יום חמישי, 28.03.2024 שעה 10:54

"אורן אמר 'אין טקטיקה, רק מכות', בזה אני טוב"

פיטר פלצ'יק היה נרגש אחרי הארד באליפות אירופה: "כ"כ אוהב ג'ודו, לא אוותר על זה לעולם". ששון: "לא הפציעה, הנפש לא הייתה". נתניהו בירך את מוקי

|
פיטר פלצ'יק חוגג (נעם מורנו)
פיטר פלצ'יק חוגג (נעם מורנו)

יום הקרבות השלישי והאחרון באליפות אירופה בג’ודו, שנפתח הבוקר (שבת) עם אכזבה גדולה כאשר אורי ששון הפסיד בקרב הראשון, הסתיים בקול תרועה רמה עם זכייתו של פיטר פלצ’יק במדליית הארד במשקל עד 100 ק”ג. הייתה זו המדליה הרביעית של ישראל בתחרות אחרי מדליות הארד של טל פליקר וגפן פרימו ומדליית הזהב של שגיא מוקי. 

פלצ’יק היה נרגש מאוד לאחר הזכייה במדליה: “זה טירוף. אורן אמר לי אין אסטרטגיות, אין טקטיקה, אין ניהול קרב, רק מכות. ככה אני גדלתי, זה מה שאני יודע וזה מה שאני עושה הכי טוב. מאז שחזרתי מהפציעה שלי בכתף, החלטתי שאני מתמסר בטוטליות חדשה, החלטתי שאני עובד יותר קשה מכולם ולא מוותר לעצמי, קם בבוקר הכי חזק והולך לישון עוד יותר חזק. הכי חשוב אני נהנה, אני כל-כך נהנה להילחם ואני כל-כך אוהב ג’ודו, שאני לא אוותר על זה לעולם״.

פלצ'יק: מאושר, נתתי 1,000 אחוז

״היומיים האחרונים נתנו סיפתח כל-כך יפה לתחרות הזאת שהחלטתי שאני חייב לתת 1,000 אחוז. הכל התחבר, יש לנו צוות מאמנים שעובד מאוד מאוד חזק בראשותו של אורן והכל התחבר לדבר המדהים הזה. אין דברים כמו הקהל שלנו, זה דברים שאין בתחרויות בחו״ל, יש פה אווירה מחשמלת״.

פלצ’יק, שהתעלף בסוף הקרב בו הפסיד בחצי הגמר, סיפר על התחושה אחרי אותו קרב: ״חצי הגמר היה לי לא פשוט. הלכתי לישון אחרי הקרב וחלמתי חלומות שאני משמיע את התקווה, שניצחתי והכל בסדר, פתאום אני רואה את הפנים של נמרוד הפיזיותרפיסט שלי, אז הבנתי שאנחנו לא שם. אחרי חצי הגמר לקח לי זמן להתאושש, הייתי מסוחרר, הצוות דאג לי וזאת הייתה ההתאוששות הכי מהירה שהייתה לי אי פעם״.

פלצ'יק (שני מימין) עם זוכי המדליות של ישראל באליפות אירופה 2018 (נעם מורנו)פלצ'יק (שני מימין) עם זוכי המדליות של ישראל באליפות אירופה 2018 (נעם מורנו)

לסיום אמר: ״אני מקדיש את המדליה הזאת קודם כל לאשתי, שמקריבה כל-כך הרבה בשבילי. מקדיש להורים שלי, לסבא שלי שגידל אותי, מקדיש את זה למאמני הנבחרת שאיתי 24 שעות, לפאבל מוסא שהביא אותי לנבחרת, מקדיש את זה לעם ישראל שהביא לי עוצמות ובזכותם אני עומד פה. זאת מדליה הרבה יותר גדולה ממה שקורה פה. אחרון אני מקדיש אותה לעצמי כי הייתי צריך את זה״.

על הזכייה במדליית הארד באליפות אירופה בג'ודו יקבל פלצ'יק מענק מיוחד של 20 אלף ש"ח מהקרן המשותפת לוועד האולימפי בישראל, משרד התרבות והספורט והמועצה להסדר ההימורים בספורט.

מאמן נבחרת ישראל, אורן סמדג’ה, אמר בסיום: ״ברגע שפיטר החליט שהוא רוצה להיות חלק מנבחרת ישראל, שהוא הולך אחרי המאמן ולסטנדרטים שהצבנו בתחילת הדרך, הוא התחיל להתרומם. המפגש הראשון שלי איתו היה ב-2011 באליפות אירופה לג׳וניור, שם הוא זכה במדליית כסף וזאת הפעם הראשונה שראיתי את הספורטאי הכשרוני הזה. עברו דברים בדרך, פציעה, העברת משקל, חזרה ואפשר לראות פיטר שונה. ראינו את הפתיחה החזקה שלו ,פיטר הוכיח שהוא ספורטאי על, אני מאוד שמח״.

פיטר פלצ'יק עם המדליה ועם פונטי (נעם מורנו)פיטר פלצ'יק עם המדליה ועם פונטי (נעם מורנו)

“אם היה עוד יום, הייתי עושה עוד מדליה. הצהרתי מהתחלה שבכל יום נתון יש לי ספורטאי שיכול להביא מדליה, את הקמפיין הזה אני פתחתי מול הספורטאים ב״הולכים על הזהב. אלוף אירופה ושניים במדליית ארד, זה הטופ של הטופ להגיע אליו״.

גם שרת התרבות והספורט מירי רגב בירכה על מדליית הארד בה זכה פיטר פלצ'יק: "פיטר נלחם כמו אריה ונתן בכל קרב שלו את המירב. על המדליה שלו היה כתוב לכל אורך הדרך נחישות ותעוזה. אני שמחה שבסוף היום הארוך והקשה הוא בא על שכרו וסידר למדינת ישראל עוד מדליה".

השרה רגב הוסיפה ואמרה: "אני שמחה שעשינו הכל כדי לארח את אליפות אירופה בג'ודו לראשונה בארץ. הוכחנו שוב שאנו ראויים לארח כאן תחרויות בינלאומיות ולעשות זאת בצורה המכבדת והטובה ביותר. תודה ליו"ר איגוד הג'ודו הישראלי משה פונטי שבשותפות מלאה סייע בהבאת התחרות לישראל".

פיטר פלצ'יק עם המדליה (נעם מורנו)פיטר פלצ'יק עם המדליה (נעם מורנו)

בנוסף, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח עם שגיא מוקי ובירך אותו על זכייתו באליפות אירופה בג'ודו: "אתה אלוף כחול-לבן על אדמת כחול-לבן, אמר לי מישהו שמבין בזה לפני כמה ימים שישראל היא מעצמת ג'ודו, אז אתה מוביל את השדרה, כל הכבוד לך. זו באמת גאווה ישראלית, אני חושב שזה משהו שקשור ברוח של המדינה שלנו. אנחנו אוספים כל מיני יריבים כבר הרבה שנים אבל אנחנו תמיד, כמו שכבר ראינו בתחרויות האלה, שולחים גם את היד לשלום. השילוב של הדברים האלה, התחכום, המיומנות והנחישות, אלה דברים שמעוררים הרבה השתאות והרבה גאווה. כל הכבוד לכם". 

מוקי השיב לראש הממשלה: "אני רוצה להודות לך, זה מיוחד להתחרות בארץ, זה חלום של כל ג'ודאי. אני שמח שהדברים התחברו לי, והצלחתי לסיים במקום הראשון ולשמוע את כל הקהל פה שר על אדמת ישראל את התקווה. תודה לך על הברכות, אני מאוד מאוד התרגשתי".

שגיא מוקי (שחר גרוס)שגיא מוקי (שחר גרוס)

גם פונטי עצמו התייחס לאירוח האליפות: ״אם אני מקבל מחמאות מנשיא איגוד הג’ודו העולמי ונשיא איגוד הג’ודו האירופאי שלא ראו דבר כזה, תאמינו לי שהם יודעים מה הם אומרים. היה אירוע מדהים, אני מודה לחברת ההפקה שעשתה עבודה מושלמת. על פי האירוע הזה, אנחנו נדע להביא אירועים גדולים, אני חולם להביא אליפות עולם לפה וכולם יגיעו. לא יכולנו לעשות את האליפות בירושלים בשישי-שבת ועל כן, תל אביב היא אופציה נהדרת והכי טובה שיכולה להיות. יהיה בישראל גראנד פרי קבוע”.

על היכולת של הג’ודאים באליפות אמר פונטי: “אני אף פעם לא מצהיר לפני, אחרי עובדה שכולם יודעים שאנחנו יודעים לעשות מדליות. שנה שעברה היינו עם חמישה ספורטאים על המדליה ולא זכינו באף אחת. התכוננו במיוחד לאירוע הזה. אליפות אירופה בישראל פעם ראשונה והייתה חובה עליהם להוכיח שאנחנו יכולים לעשות את זה בגדול ועשינו את זה בגדול״.

אורי ששון: לא מספיק להיות מוכן פיזית, צריך שגם הנפש תהיה שם

התקוות היו בשמיים. אורי ששון הצהיר כי הוא בכושר מצוין והוריד את החלודה, אבל היום (שבת) הוא אכזב ובגדול כאשר הודח כבר בקרב הראשון שלו, כשהודח בסיבוב השני של אליפות אירופה הנערכת בישראל, על ידי טמרלאן בשאב הרוסי.

אורי ששון מאוכזב (נעם מורנו)אורי ששון מאוכזב (נעם מורנו)

״יש קרבות בקריירה שלי שהייתי הרבה יותר טוב”, ניסה להסביר ששון את ההפסד. “משהו קרה וכנראה זה הקהל, אולי המעמד, אולי ההסתגלות להתחרות פה בארץ אחרי שעשיתי מדליה אולימפית, אני לא יודע. אני צריך לנתח את זה, אבל כן, לא הייתי מספיק שם ולא היה קשה לראות את זה. לא חושב שהפציעה השפיעה, אני מספיק בריא ומספיק חזק, אבל זה לא מספיק להיות מוכן פיזית, צריך שגם הנפש תהיה שם וכנראה שהיום היא לא הייתה״.

היכולת של בשאב שניצח בקרב: ״היריב הרוסי הוא לא פראייר בכלל, היה לי מאוד קשה להפיל אותו, לתפוס אחיזה דומיננטית וזה תסכל אותי ובג׳ודו כשאתה מתוסכל ולא מספיק אגרסיבי, מעטים הסיכויים שתעבור״.

האווירה הביתית לה זכה: ״הקהל היה מדהים, אני לא יודע כמה השתמשתי בזה למשהו שהוא היתרון מבחינת הקרב והלחימה כי כנראה שלא הייתי מספיק שם. לא הצלחתי לייצר מספיק התקפות אגרסיביות אבל הקהל היה שם תמיד גם אחרי ההפסד, הוא מיוחד ואמיתי, רציתי מאוד לעשות כמו שגיא לתת הופעה יפה ומכבדת אבל זה לא קרה. אני צריך לקחת נשימה ממה שקרה פה, להסיק מסקנות ולהמשיך קדימה״.

אורי ששון (נעם מורנו)אורי ששון (נעם מורנו)

גם אורן סמדג’ה התייחס להפסדו של ששון: “אנחנו נדבר על זה בסוף התחרות. אורי חזר אחרי שנה מוצלחת מאוד, הדברים הם מאוד טבעיים, אנחנו לא לוחצים כרגע, טוב שזה קורה פה בארץ וטוב שזה קורה עכשיו. אורי יודע להיות אורי כשהוא רוצה להיות אורי, כשהוא ירצה להיות אורי הוא יהיה בטופ העולמי וייתן הילוך אחד קדימה״.

משה פונטי אמר על אורי ששון: “לא היה לו קל. הרוסי הזה לא פראייר, הוא יצר מצב שאורי לא הצליח להתקיף אותו ואז במצב כזה לא היה סיכוי ואורי נפל. אורי היה עייף וזה לא מה שהתכוננו אליו, העניין הוא שלחץ עוזר להם ויש כאלה שהוא משפיע עליהם. אורי הוא לא ספורטאי רגיל, הוא ספורטאי מדהים ואני מאמין שהעתיד שלו יראה שהוא ימשיך להתאמן וימשיך להתחרות ונראה אותו באולימפידה בטוקיו״. 

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */