יום חמישי, 18.04.2024 שעה 11:10
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

שלושת האסים של ב"ש לקראת בית"ר ירושלים

אורן ביטון נחשב למאסטר שף של האלופה, ממן הוא הבינגו של ינואר ובן שהר אוהב לחגוג במיוחד מול הירושלמים. ב-21:00 בן זקן וקבוצתו ינסו לעצור אותם

|
אורן ביטון, חנן ממן ובן שהר (מערכת ONE)
אורן ביטון, חנן ממן ובן שהר (מערכת ONE)

משחק העונה הרותח שייערך הערב (שבת) ב-21:00 בין בית"ר ירושלים להפועל באר שבע, מנקז לתוכו סיפורים ותהליכים משתי הקבוצות, שמסכמים פחות או יותר עונה שלמה ארוכה ומסובכת. מהצד האדום, אלופת המדינה בשנתיים האחרונות, סבלה מרכבת הרים רגשית ומקצועית, אינספור פציעות ופרשיות שאיימו כמה וכמה פעמים להוציא אותה מהמסלול לאליפות שלישית. מהצד הצהוב-שחור, העונה של בית"ר (שכבר התרגלה לבלגן) סוחפת מחמאות מכל עבר רק מעצם העובדה שהצליחה בתקציב נמוך ביחס לב"ש ומכבי תל אביב להגיע עד לישורת האחרונה עם סיכוי ממשי לדאבל היסטורי. 

בן זקן: "הגיע הזמן שננצח את ב"ש בליגה"

יחד עם זאת, לטענת רבים, ביחס לכל מה שהמועדון מבירת הנגב עבר בעונה האחרונה, עצם העובדה שהוא מוליך את טבלת ליגת העל בפער של 5 נקודות, מעיד על הכוח של ברק בכר כשולט על חדר הלבשה עמוס באגו, על המועדון עצמו כחזק מנטלית וגם על האופי והיכולת של שחקנים להתנתק מרעשי הרקע ולעשות את העבודה המקצועית על הצד הטוב ביותר (האחרון תופס מאוד גם כן לגבי בית"ר).

אין ספק שהיתרון של ב"ש הוא בזכות הסגל העמוק שברק בכר בנה, כי עם כל מה שהקבוצה שלו עברה העונה בלי ספסל איכותי היא לא הייתה מגיעה לטדי הערב למשחק שיכול לקרב אותה מאוד לאליפות שלישית ברציפות. לקראת המשחק הגורלי, נציב בפניכם את משולש המפתח להשגת ניצחון אדום שיקרב מאוד את הקבוצה מבירת הנגב לצלחת שלישית ברציפות – אורן ביטון, בן שהר וחנן ממן. לא סתם השלושה הם שחקני מפתח אצל בכר, מדובר בשלושה שחקנים קבוצתיים שיודעים להניע את הכדור, מחזיקים בנתון של כ-80 אחוז דיוק במסירות ומאוד מתאימים לסגנון המשחק של המאמן שלהם.

שחקני הפועל באר שבע חוגגים עם חנן ממן (רדאד ג'בארה)שחקני הפועל באר שבע חוגגים עם חנן ממן (רדאד ג'בארה)

אורן ביטון - המאסטר שף

בהפועל באר שבע ניסו לחטט בדפי ההיסטוריה והתקשו למצוא מתי בפעם האחרונה זה קרה. מלך הבישולים שלה, לא מגיע מהקישור ולא מההתקפה – אלא מההגנה. אורן ביטון, המגן השמאלי הצעיר שהגיע בקיץ מהחממה של איזי שרצקי, מצליח לטרוף את הקלפים ועוד בעונתו הראשונה בבירת הנגב.

אורן ביטון (רדאד ג'בארה)אורן ביטון (רדאד ג'בארה)

אלוף ישראל בקפוארה, שמחזיק בממוצע של 0.6 מסירות מפתח למשחק, פתח את עונת הבכורה שלו בבירת הנגב עם חוסר מזל גדול, נגד אותה בית"ר, במסגרת שלב הבתים של גביע הטוטו. המגן השמאלי, שקיבל צ'אנס שני להציג את יכולותיו, שבר את עצם השוקית ממש בדקות האחרונות של המשחק, אותו הפסידה באר שבע 3:0. שלושה חודשים לאחר מכן, חזר ביטון להרכב הפותח נגד הפועל עכו ומאז – קשה להזיז אותו מעמדת המגן, כשמיחאי קורהוט מביט מהצד פצוע ומבין שאין לו יותר מדי מה לעשות. שבעה בישולים נהדרים, חלקם בבעיטות חופשיות וקרנות וחלקם במהלך התקפות מסודרות, הובילו את אנשי באר שבע להתאהב במגן הצעיר שפתאום הפך לשף המוביל בשורות האלופה. 

"הרבה זמן לא קיבלנו תפוקה כזו ממגן", הודו בבאר שבע: "התרומה שלו פשוט נהדרת. בעונה שעברה ראינו אותו בק"ש מבשל ותומך בהתקפה בצורה טובה, אבל לא חשבנו שזה יקרה גם אצלנו כל כך מהר. הוא ילד טוב ושחקן שרוצה תמיד להשתפר. הוא יודע שיש לו עוד הרבה דברים לתקן בעיקר בחלק ההגנתי וזה כיף גדול שיש שחקן אצלך בקבוצה שתמיד רוצה ללמוד ולהיות טוב יותר", הוסיפו. 

אורן ביטון חוגג עם טוני וואקמה (רדאד ג'בארה)אורן ביטון חוגג עם טוני וואקמה (רדאד ג'בארה)

בעונה שעברה, הרשים ביטון את בכר כשבישל חמישה שערים בסך הכל. בינתיים, בבאר שבע, המאזן של ביטון טוב יותר בשני בישולים מאשר בעונתו הראשונה במועדון, כשהוא נכנס לנעליים הגדולות של מאור בוזגלו כבועט המצבים הנייחים והקרנות. יכולת הלמידה שלו גם מרשימה את ראשי האלופה, שרואים את המגן הצעיר משתפר משמעותית גם בחלק ההגנתי (היה בעברו שחקן התקפה, לכן הצד ההגנתי קצת לוקה) והיה חלק ניכר בהצלחת החוליה ההגנתית של באר שבע, שספגה במהלך כל הסיבוב השני חמישה שערים בלבד.

כמלך הבישולים של קבוצתו, הדרך לניצחון אדום במשחק נגד הירושלמים עוברת גם דרך המגן הצעיר, שיכול לחזק את מאזן הבישולים שלו אם וכאשר יצליח להמשיך את היכולת ההתקפית ולנצל את ההגנה המעורערת של בית"ר ירושלים אחרי התבוסה למכבי נתניה. בנבחרת הצעירה הוא היה מאוד דומיננטי ואז פרץ קדימה. מעבר למבשל גולים, הוא ניחן בהנעת כדור מדויק, יוצא מהר קדימה. הוא מה שהפועל ב"ש הייתה זקוקה לו, כאשר השילוב שלו עם טוני וואקמה שמפנה לו שטח, יוצר מבחינת האלופה עוד אפשרות התקפית.

אורן ביטון בועט (איציק קדוש)אורן ביטון בועט (איציק קדוש)

חנן ממן - הבינגו של ינואר

מה עוד נותר לומר על הרכש הגדול של חלון העברות של ינואר. מי שחשב שחנן ממן יגיע להפועל באר שבע ויכנס כל כך מהר לעניינים? שער בכורה כשחקן הרכב בניצחון על אשדוד, צמד בניצחון 0:3 על מכבי פתח תקווה ושער בתיקו הביתי נגד בית"ר ירושלים – כולם ברצף, כולם חשובים, על אחת כמה וכמה שער הניצחון נגד מכבי תל אביב לפני שבועיים. 

הסיפור המעניין אצל ממן, הוא שלא ציפו להחתימו כבר בחלון ההעברות של ינואר. המטרה הייתה לסגור את ההעברה לעונה הבאה, כחלק מהחשיבה ארוכת הטווח של אלונה ברקת. אבל אז, המעבר בקיץ דלף לתקשורת והקשר של ממן עם הפועל חיפה החל להישרף במהירות. הקהל היה נגד, ניר קלינגר, שאימן אותו עלה על עץ בכך שהעדיף לשחרר אותו כבר עכשיו במקום להישאר עם קפטן שהקהל מקלל ושהראש שלו נמצא בטרנר.

חנן ממן חוגג (רדאד ג'בארה)חנן ממן חוגג (רדאד ג'בארה)

אם נחבר את מספר השערים והבישולים של ממן בב"ש ובהפועל חיפה, הקשר יהפוך לשחקן הפורה ביותר אצל האלופה עם 11 שערי ליגה ושבעה בישולים (כמו לאורן ביטון עליו דיברנו בחלק הראשון). מאחר וזה פחות הוגן, ממן בבאר שבע כבש שבעה שערים ובישל עוד שניים ב-13 משחקים. עם מספרים כאלה, ממן הפך לקונצנזוס בדעת הקהל בכדורגל הישראלי כרכש הטוב ביותר בשנים האחרונות בחלון ההעברות של ינואר. אין ספק שהשערים החשובים עם מהלכים מדהימים שנתן לקבוצה האדומה החדשה שלו, הצליחו להחזיר את ב”ש חזרה למסלול אחרי המפלה הכואבת ברבע גמר גביע המדינה עשו עד עכשיו את ההבדל. מבחינת הפרמטרים ממן כובש העונה 0.7 שערים בממוצע למשחק, מוסר 1.4 מסירות מפתח למשחק ובנוסף גם מחזיק ב-56 אחוז בדיוק בבעיטות לשער.

ממן בן ה-28, שהפך לאבא טרי ערב התיקו האחרון נגד בני יהודה (כבש את השער היחיד לזכות ב"ש באותו משחק) עדיין לא הניף צלחת אליפות בקריירה שלו ודווקא העונה יש לו הזדמנות יקרה מפז, בה הוא יכול לומר ולספר שהוא חלק משמעותי ממנה. אחרי לא מעט אכזבות ותחנות לא מוצלחות בקריירה, הפעם הוא קרוב מתמיד. יחד עם זאת, כדי שזה באמת יקרה ולא יפול ברגע האחרון, כקשר הכי פורה של הקבוצה, הוא צריך להתעלות עוד קצת ולהמשיך את כושר התפוקה הנהדר שלו מאז שהגיע לבירת הנגב. 

ממן חוגג (משה חרמון)ממן חוגג (משה חרמון)

ממן שונה מראדי, איינבינדר, מליקסון בסגנון המשחק, הוא כל הזמן מצטרף לרחבה, יש לו גם חוש לקרוא לאן הכדור ייפול ובצורה כזו הוא עושה הרבה פעמים גולים חשובים. בנוסף לכך, הוא מוסיף תנועה חכמה לעומק ומסירות איכותיות.

בן שהר - הקור רוח מול השער והחיבה להבקיע מול הירושלמים

השותף המרכזי של ב”ש בשלוש השנים האחרונות הוא ללא ספק בן שהר. אחרי גלות ארוכה באירופה וגיחה מצוינת בהפועל תל אביב, שהר הלך על תחושת הבטן שאמרה לו לבחור בנגב על פני הכרמל (מכבי חיפה). להבדיל מכמה החלטות פחות טובות שלו במהלך הקריירה, שהר עשה בשכל כשבחר בבכר ובב”ש ולראייה הוא זכה להניף צלחת אליפות שנה אחרי שנה כשהוא שותף בכיר מאוד להצלחה ההיסטורית במועדון המתפתח של אלונה ברקת. 

כחלוץ בכיר בכדורגל הישראלי, אולי הטוב ביותר בליגת העל כיום, שהר בכל עונה נתן את המספרים המעולים שלו. תשעה שערי ליגה בעונה הראשונה שלו, 14 שערי ליגה בעונה השנייה ועשרה בעונה הנוכחית והשלישית במספר, כשנותרו עוד ארבעה משחקים לסיום הליגה. נגד בית"ר ירושלים, הולך לו טוב. בסך הכל חמישה שערים כבש נגד הקבוצה מהבירה בכל המסגרות מאז הגיע לדרומיים.

בן שהר חוגג (רדאד ג'בארה)בן שהר חוגג (רדאד ג'בארה)

המהירות האדירה של שהר, נחשבת לנשק קטלני במערך של ברק בכר במאבק מול בית"ר, כולם זוכרים את הצמד שכבש בטדי באפריל 2016, שהיה ניצחון חשוב מאוד לבאר שבע במגרש אולי הכי קשה בכדורגל הישראלי היום, להוציא את טרנר כמובן. המהירות של החלוץ אפשרה לו לנצל את האיטיות בהגנת בית"ר ולהגיע להמון מצבי הבקעה בכל משחק נגד הקבוצה מהבירה, גם ב-2:2 האחרון בטדי בין שתי הקבוצות, זכור בעיקר בגלל כמות המצבים שהגיע שהר מול בוריס קליימן, הרבה בזכות המיקום וכניסה המהירה לשטחים המסוכנים כמו שהוא אוהב.

הוא בכל משחק מגיע למצבים, הוא מסוכן, מפנה שטחים לשחקנים שבאים מאחורה, יש לו תנועה חכמה, שחקן קבוצתי, קור רוח שיודע לבוא מול השער לנצל את המצבים ולהבקיע. בנוסף לכך, הוא גם מאוד חיובי בחדר ההלבשה של האלופה, מגלה מנהיגות. כאחד הגורמים המרכזיים להצלחה המסחררת של הפועל באר שבע בליגה ובאירופה, בן שהר שרושם העונה 0.6 גולים למשחק ו-0.6 מסירות מפתח בממוצע למשחק, חולם להטביע חותמת שלישית בארון התארים הפרטי שלו ושל הקבוצה מבירת הנגב.

בן שהר חוגג (רדאד ג'בארה)בן שהר חוגג (רדאד ג'בארה)

השאיפה של החלוץ לחזור לקדמת הבמה האירופית עדיין קיימת מבחינתו, אבל הוא יודע שצלחת אליפות שלישית עם באר שבע היא הגשמת החלום העיקרית בקריירה שלו. אם שהר ייקח את הקלטת של התיקו האחרון בטדי, ילמד מהטעויות הקטנות ויגיע למשחק העונה הזה חד כתער, הוא והפועל באר שבע ישמחו בסיום.

אסור לפספס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */