטענה הזו הם צוחקים. "אלי טביב רוצה מאוד להצליח, אם בנאדם משקיע זמן וכסף מהכיס שלו הוא עושה את זה בשביל להיכשל?" שואל גורם המקורב מאוד לבעלים ומוסיף: "הטענות שטביב לא רוצה תואר כדי לא לשלם מענקים לשחקנים היא מגוחכת, כל תואר רק מעלה את קרנה של בית"ר והכסף של הבונוסים זה כסף קטן אחרי ההשקעה של טביב, שהוציא בעונה האחרונה כמה מיליונים כדי לרוץ עד הסוף. את סילבסטר הוא הביא בשביל לסיים מקום שלישי? ברור שלא".

שחקני בית"ר חוגגים. בשביל טביב אירופה זאת הצלחה (איתי כהן)שחקני בית"ר חוגגים. בשביל טביב אירופה זאת הצלחה (איתי כהן)


בובה על חוט

כמעט כל מאמן שהגיע לבית"ר בעידן אלי טביב סיים את דרכו כשביציעים קוראים לו “בובה על חוט”. אף מאמן לא זכה לעדנה מהיציעים בטדי, את סלובודן דראפיץ' קיללו בתחילת העונה שלו בבית"ר בלי סוף, על שרון מימר איימו, על רן בן שמעון לגלגו, ואת בני בן זקן ומנחם קורצקי בכלל לא רצו לראות דורכים בבית וגן וירדו לחייהם. לכל אלה טביב התערב ולכן הטענה שהמחאה באה גם בגלל שטביב התערב לבן זקן העונה היא תלושה מהמציאות, כי טביב התערב לכל המאמנים שהיו בבית"ר בשנים האחרונות.

בני בן זקן. בובה על חוט? (נעם מורנו)בני בן זקן. בובה על חוט? (נעם מורנו)

מה שלא כולם יודעים זה שטביב כבעלים כל הזמן היה מעורב בנושאים המקצועיים בקבוצה. כל מי שמהלל את ההצלחה של דראפיץ' ושי ברדה בבית"ר, את גיא לוי, את ההצלחה של שרון מימר שהחליף את בן שמעון וכמובן את זו של בן זקן, צריך להבין דבר אחד, טביב התערב לכולם. הוא גם קבע דברים מקצועיים בהפועל תל אביב לאלי גוטמן, הוא מתערב ומעורב כל הזמן, רק שהעונה, בגלל הנבצרות שלו, המצלמות במשחקים היו עליו והכל נראה פחות טוב לעין. להודעות שירדו מהיציע לבן זקן כולם נחשפו העונה, אבל זה קרה עם כל מאמני בית"ר בשנים האחרונות.

המלחמה בגזענות

אחד הדברים שהוציאו את טביב מדעתו בכל פעם מחדש היא העובדה שבגלל התנהגות חלק מהקהל הוא צריך להגיע לבתי הדין של ההתאחדות לכדורגל כל שבוע. מדובר במלחמה של טביב לבד אל מול האוהדים בגלל הגזענות, האוהדים טוענים שלטביב אין בעיה עם הגזענות אלא שרק הכסף מעניין אותו, אבל בסופו של דבר יש את השורה התחתונה מבחינת הבעלים והיא שבכל עונה הוא נאלץ להוציא כסף מעבר לתקציב שהעמיד בגלל כסאות שבורים, קריאות גזעניות, זריקת חפצים, רדיוסים וסגירת יציעים. זה קרה גם באירופה כשבית"ר אירחה את ואשאש ללא קהל וקיבלה קנס מאופ"א על התנהגות אוהדים.

קהל בית"ר. טביב מנסה להילחם בגזענות (ניר בוקסנבאום)קהל בית"ר. טביב מנסה להילחם בגזענות (ניר בוקסנבאום)

האוהדים ביציע המזרחי שרים כשהם שמחים: "לראות את אלי משלם". אז בסדר, זו יכולה להיות גם ציניות או התגרות, אבל בסופו של דבר, במקום להחתים את חן עזרא לעוד עונה בסכום של 230 אלף דולר, הכסף הולך לקנסות. ככה טביב רואה את המצב ואי אפשר יהיה לשנות את זה.

במקום להשאיר שחקנים מוכרים שחקנים

זו אחת הטענות המרכזיות כנגד טביב, שהוא רק רוצה להשביח שחקנים ולמכור אותם, זה קרה עם לא מעט שחקנים מאז שטביב רכש את בית"ר. יש כאלה שטוענים שטביב עושה את כל הבלגן עכשיו עם האוהדים והעזיבה שלו כדי להכשיר את הקרקע למכירת עוד שחקנים העונה ולצמצם את ההשקעה שלו במועדון. יכול להיות שזה נכון, אבל לאנשי בית"ר יש הסבר לתופעה מעניינת שטביב לא מוכן להיות חלק ממנה: "יש שחקנים בהפועל באר שבע,  במכבי חיפה ובמכבי תל אביב שמרוויחים סכומים שגם אם היו הולכים לשחק בחו"ל הם לא היו מרוויחים. זה נהיה אבסורד ששחקן יעדיף לשחק בישראל ולא בבלגיה או אפילו ספרד כי פה משלמים לו יותר, זה מטורף", אומר גרם בבית"ר.

עומר אצילי. טביב לא יתחרה בסכומים האלה (נעם מורנו)עומר אצילי. טביב לא יתחרה בסכומים האלה (נעם מורנו)

אוהדי בית"ר צריכים להבין, טביב לא חושב שיש שחקן ישראלי שמגיע לו להרוויח 300-400 אלף דולר לעונה, ולכן טביב לעולם לא ינחית בבית וגן שחקנים יקרים ותמיד יעדיף להביא שחקנים רק במחירים שפויים.

אתלטיקו מדריד כמשל

טביב פעם הסביר לאנשים ששאלו אותו למה הוא לדוגמה לא מתחרה עם מכבי חיפה על שחקן כמו מאור בוזגלו. וזה היה פשוט: "אין לבית"ר ירושלים תקציב בלתי מוגבל, אין לי שום כוונה לשלם את מה שאחרים מוכנים לשלם". טביב לא משחק את המשחק של יענק'לה, מיץ' ואלונה, שבסופו של דבר, עם כל ההשקעה שלהם, רק קבוצה אחת מסיימת במקום הראשון.

דייגו סימאונה. אתלטיקו היא המודל (La Liga)דייגו סימאונה. אתלטיקו היא המודל (La Liga)

אחת הדוגמאות שמשתמשים בהן בבית וגן היא אתלטיקו מדריד או אפילו ארסנל האנגלית. מדובר בקבוצות פאר שלא מדגדגות תקציבית את ברצלונה וריאל מדריד בספרד או את מנצ'סטר יונייטד, סיטי וצ'לסי באנגליה. יש שם מחאות? שחקנים לא נמכרים מהקבוצות הללו לקבוצות הגדולות יותר ביבשת? זו המנטרה בבית"ר ירושלים. אוהדי בית"ר צריכים להבין שהם היום בליגת העל לא מתחרים בכסף של באר שבע ומכבי תל אביב, הכוח שלהם הוא דווקא הם עצמם, כי ביציעים הם יותר גדולים מכל קבוצה אחרת בארץ.

הם צריכים לצפות להצלחות, ליהנות מכדורגל אטרקטיבי, מקבוצה שמבקיעה כ-70 גולים בעונה, עד שיגיע רוכש עם כיסים מנופחים שגם ישקיע ויהפוך את בית"ר לקבוצה שהייתה לה עם ארקדי גאידמק. אגב, גם אז היו כאלה מאוהדי בית"ר שאמרו שהאליפויות עם ארקדי נקנו בכסף.

הסוחר ממיאמי

אלי טביב לא פעם נתקל בשאלה למה כל שחקן שמצליח בבית"ר נמכר, למה הוא לא שומר על השלד, איך שחקן כמו איתי שכטר לא נשאר, איך שלומי אזולאי נמכר, למה אצילי לא קיבל יותר כסף. טביב הסביר פעם בשיחה שקיים בבית וגן עם עובדי המועדון את האג'נדה שלו: "את אלי דסה ואזולאי מכרתי אחרי שרלרואה, הם רצו ללכת להרוויח יותר, יכולתי למנוע את זה? מה קרה בסוף? הייתה לנו קבוצה יותר טובה באותה עונה. בכל העולם נמכרים שחקנים, ליברפול לא מוכרת שחקנים? אז האוהדים שם יוצאים למחאות?".

פיליפה קוטיניו. גם ליברפול מוכרת שחקנים (רויטרס)פיליפה קוטיניו. גם ליברפול מוכרת שחקנים (רויטרס)

בשל העובדה שבית"ר, כל עוד טביב הבעלים שלה, תמיד תהיה מוגבלת כספית, היא תיאלץ למכור שחקנים ולהביא שחקנים אחרים, ככה זה יעבוד בעידן טביב, צריך להשלים עם זה עד שהקבוצה תימכר ולדאוג שגם תצליח מקצועית כדי שיגיע רוכש.

בבית"ר טוענים: "בלי מכירת שחקנים הקבוצה תקרוס כלכלית", ופה שוב חוזרים לשאלה האם טביב הוא האיש המתאים לבית"ר? אולי כן ואולי לא, אבל כרגע במציאות הקיימת, טביב לא מוכן להיות פזרן, זה האיש וזה בעל הבית של בית"ר. עכשיו האוהדים צריכים להחליט; האם לקבל את זה עד שיגיע רוכש או לפרק את הכל ולמוטט את המועדון שבשנים האחרונות רושם הצלחה (אירופה כמה שנים ברצף, ריצה לאליפות, גמר גביע).

אלי אוחנה ואלי טביב (עמרי שטיין)אלי אוחנה ואלי טביב (עמרי שטיין)

אולי לבאר שבע יש יותר כסף ולמכבי תל אביב יש בעל בית עשיר שזורק כסף ללא הכרה, אבל לבית"ר בכל השנים היה את הקהל שלה, שהאפיל על הכסף של הגדולים. כשהאוהדים אומרים שגם בזכותם מצליחים להשביח שחקנים, אולי יש בזה משהו, אבל אם בסופו של דבר הדרך של טביב הובילה אותו להצלחות בהפועל תל אביב, זה יכול לקרות גם בבית"ר, כי יש לה קהל אדיר שרק צריך להבין עם מי יש לו עסק עד שיגיע רוכש עם הון כספי.

טביב מעוניין למכור את הקבוצה וישמח לתת אותה לאדם שיסכים להשקיע מאות מיליונים בעונה, אין לו בעיה עם זה, להפך. כל מה שצריך זה שיגיע מישהו רציני שישלם לטביב את ההשקעה שלו בבית"ר וטביב יגיד תודה ויילך הביתה.

המחאה

המחאה של חלק מאוהדי בית"ר ירושלים לא תוביל לשום מקום. טביב לא ימסור את הקבוצה ללא תמורה, מבחינת הנהלת בית"ר שאותם אוהדים יעשו חרם צרכנים, שלא יקנו מנויים ולא יגיעו לטדי. אבל כולם מבינים שצריך לעשות משהו שאולי יביא לשקט. אם טביב זז הצידה אולי זה הזמן של האוהדים לבחון איך הקבוצה שלהם תיראה בלי מעורבות של הבעלים וכשאלי אוחנה בפרונט (בהנחה שטביב באמת יזוז הצידה).

אוהדי בית"ר בהפגנה מול ביתו של טביב (משה חרמון)אוהדי בית"ר בהפגנה מול ביתו של טביב (משה חרמון)

בית"ר מצליחה בשנים האחרונות. הגיעו לקבוצה שחקנים כמו אנטואן קונטה, איתי שכטר, עידן ורד ויאקוב סילבסטר, ואופיר קריאף חזר. טביב ניסה לבנות קבוצה כדי להיות בצמרת, העונה הוחתם שוער חדש ובלם מצוין. לבית”ר יש שלד טוב ואם רוצים שטביב יעזוב צריך לאפשר לו למכור, ואת המחאות לעשות ביציעים, שם בכל מקרה מרגישים את הכוח של אוהדי בית"ר ירושלים. "עד שהקומץ לא יעזוב את היציעים, אין עתיד לבית"ר, עם טביב או בלעדיו", אומר גורם במועדון הירושלמי. מנגד, אומרים לא מעט אנשים בירושלים: "בלי היציע המזרחי טדי זה בית קברות, האוהדים האלה דוחפים את הקבוצה בכל מקום, בית"ר לא הייתה מצליחה בלעדיהם".

המצב כעת לא ברור, טביב רוצה למכור, האוהדים רוצים שיעזוב, זו המטרה המשותפת של שני הצדדים. עכשיו רק נשאר לקבוע את הדרך לפרידה, האוהדים ימשיכו במחאות, טביב ימשיך לחפש רוכש, אך שני הצדדים יודעים שלאינטרס של כל אחד מהם צריך קבוצה יציבה, מצליחה וחזקה. בשלב הזה בית"ר צריכה גם את האוהדים שלה לצידה וגם את טביב לטובתה, עד שיגיע רוכש לקבוצה.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */