יום חמישי, 28.03.2024 שעה 21:10

שגיא מוקי: עם ישראל ידחוף אותי קדימה מהיציע

הכנות אחרונות לקראת אליפות אירופה בג'ודו בת"א. מחר השקילות וההגרלות, הנבחרת תתכנס בבית מלון. מאמן הנשים, הרשקו: “אהיה מרוצה אם נזכה במדליה”

|
שגיא מוקי, פיטר פלצ'יק ואורי ששון (שחר גרוס)
שגיא מוקי, פיטר פלצ'יק ואורי ששון (שחר גרוס)

טורניר אליפות אירופה בג’ודו בישראל קורם עור וגידים. ההכנות האחרונות באולם התחרויות שבביתן 2 בעיצומן וגם הג’ודאים הישראלים מתרגשים לקראת ההתכנסות בבית המלון, השקילות וההגרלות שיתקיימו מחר (רביעי) באולם התחרויות שבגני התערוכה בתל אביב. מיד לאחר מכן תתקיים גם מסיבת העיתונאים שתפתח באופן רשמי את האירוע.

רוב הנבחרות האורחות כבר נחתו בארץ ונקלטו בשבעה בתי מלון שונים. לרשותם של 375 המתחרים עומדים שני אולמות אימונים, בבית המלון ‘הילטון’ בתל אביב ובבית המלון ‘פאבליקה’ שבהרצליה. כל הנבחרות יעשו שם את ההכנות, פרט לנבחרת רוסיה שהעדיפה להגיע לאולם בהדר יוסף. בנוסף, נחתו בארץ 24 שופטים זרים ועוד עשרות נציגים של האיגוד האירופי. 

הטריבונות שנבנות בביתן 2 לקראת אליפות אירופה בג’ודו (מערכת ONE)הטריבונות שנבנות בביתן 2 לקראת אליפות אירופה בג’ודו (מערכת ONE)

בקופות נותרו עדיין אלפי כרטיסים לאליפות. נכון לעכשיו נמכרו לכל יום בממוצע כ-2,800 כרטיסים לאולם שמכיל כ-4,000 מקומות ישיבה. מנכ”ל איגוד הג’ודו שגיא גור הנחה להשאיר לכל יום 250 כרטיסים בקופות עבור האוהדים הזרים שהגיעו לארץ ולא רכשו כרטיס מראש.

הסגל הישראלי יכלול 17 ג’ודאים שיתכנסו החל ממחר במלון ‘הילטון’. בנבחרות הישראליות מנסים אומנם שלא להיכנס להצהרות, אך בנבחרת הגברים של אורן סמדג’ה מצפים לג’ודאי או שניים שיאבקו על מדליה, בעוד שבנבחרת הנשים של שני הרשקו יהיו מרוצים גם מזכייה במדליה אחת.

יש לציין, כי בנבחרות ישראל יש ג’ודאים שכבר זכו במדליות בתחרות היבשתית כמו אורי ששון, תמנע נלסון לוי ושגיא מוקי. האחרון, למשל, זכה לפני כשלוש שנים במדליית הזהב באליפות אירופה בבאקו והוא שואף שוב לסיים על הפודיום. “זה חלום שמתגשם עבור כל ישראלי כי אין כמו להתחרות באליפות אירופה שנערכת במדינה שלו. זה נותן המון מוטיבציה”, סיפר מוקי.

אורן סמדג'ה עם שגיא מוקי (איציק בלניצקי)אורן סמדג'ה עם שגיא מוקי (איציק בלניצקי)

במהלך השנה וחצי האחרונות מוקי עלה לקטגוריית משקל של עד 81 ק”ג. “השינוי המקצועי שעברתי לא היה פשוט כי ככל שהעמסתי יותר על הגוף שלי אז הרגשתי שזה משפיע על הגב שלי, אבל עכשיו אני נמצא במקום מאוד טוב”, הוסיף הג’ודאי והסביר: “את כל הטכניקה שהייתה לי ב-73 ק”ג אני מביא ל-81 ק”ג אבל אני עדיין צריך להתמודד עם הפיזיות של המשקל הזה. בכל מקרה אני תמיד שואף להגיע לראש הפודיום ואני בטוח שעם ישראל ידחוף אותי קדימה מהיציע”.

מאמן נבחרת הנשים, שני הרשקו, אמר: “אין ספק שאנחנו מרגישים משהו שונה לעומת תחרויות אחרות. יש לנו בנות צעירות לצד בנות מנוסות ואנחנו מקווים שהשילוב הזה יביא לביצוע טוב של הנבחרת בתחרות. יש בפנינו תחרות מאוד קשה כי יבשת אירופה היא החזקה ביותר בעולם. אם נסיים עם מדליה אני אהיה מאוד מרוצה. יש לנו הרבה בנות שהן ברמה עולמית גבוהה והשאיפה היא שבמהלך השנה הקרובה נראה פריצה של כמה מהן קדימה, אבל הפעם אני מקווה שנראה שתיים או שלוש ספורטאיות שיגיעו לגמרים”. 

שני הרשקו (שחר גרוס)שני הרשקו (שחר גרוס)
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */