יום שבת, 20.04.2024 שעה 00:25
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

ג'ורדי: עשיתי הרבה טעויות, קשה לבחור אחת

מאמן מכבי ת"א נפרד והיה פתוח מתמיד: "רגע השיא - באזל", "אבי היה פורץ דרך, אני לא", "מה הלאה? להזכיר לאמא שלי שיש לה בן בשם 'יורדי' ולנוח"

|
ג'ורדי קרויף נפרד ממכבי תל אביב (אחמד מוררה)
ג'ורדי קרויף נפרד ממכבי תל אביב (אחמד מוררה)

שש שנים מלאות הסתיימו להן וכך גם תם עידן ג'ורדי קרויף במכבי תל אביב ובכדורגל הישראלי. בעוד כמה ימים ההולנדי יחזור לביתו שבברצלונה, ישוב לאחר מכן בחזרה לישראל לעוד קצת סבבי פרידה, חזרה שתתרחש גם בתחילת העונה הבאה כשיגיע להיפרד באופן רשמי מול קהל ביתי באחד ממשחקיה של הקבוצה. אבל העידן בו ג'ורדי הוא מכבי ת"א, תם. שש שנים, שלוש אליפויות, גביע אחד, שני גביע טוטו, שלב בתים בליגת האלופות, שלושה שלבי בתים בליגה האירופית, פעם אחת ב-32 האחרונות.

מאמנים יצאו מהמועדון ועברו למועדונים גדולים, שחקנים גדולים שלעד יהיו בזיכרונות של האוהדים הצהובים, ובעיקר הרבה רגעי אושר בלתי נשכחים. לצערו, גם הוא אומר כך, את הקדנציה שלו הוא מסיים עם תמונות מאכזבות, בלי אליפות במשך שלוש עונות ועם רגעים קשים ולא נעימים, אך מבחן הזמן יזכור לו יותר הצלחות מאשר כישלונות וזה מה שחשוב. אמש (שני), הוא נפרד ממכבי ת"א עם 0:2 על בני יהודה. עוד עונה בה הקבוצה צברה 70 נקודות ומעלה. עוד עונה בה לא ירדה מהמקום השני בסיומה, ההישג השני בטיבו בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי. לאחר מכן הוא התפנה לסיכום ראשוני, ויהיו כאלה נוספים בהמשך.

ג'ורדי קרויף מודה לקהל (נעם מורנו)ג'ורדי קרויף מודה לקהל (נעם מורנו)

ג'ורדי, זהו סוף עידן עבור מכבי ת"א?
"אני מקווה מאוד שלא, רק סוף העידן שלי, זה הכל. מכבי ממשיכה, אני מקווה שהיא גם תמשיך בצורה חזקה". 

איך אתה מרגיש ברגעים אלה? אנחנו לא רואים דמעות או משהו בסגנון.
"לא, אני לא אמוציונלי כרגע כי זו החלטה שלקחתי כבר לפני הרבה זמן. היה לי המון זמן לעכל את העצב שמתלווה לכך. אני כרגע עם ראש נקי ולא תקבלו ממני דמעות היום". 

קרויף: הרגשתי פה בבית

לפני שש שנים שאלו אותך איך תרצה שנקרא לך ג'ורדי או יורדי, אתה אמרת 'יורדי', אבל בסוף כולם הלכו עם 'ג'ורדי' וזה הפך למותג.
"באתי לפני שש שנים, הייתה סקפטיות מאוד מובהקת כלפיי, אחד העיתונאים טען שלא אמשיך מעבר לחגים. זה דרבן אותי. העונה הראשונה הייתה מאוד חשובה, מאמן חדש, סיטואציה חדשה, אם לא היינו מנצחים אז אולי הקדנציה שלי הייתה נגמרת מהר יותר. אבל ניצחנו והמועדון הלך והתחזק, ומשם אני ממש אסיר תודה ושמח על הקדנציה שלי. אם היו אומרים לי מראש שזה מה שאקבל בשש השנים שלי כאן, שאלו ההישגים שנרשום - הייתי חותם על כך באותו הרגע".

ג'ורדי קרויף מחוייך במשחקו האחרון בקבוצה (אחמד מוררה)ג'ורדי קרויף מחוייך במשחקו האחרון בקבוצה (אחמד מוררה)

בשש השנים שלך, מכבי ת"א לא סיימה במקום נמוך יותר מהמקום השני, זה ההישג השני בטיבו אי פעם בכדורגל הישראלי.
"אני עדיין מאמין שהיינו יכולים לעשות יותר. הדברים הלכו איך שהם הלכו. המועדון באופן כללי הגיע לסיטואציה שבה עזבנו את המצבר שלנו, המבצר היה בלומפילד, הסטטיסטיקה הראתה שאיבדנו מאז המון נקודות במשחקי בית – דבר שלא קרה בבלומפילד, בזמן שהסטטיסטיקה של הפועל באר שבע מראה כמה מגרש ביתי הוא משמעותי. הפסדנו שחקנים טובים, לא עצרנו מאמנים מלהתקדם לעבר החלום האירופי שלהם, לא עצרנו שחקנים מלהגשים את החלום האירופי או הסיני שלהם, ובזמן הזה, ב"ש שמרה על שחקניה. אבל, יהיו רגעים שבהם שחקני ב"ש ירצו לטעום משהו שונה ואז גם יגיעו הקשיים עבור הפועל באר שבע, קשיים שאנחנו נאלצנו להתמודד איתם בשנים האחרונות, והם לא. בסך הכל, מכבי הציבה רף מסוים של רמה לפני שש שנים, ב"ש הרימה את הרף הזה, וזה רק טוב לכדורגל הישראלי שתהיה תחרות בריאה, וטוב שיש ניסיון לנצח את האחר, אך גם ניסיון לשפר את הכדורגל הישראלי".

קרויף, יצחקי, בכר, מליקסון (איציק בלניצקי)קרויף, יצחקי, בכר, מליקסון (איציק בלניצקי)

האם תוכל למנות שניים או שלושה דברים שאתה שינית במכבי ת"א מהיום בו הגעת ועד היום?
"אין לי נקודת השוואה כי אין לי ידע על מה היה כאן לפניי, אבל, אני מרגיש שיש לנו יותר יציבות. אני גם מתנצל על כך בפניכם, אבל אני חושב כך ולא רק אני – אם תדברו עם שחקנים שעזבו את מכבי ת"א – כולם אומרים שהדבר הכי טוב שעשיתי היה להשאיר את התקשורת בחוץ. זה אף פעם לא היה אישי, ידעתי שהצד השלילי של כך יהיה שהאוהדים כבר לא יהיו כל כך קרובים למה שקורה, אבל החיובי הוא שהרווחנו שקט ויציבות. ישראל חייבת לייצר תרבות מקצועית סביב הספורט. האצטדיונים פה חדישים, הנוער עולה ברמה, עדיין אין פה קבוצת מילואים שלדעתי זה חסר, אך חייבים לחנך פה את השחקנים הצעירים לדעת מה נורמלי ומה לא. להדליף מידע, זה לא נורמלי. אני אוהב את כולכם, כשהגיע לי לחטוף ביקורת – חטפתי. בסך הכל, הייתם הוגנים איתי כמעט תמיד. כשמשהו היה טוב כתבתם את זה באותיות קטנות וכשהיו דברים רעים כתבתם באותיות גדולות, אבל בסך הכל הייתם הוגנים".

אנגלידיס, גולדהאר וקרויף (שי לוי)אנגלידיס, גולדהאר וקרויף (שי לוי)

מהי ההחלטה הכי רעה שקיבלת?
"קיבלתי הרבה החלטות רעות, ויהיה קשה לבחור רק אחת. היו כמה דברים שאני אקח איתי הלאה. בסך הכל, אני שמח שבחודש האחרון הדברים הסתדרו קצת אחרת. אם היינו מסיימים במקום הרביעי או החמישי זה היה אסון. אני שמח שאולם לא השגנו את המטרה, אבל לפחות שמנו קצת איפור על משהו שלא נראה טוב. אני עוזב כאן עם תחושות טובות אחרי שקיבלתי בשבועות האחרונים הרבה חיזוקים והרבה מחוות מרגשות, ולא רק משחקנים או אוהדים שלנו, אלא גם מהיריבות שלנו וזה הדבר שלדעתי הכי קשה להשיג  – כבוד כללי. אני עוזב מאוד שמח, אני מוקיר תודה לישראל על שש השנים שלי בה, ישראל הפכה אותי לאדם מאושר, אהבתי את החיים פה, אפילו אהבתי את התנועה בכבישים פה, אהבתי את הטירוף ואת השיגעון שיש כאן, כל יום שני הוא יום חדש, אתה יכול לשחק נהדר ויאהבו אותך, אתה יכול להפסיד ויהרגו אותך, אתה יכול לשחק מזעזע, אבל לנצח משער בדקה האחרונה ואז הכל בסדר. אהבתי את המנטליות הזאת ואני מודה לכל מי שעזר לי להיות איש שמח כאן".

ג'ורדי קרויף (האתר הרשמי של מכבי תל אביב)ג'ורדי קרויף (האתר הרשמי של מכבי תל אביב)

מה הצעד הבא?
"בעיקרון, מבחינתי הכי חשוב זה להראות לאמא שלי שיש לה בן וקוראים לו 'יורדי', קשה לי לחשוב על זה שלא הייתי חלק מהשנה האחרונה בחייו של אבא שלי, זה משהו שהולך איתי בפנים ואני מרגיש אותו בלי הפסקה, אז עכשיו זה הזמן שלי לחזור הביתה רק לנוח קצת, להתנתק, להתרענן, לדבר עם מנהלים ספורטיביים ועם מאמנים שאני מעריך, ללמוד, לקחת רעיונות חדשים. אני צריך לפתח את עצמי מחדש". 

הזכרת את אביך המנוח. כמו שהוא שינה את הכדורגל העולמי אתה מרגיש שאתה שינית משהו בכדורגל הישראלי?
"אפילו לא קרוב לכך, אתם יכולים להגיד אם שיניתי משהו בכדורגל פה. אבא שלי היה מהפכן, פורץ דרך. אני לא. יש לי את הרעיונות שלי ואת המחשבות שלי וניסיתי לבצע אותם. בואו נודה בזה, קיבלתי תמיכה בלתי רגילה מהבעלים, ברמה של 200 אחוז תמיכה, כל הזמן. היו פעמים שקראתי בתקשורת שמיץ' גולדהאר עצבני או מאוכזב – ואני מצידי ידעתי את האמת וידעתי שבי הוא תמך כל הזמן, מא' ועד ת', אני מודה לו על כך וגם לג'ק אנגלידיס על השנים שלנו ביחד. זה היה מסע יפה שלנו ביחד ועכשיו המועדון צריך להתקדם צעד נוסף בלעדיי". 

ברתומיאו עם ג'ורדי קרויף (מערכת ONE)ברתומיאו עם ג'ורדי קרויף (מערכת ONE)

בעוד כמה שבועות תעזוב את ישראל סופית, מה תגיד לשחקנים, מאמנים, סוכנים, שייצרו איתך קשר ויגידו לך 'יש לנו הצעה מישראל, מה לעשות'?
"אני יודע איך ישראל מצטיירת כלפי חוץ, הרושם הראשוני שיש לאנשי כדורגל כשאתה מתקשר אליהם הוא פשוט רע. אף פעם לא היה לי משא ומתן שהסתיים ביומיים. תמיד זה היה שיחה, אומרים ישראל, ואז הם נרתעים, כי לאנשים אין מושג מה קורה כאן בפנים. ואז הם מתחילים להתקשר לאנשים אחרים כדי לברר אם כדאי להם, ותמיד הדברים האלה לקחו זמן ולא תמיד צלחו. מה שאני יכול להגיד למי שיתקשר אליי מהיום, ואני יכול לדבר רק על מכבי ת"א בקטע הזה, זה שיש למכבי ת"א מוניטין נהדר מבחינת יחס לזרים, אנשים שראו את הצמיחה רוצים לבוא לכאן והזרים שבאים לכאן – לא רוצים אח"כ לעזוב". 

ג'ורדי קרויף נפרד מהקהל של מכבי תל אביב (אחמד מוררה)ג'ורדי קרויף נפרד מהקהל של מכבי תל אביב (אחמד מוררה)

אחרי שתסיים את המנוחה שלך, תחפש תפקיד חדש כמאמן או כמנהל ספורטיבי?
"אני לא בטוח, כשאני לא יודע מה עתיד לבוא – אני פשוט נותן לגורל להחליט. כשאדע שזה הדבר בשבילי, כמו שהרגשתי ברגע שבו מכבי ת"א פנתה אליי, אז לשם אלך ולא משנה מה יהיה התפקיד. אני לא יודע כמה זמן זה ייקח, אבל אני פתוח לכל התפקידים". 

הרגע הכי טוב שלך במכבי ת"א?
"הרגע הזה עכשיו מולכם – המשחק נגדכם מסתיים סוף סוף! (צוחק). האמת, כשאני רואה את השער של ערן זהבי בבאזל, ה-2:2, זה תמיד נותן לי אדרנלין בכל הגוף. סבלנו כל כך במשחק הבית. באזל מועדון גדול מאיתנו, תראו איזה שחקנים שיחקו שם, זה מועדון שהוציא שחקנים ששווים 150-200 מיליון יורו, תראו את מוחמד סלאח שיצא משם. עשינו משהו מדהים נגד באזל. ב-1:1 בבית, בשריקת הסיום כשהבנו שאנחנו בליגת האלופות – זה הרגע שבו הייתי גאה יותר מתמיד במועדון הזה".

ערן זהבי כובש (איתי כהן)ערן זהבי כובש (איתי כהן)

והרגע הקשה ביותר?
"היו לא מעט, לא? אני חושב שכל האכזבות האלה שחווינו היו ממש קשות. גמר הגביע נגד בני יהודה לפני שנה, היינו צריכים להבקיע פנדל אחד בלבד כדי לזכות והחמצנו שלושה, ופתאום במקום פגרה ארוכה יש רק 10 ימים להכין את העונה הבאה וצריך לשנות את כל התכניות. השנתיים האחרונות היו ממש קשות. היו רק 10 ימי חופשה, זה הרג אותנו. העונות שלנו ארכו 11 חודשים וחצי, 59-60 משחקים בעונה, זה היה קשה. הם (מנהלת הליגות וההתאחדות לכדורגל) קיבלו החלטה נכונה לעונה הבאה עם גביע הטוטו והשינוי שלו, המונדיאל גם עוזר לכך שיהיה יותר חופש ואני מקווה שזה יעזור למכבי".

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */