יום שבת, 20.04.2024 שעה 00:26

דני עמוס: המטרה זה להגיע לאירופה בתום העונה

בתכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE שוחחנו עם שוער מכבי נתניה, שעושה עונה אדירה, וניצחה אתמול 1:3 את בני יהודה. התוכנית משודרת גם ב-101.5FM

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), וגם באשקלון ובאשדוד ב-101.5FM. בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

הערב בתוכנית נעסוק בזכייה המרשימה ביותר של דייויד בלאט עם דרושפאקה ביורוקאפ, הבטחת ההישארות של מכבי חיפה בליגת העל והניצחון החשוב של הפועל רעננה, נתכונן למשחק בין הפועל באר שבע להפועל חיפה ונשוחח על העונה המצוינת שעוברת על דני עמוס במכבי נתניה.

איתמר צ’יזיק: “הדבר הכי חשוב בקבוצה זה תלכיד, מקווה שילמדו מזה לקראת העונה הבאה”

שוחחנו עם איתמר צ’יזיק, מנכ”ל מכבי חיפה לשעבר, על מצבה של מכבי חיפה שניצחה אתמול (שבת) 1:2 את הפועל אשקלון וכנראה הבטיחה באופן סופי את הישארותה בליגה הבכירה, ומה התוכניות של המועדון לקראת העונה הבאה, כשהוא רוצה למצוא את עצמו בצמרת הליגה, אחרי שנים בהן כשלו מלעשות זאת. 

שלום איתמר, מה דעתך על התקרית בין עומר דמארי לפרד רוטן במשחק אתמול, כשהמאמן התעצבן ובעט בכדור כשהשחקן סירב להיכנס כמחליף בטענה שהוא לא כשיר במאת האחוזים. 
“לדעתי רוטן בעט מזעם ועצבים, לאו דווקא לעבר דמארי. הוא גם התנצל בצורה מאוד תרבותית לאחר מכן, לדעתי לא צריך יותר מדי להתרגש מזה וצריך לשים את זה מאחורה”. 

איתמר צ'יזיק (עמרי שטיין)איתמר צ'יזיק (עמרי שטיין)

אתה מקורב מאוד ליעקב שחר, בעלי המועדון, מה עובר עליו העונה ומה התוכניות שלו לעונה הבאה?
“אני מדבר איתו אבל אני לא מייעץ לו, אני אומר את דעתי. ידענו כולנו שהקבוצה לא תרד ליגה, ואני יודע שיענקל’ה יושב על התוכניות לעונה הבאה. אני אופטימי, אני מתאר לעצמי שהמערכת עובדת ומשקיעה את רוב הזמן באיך לבנות את הקבוצה לעונה הבאה. אני לא חשבתי שהסגל העונה הוא הכי טוב בעשור האחרון, כמו שאמרו, דקל קינן אמר לפני שהוא עזב שלא ניתן לבנות קבוצה בלי תמהיל נכון. הדבר הכי חשוב בקבוצה זה תלכיד, ואי אפשר ליישם את זה אם כל הזמן מתחלפים מאמנים ושחקנים, מקווה שעכשיו יישמו את זה. צריך לבנות קבוצה שקודם כל יש אמון בתלכיד שלה”.

שחקני מכבי חיפה חוגגים עם קאיו את שער הניצחון נגד אשקלון (עמרי שטיין)שחקני מכבי חיפה חוגגים עם קאיו את שער הניצחון נגד אשקלון (עמרי שטיין)

מה אתה אומר על תפקיד יו”ר ההתאחדות שכסאו עדיין פנוי, וכרגע יש בורסת שמות של אנשים שמועמדים להיות יו”ר ההתאחדות הבא.  
“אם היו שואלים אותי אם אני רוצה להיות יו”ר ההתאחדות הייתי דורש שיקיימו כלל אחד: שירחיבו את הפירמידה, שיגדילו את הבסיס. התוכנית צריכה להיות אסטרטגית ברמה הלאומית, להגדיל את אחוזי העוסקים בספורט, בכלל הענפים. עכשיו אני מתמודד כמספר 2 במפלגה שרצה לראשות העיר חיפה, ומבחינתי כל ילד בחיפה יעסוק בספורט, זה יעזור גם ברמה החינוכית”.

שלומי ברזל: “עוד לא הוצאנו כרטיסים למכירה למשחק נגד ארגנטינה, כרגע הודענו לא לקנות כרטיסים שמוצעים, כביכול, למכירה”

שלומי ברזל, יו”ר מערך ההסברה של ההתאחדות לכדורגל, הגיע לאולפן ודיבר איתנו על מצב החיפושים אחר מאמן חדש לנבחרת, בנוסף דיברנו על האנשים ששמם הוזכר בימים האחרונים כמועמדים ליו”ר ההתאחדות לכדורגל. 

שלום שלומי, איך בוחרים מאמן לנבחרת ישראל לפני שמינו יו”ר חדש להתאחדות לכדורגל?
“יש החלטה של ההנהלה, ואפשר גם להסתכל על זה בצורה כזו שבשנים הקודמות יושבי הראש בחרו את המאמן, וזה לא הצליח, אולי בדרך הזו זה כן יעבוד. בשנים הקודמות ביקרו כל הזמן את זה שיו”ר ההתאחדות היה בוחר לבדו את המאמן, אז עכשיו הקימו ועדה. הנהלת ההתאחדות קיבלה החלטה לגבש צוות של עופר עיני ואלי אוחנה להרכיב ועדה, והיא תבחר את המאמן”. 

מה יהיה עתידה של הוועדה אחרי שימונה מאמן חדש לנבחרת? 
“הוועדה היא לא רק לבחירת המאמנים, זה פורום שאמור לייעץ באופן מקצועי להתאחדות, ובעצם לשמש כמרכז ביקורת מקצועי בתוך הארגון”. 

שלומי ברזל (שחר גרוס)שלומי ברזל (שחר גרוס)

תפקיד היו”ר נעשה נוצץ יותר? כי לפני כן אף אחד לא רצה לקחת את זה, ועכשיו שומעים על כל מיני אנשים שמעוניינים בתפקיד. 
“לדעתי מה שהשתנה זה שחלון הזמנים נהיה צר יותר, ואנשים מבינים שזה או עכשיו או לעולם לא, לפחות לא בארבע השנים הקרובות. מניח שכל מרכז ירצה את המועמד שלו בסופו של דבר, אבל נצטרך לראות. אולי שני המרכזים יבחרו מועמד אחד. בכל מקרה מי שיגיע, צריך להיות מחויב במאה אחוז לתפקיד”. 

מה קורה עם המשחק נגד ארגנטינה, התחלתם למכור כרטיסים? 
“אנחנו עוד לא מוכרים כרטיסים למשחק נגד ארגנטינה. שבוע שעבר הוצאנו הודעה מפורשת לא לקנות כרטיס כרגע, לא משנה מי מציע לו את זה. עוד לא נקבע המיקום של המשחק, חבל על מי שירכוש עכשיו כרטיסים כי הם לא תקפים”.

מנחם קורצקי: “חתום לעונה הבאה ברעננה, רוצים להשאיר את רוב הסגל”

שוחחנו עם מנחם קורצקי, מאמן הפועל רעננה, שניצחה אתמול (שבת) 0:1 את עירוני קריית שמונה וכנראה הבטיחה באופן סופי את ההישארות שלה בליגה, זאת לאחר פתיחת עונה חלשה, במהלכה קורצקי החליף את גיא לוי לאחר שהקבוצה נקלעה לתקופה לא פשוטה. 

האם ה”קללה” שיצא לך שם של מאמן שמוריד קבוצות ליגה הסתיימה? 
“לא קורא לזה “קללה”. אני חושב שבכל קבוצה שהייתי נתתי מאה אחוז, לפעמים זה הלך קצת פחות טוב. עם בית”ר הייתי מקום שלישי, לא הייתי קרוב לירידה”. 

למועדון כמו הפועל רעננה יש מקום בליגת העל, קבוצה בלי אצטדיון ביתי ובלי הרבה אוהדים?
“כל קבוצה שנמצאת בליגת העל בזמן נתון, ורעננה כבר ארבע – חמש שנים בליגה, אז היא מוכיחה שמגיע לה להיות בליגה. נכון שאין אצטדיון וכמות הקהל היא לא הכי גדולה, אבל מבחינה מקצועית רעננה מתאימה לליגת העל”. 

מנחם קורצקי (ניסן עייש)מנחם קורצקי (ניסן עייש)

אתה חותם בקבוצה לעונה הבאה, התחלתם לתכנן אותה?
“אני חתום לשנה הבאה. אנחנו כבר עובדים על העתיד של המועדון, אנחנו רוצים להשאיר כמה שיותר שחקנים לעונה הבאה”.

מה היה המצב בקבוצה כשהגעת אליה?
“מצאתי קבוצת חסרת ביטחון לחלוטין. התקשתה לייצר מצבים ולהבקיע שערים, התקשתה להגן, והיה קושי מנטלי, השחקנים לא האמינו שהם יכולים לחזור מפיגור. כמובן שהוספנו שחקנים ועיצבנו עוד קצת את הסגל, ובסופו של דבר זה הביא תוצאות טובות”. 

שחקני הפועל רעננה חוגגים בסיום המשחק (ניסן עייש)שחקני הפועל רעננה חוגגים בסיום המשחק (ניסן עייש)

אתה רוצה לאמן קבוצה גדולה ביום מן הימים?
“יש לי שאיפות, אבל צריך להיות מציאותי. הייתה לי תקופה קצת פחות טובה, וידעתי שאם אקבל הצעה מליגת העל היא תגיע מקבוצה קטנה, ואני שמח שהצלחנו לעשות עונה טובה בסופו של דבר. כמובן שאני שואף להגיע לקבוצה גדולה בעתיד”.

כמה המשפחה שלך תמכה בך בתקופה האחרונה, כי שמענו שאישתך רצתה שהתקשורת תירגע מעט עם הביקורת עליך? 
“אם הביקורת מקצועית, אז זה בסדר. כמובן שלפעמים זה מגיע למשפחה ולידים, בסופו של דבר אנחנו בני אדם עם משפחות, ואז צריך להסביר לילדים שלפעמים נכשלים בחיים. לפעמים הביקורות יורדות לפסים אישיים, וזה לא נעים”. 

דני עמוס: “ כיף בנתניה, נותנים לך להיות מי שאתה ויש חיבור מדהים בין השחקנים”

דיברנו עם דני עמוס, שוער מכבי נתניה שהמשיכה את העונה הנהדרת שלה אחרי שניצחה 1:3 אתמול (שבת) את בני יהודה, וצימקה את הפער ממכבי ת”א הרביעית לארבע נקודות, לפחות באופן זמני. 

שלום דני, מה סוד ההצלחה של מכבי נתניה העונה? 
“קשה להסביר למה אנחנו מצליחים העונה, אבל נראה לי שזה בגלל שאנחנו נהנים מכדורגל”. 

מה בקבוצה עושה אותך שמח, מה יש במכבי נתניה שבזכות זה אתם נהנים מכדורגל?
“מקום חם, שאוהב לתת, נותנים לך להיות אתה, יש חיבור מדהים בין השחקנים בחדר ההלבשה. הרבה זמן לא הייתי בחדר הלבשה כזה מגובש. המנהלים בקבוצה עושים עבודה טובה והם רוצים להשתדרג עוד קצת, לבנות עוד מתקנים. עופר בסון הוא מאמן השוערים שלי ואני מסתדר איתו מאוד”.  

דני עמוס עוצר את מאוויס צ'יבוטה (נעם מורנו)דני עמוס עוצר את מאוויס צ'יבוטה (נעם מורנו)

לדעתך, אתם יכולים לסיים במקום שמוביל לאירופה בעונה הבאה?
“זאת המטרה, עובדים לנו על הראש שזה אפשרי, שצריך להישאר מפוקסים במשחקים הבאים וזה יכול לקרות. אנחנו משחקים טובים ומנצחים את הקבוצות הגדולות, אז אפשר לעשות את זה. בתחילת העונה אני אמרתי שהגעה לפלייאוף עליון זה כמו אליפות למכבי נתניה, אבל אולי נצליח לרשום השיג גדול יותר”.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */