יום שישי, 29.03.2024 שעה 16:58

תחזית צרפתית: נדאל פייבוריט ושובה של סרינה

הרולאן גארוס בפתח ומלך החימר הבלתי מעורער הוא שוב המועמד הבכיר לזכייה. בנשים: סרינה וויליאמס חוזרת לראשונה מאז הלידה, וגם: מה עם דודי סלע

|
רפאל נדאל חוגג (רויטרס)
רפאל נדאל חוגג (רויטרס)

אחרי חודש וחצי של טורנירי הכנה, תגיע מחר (ראשון) עונת החימר האדום לשיאה, עם פתיחת הרולאן גארוס, הגראנד סלאם השני של עונת 2018 בפאריס. אצל הגברים נדמה שהכל ברור ואפשר להעניק לרפאל נדאל את הגביע ה-11 שלו כבר עכשיו, ואילו אצל הנשים, ישנן יותר מעשר שחקניות שכל אחת מהן יכולה להיות אלופה, או לחילופין שתקום פתאום שחקנית בת 20, שרק עכברי טניס הכירו ותניף גביע, כמו ב-2107, אז ילנה אוסטפנקו הפתיעה את כולם כשזכתה.  

רפאל נדאל מעל כולם 

בכל פעם שרפאל נדאל, המכונה מלך החימר, מגיע לטורניר הוא כמובן המועמד הבכיר לזכייה, אבל בניגוד לשנים הקודמות בהן היו לו עוד מספר מתחרים כמו נובאק ג'וקוביץ’ או ואוורינקה, הרי שהשנה השור הספרדי נמצא בבדידות מוחלטת הרחק מכולם וצפוי לקחת בהליכה את הגראנד סלאם ה-11 שלו בפאריס. למעריצי נדאל זו חגיגה, לחובבי הטניס האחרים הטורניר הופך שוב ושוב לשעמום מתמשך, כשהשאלה המסקרנת היא רק מי יפסיד לו בגמר. 

נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)

יריבו הגדול, רוג'ר פדרר, ויתר זו השנה השנייה ברציפות על עונת החימר ויחזור למגרש הביתי שלו (הדשא) בעוד שבועיים. ג'וקוביץ’ מתאושש וחוזר לעצמו, אך בקצב איטי מהצפוי. ואוורינקה חזר לשחק אחרי הניתוח שעבר, אבל הוא לא מצליח לחזור לרמת הטניס שלו מלפני הפציעה ומפסיד לשחקנים בינוניים מדי שבוע. 

אז מי בכל זאת יכול להוות תחרות ריאלית לנדאל? אלכסנדר זברב ודומיניק תים. האוסטרי היה היחיד שניצח את נדאל העונה במדריד, ואילו הגרמני המדורג 2 בטורניר היה קרוב לנצח את רפא ברומא אבל הפסקת גשם פגעה בו והספרדי הצליח לחולל מהפך. אבל יש הבדל גדול בין לקחת מערכה או שתיים מנדאל לבין לנצח את מלך החימר במשחק של הטוב מ-5 בטורניר החשוב לו ביותר. 

ניתוח ההגרלה והתחזיות: 

רבע ראשון: נדאל בהליכה

רפאל נדאל הראשון בעולם יפתח מול אלכסנדר דולגופולוב האוקראיני. בשמינית הגמר יחכה לו דניס שפובלוב בן ה-19 מקנדה שניצח אותו בעבר אך לא על חימר. מי שאמור לחכות ברבע הגמר הוא קווין אנדרסון המדורג שישי, אך בפועל זה יהיה ככל הנראה בורנה צ'וריץ הקרואטי או אולי דייגו שוורצמן הארגנטיני. 

הימור: נדאל - שוורצמן 

דודי סלע חובט בכדור (צילום: רג קלדקוט) דודי סלע חובט בכדור (צילום: רג קלדקוט)

רבע שני: צ’יליץ’, דל פוטרו וגם דודי סלע

ברבע השני הכל די פתוח. מרין צ’יליץ’ לא יציב מספיק וחואן מרטין דל פוטרו, שחזר לכושר שיא, שוב סוחב פציעה. פאביו פוניני (18), קייל אדמונד (16), אלברט ראמוס (31) וגם ג'ון איסנר האמריקני (9) נמצאים בתמונת הסיכויים. ברבע הזה נמצא גם הנציג הישראלי היחיד, דודי סלע (105), שחוץ מהופעה לא מוצלחת בגביע דיוייס, יפגוש את החימר בפעם הראשונה העונה ולא צפוי לעבור גם את יריבו העולה מהמוקדמות, אליאס יאמר השבדי (122). 

הימור: אדמונד(16) - ראמוס ברבע הגמר. 

רבע שלישי: ג'וקוביץ’ יחזור? 

דיוויד גופן (6) וגרגור דימיטרוב (4) הם השחקנים המובילים את הרבע השלישי, אבל את תשומת הלב יגנוב אלוף 2016, נובאק ג'וקוביץ’, שמפלס את דרכו בחזרה איטית לצמרת העולמית. גופן ייאלץ להיאבק על מקומו בעיקר מול  פבלו קורנה בוסטה הספרדי (10). גם ניק קריוס האוסטרלי (21) שהיה פצוע רוב עונת החימר יכול להפתיע. דימיטרוב יפסיד לויקטור טרויצקי הסרבי כבר בסיבוב הראשון ויפנה את מקומו לג'וקוביץ, או לרוברטו באטיסטה אגוט (13), או אולי אפילו לדויד פרר הוותיק. 

תחזית: גופן מנצח את ג'וקוביץ ברבע. 

רבע רביעי: זברב ותים. 

שני השחקנים היחידים שלקחו מערכות מנדאל העונה יאבקו על המקום בחצי הגמר מהרבע הרביעי. זברב השלישי בעולם זכה במינכן ומדריד והיה רחוק שלושה משחקונים מזכייה ברומא, אבל הגרמני בן ה-21 טרם הצליח להעביר את ההצלחה שלו מהסבב לגראנד סלאמים. תים צפוי אף הוא להגיע גבוה, אבל המדורג 19 קאי נישיקורי, שחקן חימר מצוין שחוזר לכושר גבוה, יעמוד בדרכו. 

תחזית: זברב ינצח את נישיקורי ברבע הגמר. 

אלכסנדר זברב (רויטרס)אלכסנדר זברב (רויטרס)

חצי גמר והגמר: נדאל ינצח את אדמונד וזברב יגבור על גופן. בגמר זברב יתן פייט, אבל רפאל נדאל יניף את הגביע בפעם ה-11. 

נשים: הכל פתוח; שימו לב למריה שראפובה, סרינה חוזרת

גראנד סלאם נוסף ללא הדומיננטיות של סרינה ווליאמס בפתח ועוד הזדמנות לשחקניות הסבב להיכנס לדפי ההיסטוריה. אם בשנה שעברה סימונה האלפ היתה מעל כולן בעונת החימר והופתעה לבסוף בגמר על ידי ילנה אוסטפנקו הלטבית, אז היום הלטבית היא שחקנית קבועה בטופ 10. השנה האלפ אמנם ראשונה בעולם, אך היא רחוקה משיאה. 

רשימת הפיבוריטיות ארוכה: האלפ כמובן, גרביניה מוגורוסה הספרדיה שמתעלה בסלאמים, שתי הצ'כיות קרולינה פלישקובה, אלופת שטוטגרט, ופטרה קביטובה, אלופת מדריד. אלינה סביטולינה שמבריקה בסבב, אבל טרם חוותה חצי גמר בגראנד סלאם, ילנה אוסטפנקו אלופת השנה שעברה, וכמובן מריה שראפובה שחזרה לכושר טוב בטורניר רומא ורעבה מתמיד. 

סרינה וויליאמס (רויטרס)סרינה וויליאמס (רויטרס)

וסרינה? היא תחזור לראשונה לגראנד סלאם מאז הלידה ותנסה לעבור כמה סיבובים אבל ווימבלדון שעומד בפתח הוא המטרה האמיתית שלה. אגב סרינה ושראפובה יכולות להיפגש בשמינית הגמר ואם זה יקרה, זו תהיה התמודדות שתמשוך יותר תשומת לב מהגמר. 

ניתוח ההגרלה והתחזיות: 

רבע ראשון: האלפ , גארסיה, ברטנס

סימונה האלפ מחכה כבר הרבה זמן להוריד את הקוף מהגב ולקחת סוף סוף גראנד סלאם. אחרי ההפסד הצורב בשנה שעברה וההפסד בגמר אוסטרליה לווזניאקי, היא תסתער שוב על המטרה, אם כי השנה היא נראית עם פחות אנרגיה מתמיד. האלפ תפתח מול אליסון ריסק, תמשיך ותעבור את מלדנוביץ’ (92) ואת מרטנס (16). ברבע תחכה לה קרולין גארסיה (7) שמאוד יציבה העונה, אם כי גם קיקי ברטנס ההולנדית (18) בתמונה. 

תחזית: האלפ תנצח את גארסיה ברבע. 

סימונה האלפ מאוכזבת (רויטרס)סימונה האלפ מאוכזבת (רויטרס)

רבע שני: רבע המוות. מוגורוסה, פלישקובה, סרינה, שראפובה

הרבע הזה יתפוצץ מהסיבוב הראשון. מוגורוסה (מדורגת 3) כבר בסיבוב הראשון מול אלופת העבר סבטלנה קוזנצובה. יוליה גרגס (11) מול דומיניקה צילבוקובה, סרינה מול קריסטינה פלישקובה ואולי בשלב מתקדם מול הפלישקובה הבכירה, קרולינה (6). מריה שראפובה (28) חוזרת ושחקניות מסוכנות כמו אשלי בארטי (17), מגי ריבריקובה (19) ובלינדה בנצ’יץ’ (72) מחכות בסיבוב לכל מעידה. 

הימור: שראפובה תנצח את סרינה בשמינית ואת מוגורוסה ברבע. 

רבע שלישי: סביטולינה, אוסטפנקו וגם אזרנקה 

ויקטוריה אזרנקה הבלארוסית היא הסוס השחור ברבע הזה. משחק בסיבוב השני יכול להפגיש אותה עם אלופת השנה שעברה ילנה אוסטפנקו. מהעבר השני, אלינה סביטולינה האוקראינית בכושר שיא והיא הולכת להתפוצץ השנה בפאריס. 

תחזית: אזרנקה מדיחה את אוסטפנקו ומפסידה לסביטולינה ברבע.  

מריה שראפובה (רויטרס)מריה שראפובה (רויטרס)

רבע רביעי: בעיקר פטרה קביטובה

לפני שנה בדיוק חזרה פטרה קביטובה לסבב לראשונה מאז נפגעה על ידי פורץ ונותחה באצבעות היד החובטת שלה. שנה לאחר מכן היא שמינית בעולם עם ארבעה תארים ב-2018 וכושר נפלא. קביטובה יכולה לסגור מעגל השנה גם בגלל שקיבלה רבע יחסית נוח, כשלצידה קרולין ווזניאקי (2), שהחימר הוא לא אזור הנוחות שלה. אנט קונטבייט האסטונית, שעוברת עונה מעולה, דריה קסטקינה (14), סלואן סטיבנס (10) ו-קרלה סוארס נבארו (23) גם נמצאות חזק בתמונת העלייה.

תחזית: קביטובה תנצח את קסטקינה ברבע. 

חצי גמר והגמר: שראפובה תנצח במשחק צמוד את האלפ, סביטולינה תנצח את קביטובה ותניף גם את הגביע בגמר. 

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */