יום שישי, 19.04.2024 שעה 06:16
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

ניק בלקמן: אלבש שוב את החולצה של מכבי ת"א

החלוץ נפרד ממכבי ת"א בפוסט מרגש: "קרויף הפך הכל לאפשרי, שמח שקיבלתי את עצתו להגיע". גם קיארטנסון פנה לקהל ברשת החברתית: "נתראה בעונה הבאה"

|
ניק בלקמן עם הגביע (רדאד ג'בארה)
ניק בלקמן עם הגביע (רדאד ג'בארה)

ניק בלקמן סיים את תקופת ההשאלה שלו במכבי תל אביב וחזר אוטומטית לדרבי קאונטי. אומנם החלוץ ביקש להישאר בישראל, אך במועדנו קראו לו בחזרה והוא עתיד להתייצב לפתיחת האימונים שם בעוד כחודש ולחכות להחלטות לגביו כשהוא בעונתו האחרונה בחוזה. הצהובים עדיין לא ויתרו לגמרי על החלוץ היהודי שנחשב בליגת העל כישראלי לכל דבר ויקוו כי דרבי תבחר לשחררו, אך כל עוד אין החלטה של המועדון האנגלי בעניין, אין לצהובים מה לעשות בנידון. 

בלקמן, נפרד מהמועדון בפוסט מרגש באינסטגרם: "היום חזרתי לאנגליה ואני לא ממש יודע מאיפה להתחיל, אז אעשה זאת קודם כל על ידי תודה לאיש שהפך את הכל לאפשרי - ג'ורדי קרויף. אחרי שלא הקשבתי לו במשך ארבע שנים, הפעם החלטתי לקבל את העצה שלו ואני כל כך שמח שעשיתי את זה. הוא היה שם בשבילי בזמנים של דמעות של עצב, בזמנים של כאב והוא והצוות שלו כל הזמן הראו כלפיי נאמנות ללא פשרות והיו פתוחים לגבי הדרך בה אני משחק את המשחק. אני יודע שבכל מקום שאליו תפנה, אתה תקצור הצלחה ב-100 אחוזים”.

קרויף: הרגשתי פה בבית

אחרי התודה להולנדי, פנה בלקמן לשחקנים: “לחבריי לקבוצה, עברנו עונה פשוט משוגעת! הייתה לי הזכות לשחק אתכם בליגה האירופית ולכבוש מול ויאריאל שער ניצחון, הייתה לי ההזדמנות לזכות בתואר ראשון בקריירה (גביע הטוטו), כשאתם לצידי. בזמנים טובים ורעים, נשארנו ביחד ועם הרוח הזאת אני בטוח שהצלחה גדולה עוד תגיע בהמשך. לבסוף, אני רוצה להודות לקהל האדיר של מכבי ת"א שמהיום הראשון הכניס אותי אל תוך ליבו והתייחס אליי כל כך טוב. תמשיכו לתמוך ולדחוף את מכבי ת"א כמו שמגיע לה. אני לא יודע מה העתיד הקרוב והמיידי מכין לי, אני כן יודע שיבוא היום שבו שוב אלבש את החולצה הצהובה-כחולה המפורסמת. תודה על הכל, ניק בלקמן".

גם וידאר קיארטנסון, שסיים כסגן מלך השערים עם 13 כיבושים, פנה לקהל הצהוב בפוסט באינסטגרם, אבל במסר שונה: “נתראה בעונה הבאה”. כמו כן, החלוץ האיסלנדי הוסיף: “מבין את האכזבה הגדולה מכך שלא זכינו באליפות כי זה היה החלום שלנו. תמכנו בנו גם ברגעים הקשים ואני יודע שהקבוצה לא החזירה את מה שאתם ראוים לו, אוהדים יקרים”.

ובחזרה לבלקמן. עוד לפני הפוסט, סיכם השחקן את העונה בראיון נרחב לתקשורת הזרה: “הייתי בקשר עם ג’ורדי קרויף לסרוגין במשך שלוש-ארבע שנים, אך שום דבר לא יצא מהקשר הזה. המשכנו לדבר ובקיץ האחרון זה פשוט היה נראה לי המהלך הנכון לבצע, להגיע לישראל. הגעתי לתל אביב ופגשתי את ג’ורדי, הוא הראה לי את המתקנים של המועדון, את העיר, הכל היה משולם. זה הרגיש לי נכון להצטרף למכבי”. 

ניק בלקמן. נהנה מכל רגע בישראל (אחמד מוררה)ניק בלקמן. נהנה מכל רגע בישראל (אחמד מוררה)

השחקן בן ה-28 המשיך להסביר את החלטתו: “אחרי שלא שיחקתי יותר מדי בשנים האחרונות, חיפשתי להגיע למקום שבו יהיו לי כמה שיותר דקות, כך שלא היה לי כאב ראש מיוחד בנוגע להחלטה. ידעתי די מהר שאני רוצה לעשות את זה. הרקע של ג’ורדי המאמן הוא משהו שלא צריך להציג לאף אחד, ידעתי לאיזה סגנון כדורגל אני אכנס תחתיו. הייתה לי גם האפשרות לשחק בליגה האירופית וזה היה פשוט פנטסטי”. 

בכל המסגרות, לבלקמן היו 12 שערים עבור מכבי ת”א, שם בטוחים שהוא עדיין לא התפוצץ כמו שהוא יכול: “עבורי ללא שום ספק, מכבי ת”א זה המועדון הגדול בישראל. היה נהדר עבורי לשחק שם, באווירה מאוד לחוצה, זה אתגר אותי. למדתי המון על כך, זה משהו שהצלחתי לאמץ תוך כדי העונה ונהנתי, מהלחץ. היותי יהודי לא היווה פקטור בבחירה להגיע לישראל. שיחקתי במכביה כילד בן 15, אני לא זוכר יותר מדי מזה, אבל אין ספק שהרגשתי חיבור לישראל”. 

לאחר מכן הוא נזכר בחוויות הראשונות שלו בישראל. “אני זוכר את האימון הראשון. עשינו מבדקי כושר ב-34 מעלות. זה היה קשה, אבל התרגלתי לאקלים בסוף. בדרך כלל התאמנו ישר על הבוקר, היינו מתייצבים כבר ב-9 במתחם אימונים ואם לא, אז ב-18:00, כאשר מזג האוויר יותר רגוע. החברים שלי לקבוצה היו נהדרים והם אימצו אותי מההתחלה. היו גם חבר’ה זרים ממדינות אחרות וכולם נקלטו ממש מהר וטוב. השפה הספרדית די שלטה בקרב הזרים והצוות, ולכן לקחתי גם שיעורי ספרדית כדי ללמוד את השפה. זה עזר לי מאוד ונהנתי מכך”. 

ניק בלקמן מאוכזב לאחר החמצה (נעם מורנו)ניק בלקמן מאוכזב לאחר החמצה (נעם מורנו)

“אין ספק שזה שינוי גדול לעבור מחדש הלבשה מלא בבחורים מאנגליה, לחדר הלבשה שבו אני הבחור הזר, אבל באמת שכולם התנהגו בצורה נהדרת לכולם”, הוסיף והתייחס למצב הביטחוני: “לא הרגשתי שום סכנה, ת”א פשוט מדהימה. זאת עיר אדירה, חיה, תמיד קורה משהו. לפעמים אוהדים ניגשו אליי ברחוב וזה היה קצת מוזר. אתה לא תמיד מבין למה הם בוהים בך כל כך הרבה לפני שהם ניגשים אליך, אבל זה הגיוני שהם יחששו קצת לגשת לשחקן שמשחק במועדון הכי גדול במדינה”. 

עוד אמר: “ככדורגלן, למדתי סגנון חדש של משחק. הייתי צריך לבוא עם ראש פתוח לעונה הזאת. צריך לשחק כדורגל מאוד מהיר ובנגיעה, ונראה לי שהצלחתי לעשות את זה. יש הרבה דרכים לשחק כדורגל ועבורי זו פשוט הייתה ההבנה שאני צריך לשנות את הסגנון שלי כשחקן. כאדם, להגיע לישראל ולהתערבב עם כל כך הרבה זרים אחרים ותרבות אחרת, זה היה נפלא וזה רק עזר לי לגדול כאדם. עכשיו אהיה פתוח יותר כאשר יהיו לי הזדמנויות נוספות ממקומות שאיני מכיר”. 

על חזרתו לדרבי אמר: “יש לי חוזה לעוד עונה אחת. היה לי ממש כיף במכבי ת”א, נהנתי מכל רגע, באמת, אבל אני חייב להתצייב לאימונים של דרבי ברגע שקראו לי, כך אעשה בעוד חודש ואהיה מרוכז לגמרי במטרות של דרבי כמו שתמיד הייתי”. 

אגב בלקמן, ל-ONE נודע כי יש גורמים בכירים הקשורים למועדון הצהוב אשר מנסים ללחוץ כדי שמכבי ת”א כן תעשה הכל על מנת להגיע למתווה עם דרבי על השאלה לעונה נוספת. אותם גורמים טוענים כי אם בלקמן יהיה שוב על המדף, הפועל באר שבע תנסה להביא אותו. “אם הוא יגיע לב”ש, במכבי ת”א יצטערו על כך מאוד”, אמרו אותם גורמים.

ניק בלקמן כובש (איציק בלניצקי)ניק בלקמן כובש (איציק בלניצקי)

בנושא אחר. הסכם החסות של מכבי ת”א מול חברת HP אינדיגו הסתיים אחרי שלוש שנים. ההסכם נחתם בזמנו ב-26 במאי 2015, רגע אחרי הטרבל הצהוב. HP אומנם הופיעה רק על גב החולצה אך הוגדרה כספונסר ראשי מבחינת המועדון ובזמנו גורמים העריכו כי היקף ההסכם מגיע לכמיליון דולר. כעת הצהובים מחפשים ספונסר ראשי חדש כאשר המטרה היא כמובן להכניס העונה כמה שיותר מהתחום הזה, גם כדי להילחם בנושא מגבלות הפייר פליי. 

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */